PDA

Se full versjon : Priser på arabere

Line
24-02-2007, 21:45
Jeg har sett litt rundt, og etter det jeg har lagt merke til så er ikke arabere så veldig dyre?? Sjeldent over 25 000..
Tenker på en innridd hoppe/vallak, passe gammel, allroundhest..

Hva vil en sånn hest komme på?

Bente & Etanec
24-02-2007, 22:22
Det varierer veldig dette med pris, og kommer ofte an på hvem som er foreldrene. Og markedet ikke minst!

Jeg vet om ei hoppe som er for salg, hun skal selges billigt da eier er mer opptatt av godt hjem enn og bli styrtrik på penger. Hun er innridd, men har hatt en vanskelig tid hos annen eier( et år). Hun er snill og grei nå, han som eier henne er snill som dagen er lang med hestene sine.
Hvor mye hun kan under rytter vet jeg ikke. Han som eier henne nå har ikke brukt henne i det heletatt.
Og hun har hatt et føll (Lillekira sitt, Shalimar Zhetan). Hun er brun med litt hvitt på seg, ikke så kjempestor araber og noe kraftig araber. Nå er hun meget feit da, men blir en edlere og penere araber når hun får komme i trening og får slanket seg.
Nå er hun vel 4 år tror jeg, eller 5.. Husker ikke helt i farten.
Hun er etter Sekwoja og Fynt.
http://i91.photobucket.com/albums/k312/Bente71/IMG_3359.jpg
Jeg kan formidle tlf.nr. av eieren til deg om du er intressert?

Line
24-02-2007, 22:26
Det er ikke helt aktuelt ennå.. Men når jeg blir frisk osv, så tror jeg det kan bli ganske aktuelt :) Hehe.. Flott hest da!

Bente & Etanec
24-02-2007, 22:28
Ja, hun er en flott hoppe. Ingen tvil om det :)
Heldigvis har hun det bra nå, og håper hun kommer til et godt hjem når hun blir solgt :)

Line
24-02-2007, 22:31
Ja.. Jeg håper utrolig mye at jeg kan kjøpe en egen innen et år ellernoe. Min egen araber.. *drømme* :)

Bente & Etanec
24-02-2007, 22:32
Ja det er en herlig rase. Har min drømmegutt i stallen og er strålende fornøyd med ham :D Elseker og se ham showe og kose seg der ute om dagene, han får meg ofte til og le høyt når vi er ute sammen. Og jeg tror han vet det :lol:

Line
24-02-2007, 22:37
Jeg har iallefall aldri vært i tvil igrunn.. Har alltid vært araber jeg skulle ha ;) Første hesten jeg red som 7åring var en araber og etter den dagen så har jeg vært frelst ;) Hehe..

MariaR
06-03-2007, 21:01
Ja, araberne er noen nydelige hester! :D

JanneogTanha
06-03-2007, 21:39
bente da!!ikke frist meg med disse araberene nå da!!jeg har jo ikke råd og ikke plass og ikke tid!!men du skal få lov å tipse meg om gode arabere når jeg har tid,plass og penger:)
nå får det nøye seg med arabergutten jeg er heldig å låne av mamma;)

Frida&Jameel
06-03-2007, 21:50
Line: Markedet varierer nok, men jeg synes ofte araberen ligger litt høyt i pris. Ofte en kan se de til 40-50.000, og da kan de som regel bare helt grunnleggende dressur, og har en helt grei stamme. Som regel så har jeg sett vallaker til 30-35.000 og hopper til ca 40.000-45.000. Som sagt så varierer prisene litt, men synes disse prisene er de jeg ser oftest. Da jeg kjøpte Jameel skulle eieren egentlig selge han for 35.000 (men jeg fikk han en del billigere, hehe ;)), og han var vallak og kunne ingenting. Han var innridd og kunne alle gangarter, men ikke noe mer enn det. Så hadde det ikke vært for forkalkningene, så kunne jeg nok solgt han for en del mer enn det med tanke på alt det han kan nå :)

lillekira
06-03-2007, 21:54
Om man ikke er så heldig ssom meg da,og får kjøpt ett føll for 5.000.-
Kan ikke skjønne det ennå jeg,at den prisen var riktig liksom.:)
Greit at det tar tid før jeg kan ri ham,men man får da ikke egentlig kjøpt føll til den prisen?