PDA

Se full versjon : Hvorfor er du stolt over din hest? - Fortell

Bobbibrown
10-03-2007, 22:09
Hvorfor er du stolt av hesten din?

Slettet pga jeg skal skrive på nytt ;)

Tornado
10-03-2007, 22:21
TORNADO

http://www.hestemarked.no/vip/57791/hestane%20011.jpg

Jeg er stolt av hesten min av mangen grunner, en ting jeg beundrer han veldig for er en ting han ar vært igjennom for litt tilbake.

Før jeg kjøpte han hadde han gått to år med feil tilpasset sal, ett av de to årene har han gått med smerter konstant, gradvis mer og mer. Da jeg kjøpte han hadde han gått igjennom det værste, såret var "brutt ut" og han hadde fått ett stygt sår på ryggen, dette er noe som har vært utrolig vondt for han, enda så sier han ikke nei til å bære salen. Jeg synes det sier litt om han, om dere hadde sett arret skikkelig hadde dere skjønt at dette ikke kom uten mye smerte. Bundrer han sånn for å i det hele tatt ville ha den på seg etter en så vond opplevelse.

Forutenom det har han en fantastisk personlighet, knytter seg sterkt til enkelte, når en han liker kommer i stallen og han hører stemmen dens, brummer han forsiktig og ser mellom sprinklene.

Når man rir han gjør han ikke alltid som man vil, men han prøver så godt han kan. Han vil ta til seg det jeg prøver å lære han, og han prøver alltid så godt han kan, det har flere merket veldig godt, er så tydelig at han konsentrerer seg om det som skjer.

Han er en nydelig hest, men hadde vært like glad i han om han ikka hadde vært det..

Andrea
10-03-2007, 22:30
Evita har alltid tilgitt meg for det gale jeg har gjort mot henne. Hun er flink til å hoppe, men det er ikke så viktig for meg. Jeg er så utrolig glad i henne! Det er noe med uttrykket hennes, noe som er helt ubeskrivelig. Hun gir seg aldri og er egentlig ikke redd noe. Hvertfall ikke mye! Hun er smart. Nesten litt for smart :lol: JEg greier ikke å beskrive hvor glad jeg er i henne. Bare tanken på å levere henne tilbake (joda, hun kommer til å stå på samme stall, men eier har ikke råd til å ha henne) får meg til å gråte..

Elsker ponnien min s&#229; ubeskrivelig mye! <3

Wilisia
11-03-2007, 07:52
Fordi det er min hest s&#229; klart!

Fordi hun enkelte ganger hopper alt jeg styrer p&#229; uansett hvordan jeg havner p&#229;! At hun stoler s&#229;pass p&#229; meg at jeg kan gj&#248;re absolutt alt med henne. S&#229; er det s&#229; klart det utrolige gemyttet som alle i stallen snakker om. At hun alltid er s&#229; ivrig og glad n&#229;r jeg rir henne. S&#229; tar hun vare p&#229; meg. Roxanne hater sm&#229; spretne dyr som hunder og katter. Sist gang en katt plaget henne heiv hun den opp i lufta etter nakkeskinnet. Her om dagen kom det en hund, ganske liten, den bjeffet og irriterte mens jeg red henne. Hun gjorde ingenting! Det var tydelig den irriterte henne, men hun gjorde ingenting fordi jeg satt opp&#229;. Hun bukker aldri og hun steiler aldri med meg opp&#229;. Har sm&#229;steilet noen ganger, men det kan ikke kalles skikkelig en gang. Er s&#229; utrolig glad i den ponnien!!<3

Sigrid
11-03-2007, 08:27
Jeg er stolt av Vinella fordi hun er s&#229; flink. Hun stoler p&#229; meg ogs&#229;, det er lett &#229; se! S&#229;nn som den gangen hun l&#229; p&#229; beitet. Jeg kunne gj&#248;re alt mulig med henne uten at hun brydde seg. Men n&#229;r ei dame som skulle hente en annen hest kom litt for n&#230;rt Vinella, s&#229; reiste hun seg :( N&#229;r jeg begynte med Vinella, s&#229; fikk jeg ikke legge p&#229; salen eller dekkenet uten at hun ble veldig sur, n&#229; bryr hun seg mye, mye mindre. Og f&#248;r fikk jeg ikke r&#248;re &#248;rene hennes, eller komme n&#230;re dem, men n&#229; kan jeg trygt gj&#248;re det s&#229; lenge jeg ikke kn&#248;r med dem.

