PDA

Se full versjon : Alm Svarten?

Bobbibrown
28-02-2007, 12:30
Har egentlig ikke helt fått med meg hvilken hest det egentlig var..
Mange som sier han var en 'stortraver'. Var han virkelig så flink?
Noen som vet noe om han? Han er onkelen eller i nær slekt med hesten min, så derfor jeg spør;)

juliekj
28-02-2007, 12:52
"Alle" travfolk vet hvem Alm Svarten er ja ;)

Her kan du se info om karriera og avkomma hans
http://sport.rikstoto.no/Hest_info.aspx?id=40210&modus=0&parentwindow=0

Lene Th.
28-02-2007, 14:58
Blandt mange trav-folk er Alm Svarten "Kongen" av de eldre hingstene.
Dessverre har ikke særlig mange av de direkte avkommene hans vist noe særlig i banen, mens døtrene hans ofte har fungert veldig bra som avlshopper, og fått avkom som har talent.

Det er også et lite "siende" innen travsporten at hoppene direkte etter Alm Svarten var ofte veldig hissige som unghester, og ofte også ganske ustabile i humøret.
Det siste kan jeg skrive under på for egen del, da min forrige hest var en hoppe etter Alm Svarten... :lol:
Men for all del, har også møtt døtre av Alm Svarten som var godheten selv, og verken hissige eller ustabile... ;)

Catharina
28-02-2007, 15:10
Hihi.. Jeg passet Juno Prinsen (hingst) Som var etter Alm Svarten. Stilig:D

Lene Th.
28-02-2007, 15:56
Hihi.. Jeg passet Juno Prinsen (hingst) Som var etter Alm Svarten. Stilig:D

Den var jeg og tittet på, for det var snakk om at vi skulle kjøpe den. :)
Men vi skulle da ha traver, og han var ikke helt frisk i beina da, og måtte ha en lengre pause. Samtidig var da rundt 10(?) år, så vi mente han burde slippe mer trav.
Forstod han ble solgt som ridehest etter dette, for han kom aldri mer i banen.
Kjente også eieren hans, spesiell kar :)

Perle Lill
28-02-2007, 16:31
Jeg driver med ei hoppe etter Alm Svarten :) Hun løp ikke så veeldig bra på sin tid.. Men nå er hun avlshoppe. Og har ihvertfall et avkom som det ser ut til at d går bra med ;)

Catharina
28-02-2007, 17:09
Den var jeg og tittet på, for det var snakk om at vi skulle kjøpe den. :)
Men vi skulle da ha traver, og han var ikke helt frisk i beina da, og måtte ha en lengre pause. Samtidig var da rundt 10(?) år, så vi mente han burde slippe mer trav.
Forstod han ble solgt som ridehest etter dette, for han kom aldri mer i banen.
Kjente også eieren hans, spesiell kar :)

Næh, så tøft! Ja, han ble solgt som ride\hobby hest. Ble brukt til litt kosekjøring, lett sprang & dressur. Ordentlig godgutt han der:) Nå er han vell, 16?17? Noe sånt? :S Utrolig snill for og være hingst. Og veldig fin da:)