PDA

Se full versjon : Stille welsh hoppe

Wilisia
09-03-2007, 18:24
Vi har tenkt til å stille Roxanne. Vi kommer vel til å snakke med folk om litt av vært og det blir jo ikke før til sommeren, men jeg klarer selvfølgelig ikke vente med å sende inn spørsmål.

1. Må de ha lang man og hovskjegg? *krysse fingre for at de ikke må*
2. Det står at welsh har egne regler når det gjelds utstillings hodelag, men finner ingen plass hva!
3. Hvordan stiller man ut en hest? Noen som kan forklare meg det kort. Har allerede lest igjennom nhest.no.

Klem fra overhappy Sabrina xD

Mari
09-03-2007, 18:33

Hovskjegg vet jeg ikke, men manen kan vel være slik halvlangt (klippet/nappet rett).

2. Det står at welsh har egne regler når det gjelds utstillings hodelag, men finner ingen plass hva!

Nå vet jeg ikke hva reglene er for de større typene, men welsh sec a skal ihvertfall ha hvit "spesialgrime". Jeg tror cobene kan stilles i vanlig hodelag.

3. Hvordan stiller man ut en hest? Noen som kan forklare meg det kort. Har allerede lest igjennom nhest.no.

Du må trene på mønstring på rette og bøyde spor, i skritt og trav samt holdt. Du finner en mønstringsbrosjyre på nhest.no. Stilles hesten for første gang, må du ha bruksprøve. Dette kan du også lese om på nhest.no.

Brukeren marcello vet sikkert mye mer!

Nina & Flight
09-03-2007, 18:42
Vi har tenkt til å stille Roxanne. Vi kommer vel til å snakke med folk om litt av vært og det blir jo ikke før til sommeren, men jeg klarer selvfølgelig ikke vente med å sende inn spørsmål.

Klem fra overhappy Sabrina xD

Heei xD
Snakket litt med Beret (som har welshen Saxonia Spring Song) og hun hadde gått opp en HEL karakter hvis Sax hadde hatt lang man og IKKE klippet hovskjegg... så, det var du ikke så heldig med xD Hehe

Welshen har en egen type utstilligs grime ja..
http://img.photobucket.com/albums/v478/MattiJenta/SAXONIA11.jpg
**Låner bildet av beret (A)**

3. Når jeg har hvert å startet på utstilling gikk først hele klassen og skrittet på en firkant, så gikk alle ut, og en og en kom inn, skrittet og travet og "stod oppstillt" med hesten foran dommere.. så gikk du ut igjen xD

Ikke så detaljert da men ;)

Wilisia
09-03-2007, 18:52
Uuu! Kanskje jeg skal snakke litt med Beret xD Men usj.. lang man og hovskjegg.. Merkeligste tingen jeg noen gang har sett da men. Hva er det? Wannabe taugrime? Kanskje jeg kan late som Roxanne er en sportsponni? xD

Nina & Flight
09-03-2007, 19:44
hehe, tror hun hadde lånt den av noen andre igjen x)
Tror ikke du trenger å bry deg så mye om manen og det, det er sikkert bare noen som liker det sånn :)
Hadde ikke giddet selv å spare på manen hvis du skulle stille henne, ialefall ikke hvis du skal starte noe.. Hadde nok gjort det hvis du skulle ha satset på utstilling, men tror du heller har konkuranser på førstevalget ;)

Wilisia
09-03-2007, 21:50
Kanskje jeg skal prøve å spare? Da får alle i stallen sjokk for jeg har gått å kritisert manene deres i lange tider nå! Ikke seriøst, bare sånn tull. Også langt hovskjegg. Det er jo skeivt og sånn så enten burde jeg vel barbere det eller la det gro. Hmm.. Noen som vet om noen mønstrekurs eller noe i Rogaland?

Anniken
05-08-2007, 02:01
Hvor kjøper man slike "Spesial grimer" ? :)

MariaR
05-08-2007, 02:08
Nina: Ingen av bildene dine funker i dag! :eek:

Mari
05-08-2007, 06:54
Hvor kjøper man slike "Spesial grimer" ? :)

Kan lage selv kanskje, ellers så hadde Hööks noen for litt siden.

Nina & Flight
05-08-2007, 11:39
Nina: Ingen av bildene dine funker i dag! :eek:

NEi :O Og jeg skjønner ikke hvorfor?? :confused:
*Irritert på Photobucket* :S
Noen andre som har samme problem??:???:

marcello
06-08-2007, 14:38
Er ponnien en B?Da skal den ha kortere man enn en cob.

Hilde på Storhaug selger grimer,de koster 170,-Pappa prøvde å kopiere en da kan er flink å spleise tau men det blir ikke riktig.

Hovskjegget beholder man(:

Wilisia
07-08-2007, 02:36
Er en c da. Men kort man og kort hovskjegg blir det uansett. men tviler på det blir noe utstilling nå uansett..

anjaaa
07-08-2007, 11:16
Ang. spesialgrime så har jeg selv stilt ut en welsh a med vanlig hodelag, og det gikk helt fint.. det var flere på samme utstilling som også brukte det!

Wenche Lanner kjøper hvite spesialgrimer i England. hvis du kontakter henne er hun sikkert behjelpelig med å skaffe deg en. (tlf. 917 56 229)

marcello
09-08-2007, 11:43
Hilde har en hel haug grimer ho har nettside www.welshcob.no