Marte+Quicky
11-03-2007, 09:49
Jeg er stolt av Quicky fordi hun er pen, og jeg er stolt når hun gjør gode løp eller vinner på travbanen:p

Sofie & Suzett
11-03-2007, 11:26
Jeg er stolt av Suzett fordi hun har lært meg så sinnsykt mye, og hun prøver alltid så godt hun kan. Før da jeg var enda dårligere å ri så hjalp hun meg og tok avgjørelsene når vi hoppet, men nå er vi mer "sammensveiset" og jeg har blitt flinkere, så nå venter hun på mine avgjørelser. Jeg kan be henne, og hun gjør det. Hun lærer meg å ri. Hver gang jeg setter meg oppå henne, så lærer jeg. Hvis jeg ikke ber henne, så gjør hun ikke noe heller. Men hvis jeg faktisk rir, hvis jeg forteller hva jeg vil, så gjør hun som jeg sier. Hun prøver så godt hun kan, og jeg ser faktisk hvordan hun har forandret musklaturen til det bedre.

Jeg er stolt over henne fordi hun er pen også. Og fordi hun har gått 1.40.

Og så den andre hesten "min". Jeg likte henne fra første gang jeg satt meg oppå henne. Jeg er stolt av henne, og jeg skal fortelle hvorfor jeg liker henne så godt. Hun heter Mystery, og jeg synes hun passer navnet sitt. Hun er var og følsom. Kommer du brått på henne, rygger hun unna. I boksen må du bruke rett kroppsspråk, noe mange ikke gjør. Jeg er stolt over henne for hvordan hun tør å stole på meg. Hvordan hun tør å stole på hvis man gir henne grunn. Jeg liker henne så godt, hvordan man ser på hele hesten at hun blir usikker hvis man stirrer på henne og er brå, men hvordan hun slapper av hvis man bruker blikket og kroppen rett.

Jeg elsker å ri henne. Hvis hun tør å stole på deg, og hvis du slapper av, så slapper hun også av. Vis denne hesten at du er en god leder, og hun gjør alt for deg. Nettopp dette elsker jeg med henne, hun er fantastisk! Jeg elsker alt med denne hesten. Hadde hun vært yngre og frisk i beina, så hadde jeg kjøpt henne, jeg føler vi to har et spesielt bånd. Vi passer sammen. Vi hører sammen. Nå skal hun ha føll, rundt st.hans. Sist jeg rei henne, sa jeg til henne mens vi skrittet mot banen, at hvis hun får et rødt hoppeføll, ja så kjøper jeg det! Hehe, så får vi se, ikke bare bare det da. :lol: Det er nemlig noe med meg og røde hopper. Både Suzett og Misty.

Therese
11-03-2007, 12:43
Jeg er stolt av Eikdokka fordi hun sprer s&#229; mye glede rundt seg og fordi hun kan gj&#248;re hver dag til en herlig dag.

Hun gj&#248;r ogs&#229; sitt beste hele tiden, i tillegg er hun snill, lydig, har en fantastisk livsgnist og bare elsker livet.. Hun viser fremgang n&#229;r vi trener og hun gj&#248;r det alltid med "et smil". Og ikke minst, jeg er stolt av henne fordi hun er en fantastisk mor!

