PDA

Se full versjon : Oppdrettsfor

Torhild
25-02-2007, 23:37
Ok, 1.mars er det 3 mnd igjen til Katie skal ha baby, og jeg tenkte å begynne å fore med oppdrett. Men hvilket merke er best??? Felleskjøpet? Hilton Herbs? Eggermanns? etc Håper på gode og fornuftige svar for og i mot :)

Lopke
25-02-2007, 23:38
Hilton Herbs er tilskudd, ikke for.

Torhild
26-02-2007, 00:07
*host* ok, det er godt du passer på meg! Bare ramset opp noe jeg, det jeg kom på i farten.

Men du må følge med på denne tråden, for det er du som skal handle til meg om to uker.... =)

Kurre
26-02-2007, 09:56
Fikk plagsomt frisk,sprek,sunn,stor perfek Tindra på Spillers Youngstock.

Mor så godt ut,blank og fin og alt var "som det skulle".
Gir samme til Embla nå,ikke for mye for hun er i rundeste laget,men hun ser da godt ut og er sprek og glad.

ZK
26-02-2007, 10:38
Bruker selv spillers youngstock musli på min, og ser tydelig forbedring..

Hilde
26-02-2007, 11:38
Jeg kommer gjerne på døra di med med Eggersmann avlsmüsli jeg... :) Har flere kunder som skal gå over på avlsmüsli nå, så jeg kommer til å ta inn en del av det framover.

crusabell
26-02-2007, 17:32
hvordan er det spillers youngstock i forhold til champion oppdrett? eller hvordan forskjeller er det på oppdrettsfor generelt?

AvitasOleo
27-02-2007, 12:27
Jeg ville også valget Spillers..helt klart. Begge mine gikk på Spillers både før og etter følling. Hoppa forandret seg nesten fra en dag til en annen da jeg gikk over fra FK oppdrett til Spillers, ca 4 mnd før følling.

http://www.spillers.no/tekstsider.cfm?text_id=20519

Ta en telefon, enten til Tonje eller til Kåre....info om telefon står på siden. De er så service innstilt og vil prøve å tilrettelegge alt dersom du skal ha behov for frakt osv.

NinjaChristin
27-02-2007, 14:32
Brukte Eggersmann zuchmüsli (oppdrettsmüsil) til Niña da hun var lita, og hun spiste veldig godt av dette. Blandet ut med FK sitt etterhvert på grunn av prisen. Norgesfor sitt reagerte hun på ved å hovne opp veldig i beina

Hilde
27-02-2007, 14:37
Som sagt, kan jeg levere Eggersmann på døra di. Jeg bærer det inn på fôrrommet ditt også. Det er slik jeg pleier å gjøre det. Prismessig og kvalitetsmessig er det på samme nivå som Spillers. Men om du vil "gå over bekken etter vann", så gjør gjerne det.

Sabina & Pedro
27-02-2007, 21:37
OT? Bruker Spillers, Stud & Youngstock til min unghest (under 3) Som Kurre, send mail til dem for videre informasjon - Tonje, fines også info på siden. PS; ved fôring av spillers er det anbefalt å måle etc, sende inn skjema til dem for oppsetning av fôr plan.

Torhild
27-02-2007, 23:33
Som sagt, kan jeg levere Eggersmann på døra di. Jeg bærer det inn på fôrrommet ditt også. Det er slik jeg pleier å gjøre det. Prismessig og kvalitetsmessig er det på samme nivå som Spillers. Men om du vil "gå over bekken etter vann", så gjør gjerne det.

Ler! Hvor mye koster en sekk med Eggersmann da?

Hilde
28-02-2007, 11:39
Avlsmüsli koster kr 320,- for 20 kg sekk.

Lopke
28-02-2007, 11:59
Avlsmüsli koster kr 320,- for 15 kg sekk.

Hvor mange kg anbefales pr dag??

i DK selger jo Eggersmann Zucht muslien i 20 kg sekker og Pelletsen i 25 kg? Hvorfor er de mindre sekker i Norge??

Og i DK koster disse 152,- Det er jo helt horrible priser på utenlandsk hestefor i Norge??

