PDA

Se full versjon : hestene mine på e39!!!!

Anett&selina
11-03-2007, 18:04
:( idag fikk jeg en telefon i 1 tiden om at hestene mine var ute å spang på e39 jeg og mamma heiv på oss skoene å føyk av gårde...vi kunne ikke finne dem noen plass så såg jeg ned en liten sti rett ved siden å hestene var på vei opp igjen på veien.Vi fikk snudd bilden for å kjøre mot dem, ¨da kom en lastebil kjørende rundt svingen å den ene hesten min (Trixi)var max 1 meter fra å bli påkjørt!hjertet mitt pumpet mer enn noen gang..var kjempeskummelt..vi måtte leie dem langs veien opp igjen til stallen begge hestene var gjennom svette å veldig stresset så det var litt av en prøve..Det jeg likte minst var at da vi så på grina der de skulle ha "komt deg ut",den stod vid åpen akuratt som om noen skulle ha åpnet den fordi hestene måtte ha dyttet den opp å da hadde den jo blitt "skakk"..Synes dette er litt skummelt å tenke på at noen kanskje kan ha åpnet den...:confused:

Astrid
11-03-2007, 18:12
Oj, skummelt =/ Bra det gikk bra!

Sigrid
11-03-2007, 18:34
Bra at det gikk så bra som det gjorde! ;) Men huff, for en fæl opplevelse det må ha vært.. :klemme:

Marte+Quicky
11-03-2007, 18:55
Huff, skummelt det der. Flaks at det gikk såpass bra som det gjorde da:)

Karen
11-03-2007, 19:04
oi:S

Catharina
11-03-2007, 19:47
Huff..

Chocolate
11-03-2007, 20:02
Huff..:( bra at det gikk bra med at lastebilen kom da. :klemme:

Ingeborg
11-03-2007, 20:09
Er grinda nære veien?
Hørtes ikke videre spennende ut i grunnen!

Siljur
11-03-2007, 20:27
Hjelpes :shock: Det der kunne vært fali! Bra at det gikk bra da, og håper ingen åpnet grinda!

Mandarinhest
11-03-2007, 20:30
Oi, så bra at det gkk bra da!

Er så glad for at det ikke er så mange større traffikerte veier her i området. Det er skrekken at de løper ut og blir påkjørt.

Anett&selina
11-03-2007, 20:46
hestene står ca 500 m bort fra veien..Det som var så rart var at de spiste ikkje på noen av jordene å de har så lyst til det hver gang jeg er ute på tur med dem...

Anett&selina
12-03-2007, 12:05
hestene står ca 500 m boet fra veien..:S

anettex
12-03-2007, 13:35
Det er ingen hyggelig opplevelse nei.

For noen år siden gikk hesten jeg hadde da sammen med ei hoppe på beite.
Hestene stod ikke hjemme hos oss, men hos de som eide hoppa, 15-20 minutters kjøring herfra.
Midt i rushtiden på en fredag ringte søstra mi ( som akkurat hadde reist sørover etter feriebesøk her ) og lurte på om det var Blue hun hørte om på radioen?
Da hadde hun hørt på P4 at det var 2 løpske hester der vi hadde dem på beite.
I løpet av noen minutter var det mange som ringte, og vi måtte jo bare kaste oss i bilen og kjøre for å prøve å fange hestene.
Da vi kom fram, var hestene fanget.
Flere hadde hjulpet til, ikke alle like hestekyndige.
En dame hadde til og med løpt inn på Rema, røsket med seg et brød, uten å betale, som hun lokket hestene med....

Det gikk jo veldig bra, to sprengte hester var resultatet.
De løp ganske mange km midt i rushet, så det kunne jo endt veldig galt.
For å si det sånn, så var dette siste gang jeg hadde hest på beite andre steder enn hjemme.

Andrea
12-03-2007, 21:57
Oj, utrolig skummelt! Fint det gikk så bra som det gikk ;-) Får håpe ingen for åpnet grinden, det er jo farlig! :S

ANjabla
13-03-2007, 20:38
Jeg bor rett på siden av e6`n (3 m unna husveggen) og etter at jeg fikk en kaldblodskar hit så har kara støtt og stadig sprunget langs e6`n:( Skummelt og ekkelt for lastebil sjåførene bruker som regel bare å jage på dem istedet for å stoppe!

Aina
15-03-2007, 12:01
Og Gården "min" som ligger rett ved siden av E6'n. *grøss*
hunden til ei jeg jobber med klarte å havne på motorveien en gang. Det samme gjorde grisen vår for noen år siden :s

-Marit Petra-
15-03-2007, 20:31
Huff da! Så bra at ingen av dem ble alvorlig skadet!

IngvildK
15-03-2007, 20:35
Shit, skummelt :shock:

ChristineR
17-03-2007, 20:02
Mine hester har blitt sluppet ut også. Idiotiske mennesker som gjør sånnt. Hva tenker de på??? Har strikkporter, og de lå pent på bakken ved siden av hverandre, hadde hestene klart å løsne de, hadde de ikke ligget slikt.
Begge mine ble funnet i godt hold, etter en lang løpetur gjennom Sande sentrum, på vei utpå gamle e-18.(gamle sørlandske) stoppet de ved avkjøringa. Flaks... Håper du finner de skyldige...Det gjorde dessverre ikke jeg:(

Shadowfax
17-03-2007, 20:43
Skummelt!
Bruni hadde en runde her for noen uker siden også.. ble redd for ei motorsag og fløy igjennom gjerdet, gennom skogen og ned på veien foran en bil i bånn speed. Gikk heldigvis bra men.. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd i svingen der..

Drue
19-03-2007, 00:39
Huff. Bra det gikk bra.
Hadde nesten en hest på e6 før jul. Det var skummelt. Har en hest fra Island her som er umulig å få tak i ute. Så det er alltid spennende når flokken kommer seg ut. Heldig vis lenge siden. BANK I BORDET.