Flashback
11-03-2007, 13:51
Hvor mye jeg er stolt over Hl&#246;kk kan ikke beskrives med ord ..

alexax
11-03-2007, 14:21
Jeg er stolt over Tunsblakka fordi hun alltid gjør sitt beste. Og fordi hun bestandig er der for meg. Hun sprer glede rundt seg, og muntrer meg opp på dårlige dager. Hun kommer bestandig å dytter forsiktig i meg for å få kos, og da blir jeg helt sjarmert. Jeg er også stolt over Tunsblakka fordi hun er en veldig snill og godlynt hest, og fordi hun er verdens beste hest ;)

Annette
11-03-2007, 16:08
Jeg er stolt over Mon&#248;r n&#229;r han ikke er redd noe, og gj&#248;r som jeg sier! og n&#229;r han ikke n&#248;ler med &#229; hoppe, selv om jeg er s&#229;nn sm&#229; redd..
er ofte stolt over han for sm&#229; ting, men det var bare noe som kom i farta..

absinthe
12-03-2007, 01:04
Jeg er stolt over Fantasy fordi hun har klart seg gjennom en haug med dritt i flere år før jeg fikk henne, og kom ut av det med hodet hevet, og fremdeles med tiltro til mennesker! fordi hun ikek gir opp, uansett!! Da hun kom til meg var hun i en elendig forfatning, og da jeg hørte bakgrunnshistorien hennes, var jeg imponert over at hun enda var så kjærlig, imøtekommende og ærlig!
hun gjør det jeg ber om, uansett! hun er en jeg kan stole 100% på, jeg vet hun tar vare på meg, og hun er rett og slett bare helt fantastisk! har et uskyldig utseende, men skinnet kan bedra! psyken hennes bare vokser, og det er godt å se henne få tilbake livsgnisten!

Walkover er jeg stolt over fordi han er en kjempeflott hest, som er fullstendig klar over hva han er god for :) Han opptrer som en liten konge, kan virke nærmest arrogant, men han har et utrolig stort hjerte!! Han er veldig åpen, man kan lese han som en bok, og han har vist flere ganger at han er utrolig tålmodig, og går på uansett!!
Han lærer veldig fort, og det bor uante evner hos han, som jeg håper jeg kan lære meg å få til med han! han elsker å jobbe, og streber etter å lære mer. han går på hele veien, og har lært meg å bli mer selvstendig, og ta egne valg

Jossa
12-03-2007, 10:15
Hvor stolt jeg er over Josephine kan heller ikke beskrives med ord. Det er mange som ikke skjønner hvorfor jeg har henne pga hun er såå hoppete, men for MEG er hun verdens beste. Elsker den ponnien mer enn alt og alle!

Aina
12-03-2007, 11:23
Hvorfor jeg er stolt over Lydia:
-Hun l&#230;rer fort
-Hun er glad i mennesker
-Hun sier i fra om noe er som det ikke skal v&#230;re
-Hun har god selvtillit
-N&#229;r man f&#248;rst har oppn&#229;dd hennes respekt og tillit, gj&#248;r hun alt for deg
-Hun er dritpen :) og hun vet det selv.

Jeg har fortsatt masse problemer med &#229; oppn&#229; hennes respekt. Det er noe jeg m&#229; jobbe med konstant. Det er enda vanskligere n&#229;r jeg ikke ser henne hver dag, men ser hvor godt forhold hun har til de menneskene som h&#229;ndterer henne pr i dag. Men den dagen jeg f&#248;rst gj&#248;r det, det gleder jeg meg til :)

Siljur
12-03-2007, 16:14
OT:
Alexas: Hesten til venninna mi heter også Tunsblakka;)

Ina
12-03-2007, 16:17
N&#229; er jo L&#248;kken kun forhesten min men..

Det som gj&#248;r meg stolt over L&#248;kken er den gleden han en gang i blandt viser meg ved &#229; komme ut. At han liker seg, trasker rolig med meg p&#229; ryggen. Skvetter av de rareste ting, og plutselig kan bryte ut i trav. Han er for meg en gutt med personlighet, en gledesspreder. I det siste har det v&#230;rt litt stress, men etter en kjempekoselig barbaktur p&#229; fredagen satt jeg bare og smilte. Han f&#229;r hum&#248;ret mitt til &#229; bli s&#229; mye bedre.