Hilde
28-02-2007, 13:17
Hvor mange kg anbefales pr dag??

i DK selger jo Eggersmann Zucht muslien i 20 kg sekker og Pelletsen i 25 kg? Hvorfor er de mindre sekker i Norge??

Og i DK koster disse 152,- Det er jo helt horrible priser på utenlandsk hestefor i Norge??

Sorry, jeg skrev feil. Det er selvfølgelig 20 kg

Ang. prisen, har jeg spurt importøren om dette. Årsaken er den at det er ekstremt høye avgifter på hestefôr som importeres til Norge. Hadde vi vært medlem i EU, hadde prisen vært en helt annen

Hilde
28-02-2007, 13:27
Her kan dere lese om avlsmüslien.

http://www.eggersmann.info/no/produkte/futter/productdetail.php?WPID=15&CID=10

Når det gjelder mengde, varierer det jo fra hest til hest. Erfaringsmessig trenger man ikke gi så mye som det står oppgitt (gjelder alle typene, ikke bare avlsmüsli). Jeg anbefaler som regel heller å gi fri tilgang til godt grovfôr, gjerne minst H2 til en drektig hoppe av denne typen der er snakk om, og eventuelt et vitamin og mineraltilskudd.

LisaFi
28-02-2007, 20:57
Kjøp nå i alle fall ikke pelletert fôr med lang holdbarhetstid!

Slike pellets (ja, alle fra FK også) er tilsatt kunstig produserte antioksidanter som holdbarhetsforlenger, og slike er faktisk giftige for hest....

Dvs pelletert for UTEN slike antioksidanter- er FERSKVARE.

Dvs ikke les på pakken, men se på holdbarhetsdatoen... (De skriver nemlig ikke noe om det...)

Torhild
28-02-2007, 23:49
Avlsmüsli koster kr 320,- for 20 kg sekk.

Hvor mye er det du tar for kjøringen da?

Kurre
01-03-2007, 10:35
Da er Eggersmannen dyrer enn Spillersen,gitt...
Hva var det jeg ga for muslien til Embla...260? 280? for 20 kg.

Men hva som er av forhandler nær deg DET aner jeg ikke.

Torhild
01-03-2007, 11:41
Ingen tror jeg.... Mener man må til Stavanger da...

Hilde
01-03-2007, 12:18
Jeg tror man må til Stavanger for å få Spillers. Jeg vet ikke om noen som selger det her. Man kan få St. Hippolyt via en hesteutstyrsbutikk som formidler bestillingen videre til importøren i Bergen. Han leverer da i Haugesund når han kjører til Stavanger med fôr. Tror det er en gang i måneden.

Prisene på Eggersmann har gått litt opp i det siste. Dette skyldes delvis økte transportutgifter. For ca 1/2 år siden, kostet de aller fleste under kr. 300,-

Hilde
01-03-2007, 12:28
Hvor mye er det du tar for kjøringen da?

Dersom du kjøper flere sekker på en gang eller et tilskudd samtidig, kjører jeg det ut gratis. Ellers tar jeg kr 20. Det kan også arrangeres henting enten hos meg eller andre plasser etter ditt ønske. Er du i Haugesund sentrum en gang i blandt f. eks., kan jeg sette det igjen på kiosken jeg er medeier i (like ved rådhusplassen og classic kebab).

Wulfi
01-03-2007, 12:40
Fuck... Nå fikk jeg lyst på kebab! Grrr...

Torhild
04-03-2007, 18:15
Dersom du kjøper flere sekker på en gang eller et tilskudd samtidig, kjører jeg det ut gratis. Ellers tar jeg kr 20. Det kan også arrangeres henting enten hos meg eller andre plasser etter ditt ønske. Er du i Haugesund sentrum en gang i blandt f. eks., kan jeg sette det igjen på kiosken jeg er medeier i (like ved rådhusplassen og classic kebab).

Var i Hgsd i dag, men hadde ikke nummeret ditt....
Skal sikkert til Hgsd i morgen også, så jeg kunne tenkt meg en sekk :)