PDA

Se full versjon : Tømmekjørings øvelser..

Nina & Flight
03-03-2007, 00:39
Vet ikke om dette var rett plass eller om det går under kjøring tråden.. men eventuelt får dere bare flytte den :lol:

Noen som har noe gøye å morsomme tømmekjørings/bakke øvelser for GRØNNE hester??

Har påbegynt sjenkelvikninger (noe som hun sliter med pga hun ikke har musklene som skal til å bakparten etter å ha mistet alle musklene), men det er derfor jeg skal bygge dem opp igjen.. fra bakken ;)
Holder også på med vendinger (for og bakparts) dette går greit....

Det største problemet hennes er foreløbig å stå iro x)
Hun er ikke av den typen som trenger "pushing".. heller mer brems ;)

Men uansett.. Noen som har noen morsomme øvelser ??
Har også gått over bommer, sjegler, volter, ++.....

Bare å komme med forslag... Helst ikke noe invikla greier siden hesten er IKKE trent innen dette ;)

ellbell
03-03-2007, 23:19
Slangelinjer og åttetall er jo interessant, ikke minst for den som holde tømmene :D

stine
03-03-2007, 23:22
Men hvordan gjør du skjenkelvikninger og sånn når man tømmekjører da?? meg vil lære masse om det

Mari
03-03-2007, 23:24
Jeg flyttet denne til kjøredelen.

ellbell
08-03-2007, 14:13
For å sjenkelvika bruker man en kombinasjon av pisk, stemme, plassering og tømmer:D Er ikke kapabel til å forklare dette - vil du kanskje komme på kurs hos oss når Olaf Nyby returnerer fra USA etter påske? :digger:

stine
08-03-2007, 14:16
For å sjenkelvika bruker man en kombinasjon av pisk, stemme, plassering og tømmer:D Er ikke kapabel til å forklare dette - vil du kanskje komme på kurs hos oss når Olaf Nyby returnerer fra USA etter påske? :digger:

JAAAAAAAA!!

Therese
08-03-2007, 15:30
Vet ikke hvordan andre gjør det, men vi bruker tømmene og stemmen til skjenkelvikning (evt. tømmevikning? :lol:).

Ellers er 8-tall veldig gøy for den som holder tømmene ja! Hehe.

Aina
08-03-2007, 23:32
Kan vel også øve på versader og travers?

ellbell
09-03-2007, 20:49
JAAAAAAAA!!

Kult, da skal jeg informere deg! Savnet litt "ordentlig hest" på kurset sist. Den ene hesten som var med (Nordlandshesten) er skadet og skal stå lenge så det er i hvertfall plass! Skal komme nærmere tilbake til det når Olaf tar kontakt:D