[Men s&#229; skjer det en gang at ting ikke g&#229;r som vi vil, slik det skjer med de fleste]

Bajazzo
12-03-2007, 21:48
Jeg er stolt over Bajazzo fordi han alltid prøver så godt han kan, uansett! :) Og fordi han til tross av tidligere dårlige erfaringer med mennesker tør/velger å stole på oss.

Jeg er stolt over Bono fordi han lærer så fort og tar ting med knusende ro. Og selv om han var lite håndtert når han kom til meg er han lett å ha med å gjøre.

Sol
12-03-2007, 21:53
Jeg er stolt av Bajas fordi han faktisk har valgt &#229; stole p&#229; meg, ha respekt for meg og elske meg selv om jeg er et menneske og hans erfaring tilsier at mennesker er f&#230;le!
Jeg er ogs&#229; stolt over at han tillater meg &#229; sitte p&#229; han selv om han er enormt redd for &#229; bli sittet p&#229;, og at han n&#229; faktisk av og til morer seg under meg!

Belinda
12-03-2007, 22:03
Jeg er utrolig stolt over Knerten fordi han er blitt en snill kar. Han har sluttet &#229; banke store blods-hester, og koser seg med kompisene side i stedet. Han er ogs&#229; blitt en flott barneponni p&#229; rideskolen hvor han st&#229;r.(Innenfor 4 vegger ihvertfall)

Anette
12-03-2007, 22:15
&#197;, s&#229; koselig tr&#229;d!!

Jeg er stolt av Ali fordi han er den fantastiske hesten han er...og fordi han endrer sin oppf&#248;rsel overfor meg, avhengig av om jeg er glad eller lei. Og fordi han kan lese mine tanker om hva jeg vil...vi matcher s&#229; bra.

Jeg er stolt av Aurello fordi han alltid er i godt hum&#248;r. Han er aldri sur eller grinete (iallefall ikke uten grunn), og fordi han alltid har en klem &#229; gi til mamman sin. Og fordi han er usedvanlig vakker med de snilleste &#248;ynene i verden :)

KatrineB
13-03-2007, 14:37
Jeg er stolt av Firanka fordi F.eks, hun er livredd vann, men krysser bekken fordi jeg ber henne om det (diiigert sprang over:p ). Vann er hennes største fiende, men hun følger trofast ut etter den som leier henne, ut i sjøen (med skumle bølger!).
Hvis hun blir skremt og løper avgårde, og jeg roper et spesielt ord, kommer hun tilbake og roer seg.
Hun elsker menneskelig kontakt, og er stallens humrehøne. Hun er er innmari smart ! Hun fant selv på å "gi klem" på kommando, og "gi fot" kan hun også. Å lære henne noen øvelser tar henne max 2 min. Hun er en hest som tenker, jeg har aldri møtt en mer inteligent hest enn henne. Og hun er veldig uskyldig, i tillegg til hun er veldig bestemt og står på sitt:p
Firanka er veldig følsom å ri, og tillitsfull. Man må ikke bruke mye kroppsspråk, det holder ofte med ord.

Hun er ei spesiell jente som jeg blir mer og mer glad i. Så er hun tøffere en hun gir seg ut for, og hver dag har hun en overaskelse på lur:D

Star-Carro
14-03-2007, 09:56
Jeg er så stolt over Star Wars fordi han sprer glede, aldri sur, sparker eller biter ikke andre hester. Hopper over alt jeg ber om, selv om jeg kommer skjevt eller feil. Han viste at han stolte på meg her om dagen, da det kom en svær trailer med kjettinger på hjulene. Vi red litt bortover en vei i bare grima og leietau og jeg uten hjelm. Han reagerte litt, men tok det rolig. Han kommer til meg ute i padocken(mange av mine venner må nesten løpe etter hestene sine ute i padockene) Han vrinsker til meg når jeg kommer. Han er alltid kos, man kan ligge under magen hans. Jeg kan nesten ikke beskrive hvor glad jeg er i han <3

