PDA

Se full versjon : Hvor bestille målsydde dressurstøvler?

Batmat
10-07-2013, 06:54
Noen som har tips til steder hvor det anbefales å kjøpe målsydde dressurstøvler? Er så redd for å bestille fra "feil" sted, haaater dårlig service og orker ikke gå i den fella når jeg skal kjøpe støvler :P

Liker denne litt "stilrene" typiske dressurtypen som feks på dette bildet bare uten lakk, men aner ikke hva slags merker/steder å bestille fra jeg skal se etter, er helt blank rett og slett. Tips mottas med STØR takk!

http://www.masithela.com/frieser/assets/images/ANDERS451draf700.jpg

eligj
10-07-2013, 11:23
Ser ut som du holder til i Oslo, og i så fall kan du jo fks. bestille Kønigs på Paddock. De har mye erfaring med å bestille støvler. Disse støvlene er klassiske og veldig pene, men de er dyre. Ligger vel på 8-10 tusinger. Og jeg har dessverre erfart dårlig holdbarhet på disse (og er ikke den eneste).

Jeg har gått tilbake til Cavallo. Lillestrøm hest og hund forhandler disse (20 minutters kjøring fra Oslo). De har ulike modeller, blant annet helt klassiske dressurstøvler. Dressurmodellene er også dyre, men jeg tror noe billigere enn Kønigs. Jeg har dog kjøpt en billig-Cavallo på Nordby kjøpesenter i Sverige - en såkalt "juniorstøvel", men i voksenstørrelse, med glidelås bak. Ikke like pen, men har vist seg holdbar, til litt over 2000. Litt tilfeldig at jeg endte opp med den, men kommer til å kjøpe samme neste gang :)

spoff
10-07-2013, 11:32
Det beste er å bestille et sted hvor de som selger støvlene måler opp. Da har du mer å si i forhold til bytte dersom de ikke passer når de kommer. De fleste hestebutikker tar imot bestilling på målsydde støvler. Du må bare finne ut hva slags prisklasse du tenker deg, og hva slags merker og modeller som vil passe deg da. I Oslo-området forhandler f.eks. Paddock - König, Rytter'n og Lillestrøm hest og hund - Cavallo. Både König og Cavallo er populære dressurstøvler. Men jeg tror støvlene på bildet over kan være Petrie, de er veldig populære i Nederland.

spoff
10-07-2013, 11:55
Jeg har bestilt noen treningsstøvler herifra: http://www.ridingboots.se/ De var rimelige, og jeg er fornøyd med dem sett i forhold til pris. Kunne vært litt stivere, men det er heller ikke andre støvler i denne prisklassen. Men disse kjøpte jeg via at hun damen som selger dem kom til Norge. Hun trengte da 5 stk eller flere som skulle ha støvler. Vi bestilte, og fikk de i posten etterpå. Hun damen som tar bestilling er svensk. Men får dem sydd i Ungarn, men med italiensk lær. Det gjør at de blir rimelige, og man kan designe støvlene nøyaktig slik man vil, uten tillegg i pris. Svesnk pris - svensk moms + norsk moms + porto, gjort om fra svensk valuta til norsk, ble for meg i underkant av 5000kr/par.

Ammirato
13-09-2013, 06:03
Butikk-kjøpte merke støvler kan være dyrt, kan du sørge for at du liker stilen til å gå med det merket med hesten etter den egendefinerte butikk, vil prisen være billigere og mer behagelig å bære

idaoglinndi
13-09-2013, 23:41
Veit ikkje kvar du får bestilt slikt, men eg kan anbefale Cavallo sine støvlar, dei er fine og gode :) Eg har sjølv ein "mellomklasse" støvel frå Cavallo, Grand Prix Plus heiter den, kostar 4000 :) Men mine er ikkje spesialsydde då. Ellers kjenner eg fleire med Petrie og dei er veldig fornøgde :) Har hørt at König er litt skuffande kvalitet ifh til prisen, men har inga erfaring med dei sjølv anna enn at eg synest dei er veldig fine.