Svalgårds Cheri
14-03-2007, 10:31
Jeg er stolt over Cheri fordi hun er en fantastisk vakker hest med masse selvtilitt og utstråling. Kan stå i evigheter bare å beundre henne:)
Hun er sjefen i flokken og er en bestemt frøken som vet hva hun vil. Ingen får tulle med henne, og både mennesker og hester respekterer henne.

Hun har endret seg ganske mye siden jeg fikk henne (både på godt og vondt) og formet seg etter meg. Tilpasset seg på en måte.
Hun hilser alltid på meg når jeg kommer, og er vennlig innstilt. Kan stå lenge og kose, og viser sin tillitt til meg. Vi kan på vår egen måte snakke sammen=)

På tur har hun blitt så tøff og stødig. Føler meg helt trygg med henne, kan tusle rundt i bare grimen barbak og alikevel har jeg kontroll. Vi kommuniserer bra og koser oss sammen=)

Når jeg rir gjør hun alltid sitt beste, er villig og vil gjøre meg fornøyd. Hun gir meg følelsen av at det er meg det står på når det gjelder å kommer høyere opp i dressur/sprang, og det er bra. Så lenge jeg stoler på henne stoler hun på meg. Når hun gjør sitt beste er hun super ridemessig:)

Er stolt av Cheri fordi hun er min og bare min:klemme:
Vi skal være sammen for alltid (ja, vet det høre penny-klisje ut)
Har bare hatt henne et år og føler vi så vidt har komt igang. Vi skal utvikle oss mye sammen og bli enda bedre kjent:)

Aina
14-03-2007, 11:31
ÅÅÅ jeg blir helt rørt av alle de flotte svarene jeg ::\'):

Anett&selina
20-03-2007, 19:01
Jeg er stolt av Selina for hun har valgt å gi meg tillit selv om hun har hatt en svært tung oppvekst(var på en øy ingen fikk mat å moren døde fra henne da hun var ikke mange mnd gammel lang histore)

Hun gir så utrolig mye av seg selv å hun er ikke skvetten med mindre hun vet at jeg er nervøs for noe eks lastebiler heh:)

steinur__
22-03-2007, 17:04
Å, så inmari fin tråd!

Hvorfor jeg er stolt av Steinur?
Steinur er en hest med så utrolig personlighet, og jeg har vært så heldig å
få vite all personligheten hans. Han har vist meg den gleden av å være SÅ knyttet til en hest, etter Embla dro fra stallen. Steinur kom da Embla dro, og jeg syntes Steinur virket som en utrolig fin hest med en gang. Jeg var så heldig å få ri han først av elevene på Haslum, og fikk prøve å hoppe med han den timen også. Jeg var virkelig i lykkerus.
Jeg red Steinur enda mere, og ble mer og mer venn med han. Tilslutt spurte jeg pappa om jeg kunne få Steinur på for, og siden hest er den eneste virkelige hobbyen min, fikk jeg "endelig" drømmehesten på for.

Steinur er ingen flink tølter, dessvere. Han er veeeldig treg, men han konsentrerer seg virkelig! Fra vi startet med tølt treningen, og til nå, er det STOR forskjell. Jeg er så utrolig stolt over at han får det til, han er blitt flink! Riktig så flink, han prøver og prøver for å gjøre "mor" fornøyd.

I hele vinter har han stått på i fult fres. Han har virkelig LYST til å jobbe, LYST til å trene. Han har satt meg på prøve med å gå eller rygge når jeg skal stige opp, men ikke alt kan være suverent heller. Han har bevist meg at selv den roligste hest kan finne på å løpe ut eller skvette SKIKKELIG.
Steinur har alltid hatt muskler, men etter mye trening i vinter, har han blitt enda mer muskuløs. Han er et arbeidsdråg, og jeg har nesten aldri merket spatten hans. Selvsagt har han de dager han halter litt under oppvarming, men så forsvinner det helt.
Jeg har aldri møtt en hest jeg har fått så godt bånd til, som Steinur. Han er en fantastisk skapning, som virkelig har personlighet. Vi har fått en stor tillit til hverandre, som jeg aldri har trudd jeg noen gang ville oppleve.

Jeg er så stolt av Steinur, for den hesten han er. Nå sitter jeg med lykketårer i øynene over å skrive et utdrag om Steinur, fordi han betyr så inmari mye for meg. Jeg har aldri.. ALDRI noen gang møtt en mer koslig og personlig hest som Steinur. Vær gang med han, er suverent, for han får meg i så mye bedre humør. Med det skøyete og engleansiktet hans, gjør at jeg smelter innvendig og ikke klarer å slutte å smile. Jeg føler ikke smerte når jeg er med Steinur, jeg føler ingen savn. Når jeg er med Steinur, er alt så fint. Han elsker å bli kost med, spesielt å masere ørene og bli klødd imellom øret og øyet.

Steinur har ikke perfekt ekstriør. Veeeldig kraftig hode, store ører ol. Han har ikke woow gangarter heller.. Men han har bevist med over.. At en fin hest, ikke trenger å være perfekt i ekstriør. Den trenger ikke å kunne hurtigtølt eller være en fin gangartshest. Det er det indre som virkelig teller. Og om man skulle bedømt etter personlighet, det indre ol... Så ville Steinur vært en soleklar vinner!

Dette er bare noe av det jeg mener og føler om Steinur. Det er utrolig vanskelig å ikke like han, for med hans uskyldige øyne kan man smelte som sjokolade i solen. Om jeg skulle beskrivd Steinur.. Det ville blitt flere sider, og det ville ikke blitt alt jeg ville sakt om han.
Jeg er så stolt av Steinur, for den han er og den fremgangen han gjør. Takk for at jeg får være endel av deg, Steinur. At du har vist så tillit for meg!
:klemme:

Telenor
02-04-2007, 00:19
Jeg ble veldig stolt av Gracila sist uke! Vi har prosjekt i monty roberts l&#230;re p&#229; skulen denna uka.
Tredje dagen hadde vi henger trening, og syns ikke det funka s&#229; bra n&#229;r alle sto der..
Men litt utp&#229; dagen var vi aleina og hadde gracila l&#248;s p&#229; banen, hun spankulerte etter meg over bresseninger og opp&#229; " sukkerbiter" ogl.
Og s&#229; begynte jeg &#229; sm&#229; lunte inn mot hengeren og hun travet rett innp&#229; etter meg! Da var jeg stolt av jenta! :) Ogs&#229; er jeg stolt av henne for at hun lar meg komme innp&#229; meg og er s&#229; tillitsfull og &#230;rlig ei jente! :)

Bente & Etanec
02-04-2007, 00:27
Uten Etanec hadde jeg ikke vært der jeg er i dag, så jeg er ham evig takknemlig.. Kan vel si han har reddet mitt liv.. (i ordets rette forstand)

Kelly... Finner ikke ord.. Ingen ord kan beskrive hva jeg føler for den gutten.. Han er min mentor innen hesteverden og jeg mister halve hjertet når jeg mister ham...

Salli er min nye hjertevenn. Hun har galoppert rett inn i hjertet mitt og skal bli der for alltid. Vi har lang tid på oss til og bli ordentlig kjent med hverandre, men føler allerede en stor stor fortrolighert til denne vesle tøffe damen.

MariaR
02-04-2007, 01:00
Pilo var min hjertevenn *Bente, du fant ordet jeg lette etter!*, p&#229; en m&#229;te var det oss to hele tiden! Hadde det ikke v&#230;rt for han, og at jeg m&#248;tte han da jeg gjorde, hadde jeg nok ikke v&#230;rt her i dag..! Det den hesten ikke gjorde for meg, var ikke stort! Vi karret oss igjennom turer i myr, badeturer, vi hoppet faktisk s&#229; h&#248;yt som 105 inne i den lille hallen, vant 1 klasse p&#229; 70 cm og kom p&#229; 4 (egentlig 2.) i en 80 klasse. Pilo var veldig spesiell for meg, s&#229; det at han d&#248;de var og er veldig tungt! Vil alltid savne deg, lille vennen "min"!

Prinsessa er jeg stolt over fordi selv om hun er trent til &#229; trave fort og ikke f&#229;r lov til &#229; galoppere, s&#229; pr&#248;ver hun (stort sett) s&#229; godt hun kan hele tiden! Hun virker litt sm&#229;forvirret noen ganger, vimsete er nok et ord som beskriver henne bra! Men alikevell, n&#229;r jeg virkelig f&#229;r oppmerksomheten hennes, og hun fokuserer p&#229; meg, da gir hun alt, og tar ting utrolig fort! Glad i deg lille "vimseh&#248;na" mi, lille Prinsessa mi du :)

Holbytla
02-04-2007, 01:32
De hestene dere!

Generelt er jeg mest stolt over evnen deres til å "tilgi" feil gjort mot dem, feil som er stort sett ubevisst gjort fra oss mennesker. Når vi bare gjør det som er noenlunde riktig, i alle fall forsøk på noe riktig, svarer de uten forbehold, og gjør det vi ber dem om - fordi vi gjør rett mot dem. Både håndteringsmessig og ridemessig.

Jeg er stolt fordi min gamle Dronning på 27 nå endelig kan gå rolig og avslappet på en volte i skritt og trav - og gamle skrotten flyter i versadene som bare det - om jeg bare tillater henne å gjøre det, gir henne plass og rom og ikke stresser og spenner meg. At hun gidder!

Litt småstolt over Kronprinsessen - tre år igår - også, som er en så herlig personlighet, uredd, tøff og snill. Det blir nok ei fortsatt ei grepa dame det tenker jeg. Om hun får lov. Det blir opp til meg. Skummelt!

Mvh Holbytla

ponnitrollet
09-04-2007, 17:46
Hvorfor er du stolt av hesten din?
Almira er en hest med en fantastisk personlighet. Hun kom til oss 29. August
2005, og da var hun ung og fersk. Jeg er stolt av Almira fordi hun har l&#230;rt oss
s&#229; mye, hun har gitt meg en sjanse og hun har v&#230;rt der for meg n&#229;r jeg har
v&#230;rt lei meg, hun har ogs&#229; v&#230;rt der for meg n&#229;r jeg er glad. Og det beste er;
dette forholde er gjensidig, det er ekte vennskap. Derfor er jeg stolt av
Almira, for at hun er den hun er. Og at hun vil v&#230;re akkurat min venn:D

_________
Tonje og Almira - Vi er gode venner vi :D

Maiken k
10-04-2007, 17:29
Jeg er stolt over Chargo fordi han er den han er, han har stor tillit til meg og gjør alltid sitt beste. Han er veldig redd for bakbena sine når man skal ta høvene osv. men med meg slapper han alltid av. Jeg er stolt over han pga. han alltid viser meg om noe er galt, han stoler på at det skal gå bra, om han sier ifra. Jeg er stolt over han fordi han som sakt alltid gjør sitt beste, på alle måter, nå som han bare kan skritte, som han har gjort i snart ti uker så merker jeg på han at han vet det selv, når jeg merker på han at han har lyst til å gå fort, så skritter han det beste han kan.

Jeg er også stolt over han da han er utrolig intligent som gjør personligheten hans utrolig enorm stor, og man merker på han hva han liker og ikke. Han er i manges øyne verdens beste ponni og selvfølgelig i mine egne. Jeg er utrolig stolt over hvordan han oppførte seg i rideskolen han gikk i før jeg fikk han som min egen, han ble ikke behandlet bra, han hadde en alltfor trang sal som moste skullderbladene hans og forsøv de. Han ble forfangen og hadde de verste smerter som ikke kan forestilles en gang. han hadde låsninger i hele kroppen og likevel gjorde han alt han fikk beskjed om og var verken sur på boks eller noe. Han var omtrent alle rideskolelevenes yndlingsponni.

Jeg er stolt over Chargo da han alltid er der for meg. Han vet når jeg selv har litt dårligere dager og prøver å gjøre mitt humør bedre, eller så gjør han alt for å værtfall ikke gjøre det verre.

Min kjærlighet til Chargo kan ikke beskrives, heller ikke hvor stolt jeg er over han men nevnte værtfalll noe. Jeg kan ikke forestille meg et liv uten han. Jeg har vært glad i mange hester, men ingen like mye som Chargo. Bare han blir litt halt så begynner jeg å gråte for jeg er så redd for han.<3. Fra jeg fikk Chargo har jeg alltid skjemt han bort litt.. eller veldig mye.. men jeg synes han fortjener det etter alt han har vært igjennom og det at han fortsatt gjør det så bra. Han er en utrolig sterk ponni i både lynne og personlighet som gjør dagen bedre. Han har slike dådyr øyne når han er "uskyldig" så hvis jeg f.eks. er litt sur så må jeg bare bli glad og le når han viser det utrykket... :P

Elsker deg Chargo for Evig og Alltid<3 lover å aldri bytte deg ut eller selge deg <33333

ChargoIMittLIv:cool: <33
http://i50.photobucket.com/albums/f316/chargosmaiken/MaikenChargo1.jpg

LivK
10-04-2007, 17:42
Almira - Hi hi, jeg har bursdag 29. August :)

Kappi er jeg stolt over som har kommet seg utrolig p&#229; de to mnd vi har hatt ham. Blitt s&#229; fantastisk mye bedre. Og han sjarmerer alle!! Han er s&#229; sinnsykt s&#248;t p&#229; alle m&#229;ter.(Utenom de gangene han nekter &#229; ta hue opp n&#229;r han vil ha gress, og jeg sliter rompa av meg for &#229; f&#229; hue opp igjen!! :p)
Han er ogs&#229; s&#229; himla s&#248;t n&#229;r han hilser velkommen p&#229; meg n&#229;r jeg kommer, og n&#229;r han er urolig kommer han bort til meg for &#229; "s&#248;ke tr&#248;st".
Har ikke hatt han s&#229; lenge, s&#229; det kommer nok mere etterhvert :)

Maren<3
11-04-2007, 23:27
Jeg er stolt av hesten min, fordi han er den han er.

Men i dag, er jeg litt ekstra stolt av han, for i dag tømmelongjerte jeg han for (hans) aller første gang.. Først lurte han på hva jeg mente, men så veiledet jeg ham med stemmen og dyttet litt på ham, i ca 5 minutter, og etter det skjønte han ALT av det jeg sa.. Ble SKIKKELIG imponert, og du kan tro jeg hørtes ut som en høne der jeg sto; "Braaa, DYKTIG, FLIIIINK GUTT, JAAA, FLIIINK hest, Pataire!!!" :rolleyes:
Han jobbet godt og myknet skikkelig opp etter hvert.. Trente masse overganger, skritt- trav, trav-skritt,skritt-gallopp,gallopp-trav, osv:)
Helt sinnsykt hvor flink han var, og hvor STOLT jeg er av han!!:angel:

Rosita!
12-04-2007, 23:54
Jeg er stolt over "megga" mi fordi hun er s&#229; utspekulert,frekk og alltid pr&#248;ver seg med all slags sprell:p

Men alikevel har hun et hjerte av gull og er en liten storsjarm&#248;r som jeg er veldig glad i til tross for sin un&#248;dvendige oppf&#248;rsel;)