PDA

Se full versjon : Rekordland ventetid på oppkjøring

Anananas
15-02-2013, 18:29
- Vinter og vår for føreprøver (http://www.rb.no/bil/article6502369.ece)
- Bekrefter rekordlang ventetid ved Lillestrøm trafikkstasjon (http://www.rb.no/bil/article6502370.ece)

I Lillestrøm er ventetiden rundt fire måneder. På Risløkka Trafikkstasjon i Oslo er situasjonen enda verre. Der er første ledige time i september.

– Ventetiden har vært mellom ti og 12 uker i flere år nå. Det er ille. Men fire måneder er helt uholdbart. Jeg har aldri opplevd verre tilstander, sier kjørelærer Erik Klungtveit ved Vei-Visern Trafikkskole i Lillestrøm.

Haha, ååh jeg vil gråte. Jeg er en av de som rammes av dette. Hadde veldig store planer om å ha lappen i boks til juni, men den gang ei :roll: Er jeg heldig har får jeg oppkjøring i august, men mest sansynlig i september/november :roll:

carambee
15-02-2013, 18:35
Det er vel litt ekstra ille med alle som vil ta hengerlapp tenker jeg?

Anananas
15-02-2013, 18:46
Ja de sier at det er litt av grunnen, men det har fortsatt økt betraktelig mye det siste året om man ser bort fra de som skal ha hengerlappen :)

Gudhild
15-02-2013, 18:46
Jeg er i samme båt... Strøk i dag, så i slutten av juni en gang får jeg oppkjøring da jeg er borte i mai.

Anananas
15-02-2013, 18:51
Kjørelæreren sa idag at man kan reise til blant annet kongsvinger og ta lappen der, men det kan bli veldig risky da det er en helt ny og ukjent plass.

carambee
15-02-2013, 20:45
Kjørelæreren sa idag at man kan reise til blant annet kongsvinger og ta lappen der, men det kan bli veldig risky da det er en helt ny og ukjent plass.

Bare for selve oppkjøringen eller intensivkurs?
I Troms er det mange som reiser til Nord og Sørreisa på intensivkurs og oppkjøring. Da rekker man å bli litt kjent på stedet også før selve oppkjøringen :)

Anananas
15-02-2013, 20:54
Det vet jeg faktisk ikke. Haha, kanskje jeg blir en av dem om ting ikke får litt raskere her snart :lol:

LeneHenriksen
15-02-2013, 22:48
Det er sykt! Jeg trengte bare å vente to mnd ca, men strøyk og var ekstremt heldig som fikk oppkjøring 4uker etter. Det var også Lillestrøm. Når jeg tok først forsøket slutten av oktober var ventetida ca 2mnd.

Dere som får lang ventetid prøv heller på Kongsvinger eller andre steder ikke så langt unna. Det ble jeg tipset om at folk på jobben.

Anananas
15-02-2013, 23:41
De blir jo også å få lang ventetid om alle skal reise dit, men jeg hadde jo virkelig håpet på og ha lappen i boks før midten av juni, så jeg blir vell nødt til å gjøre det :roll: Det koster forresten 2000,- ekstra og ta den der da.

tuuuva
16-02-2013, 10:31
Jeg meldte meg opp til å ta hengerlappen i slutten av januar, og fikk oppkjøring i april. Er sjeleglad fordi det er bart, (forhåpentligvis) tørt, og jeg får øvd endel i mellomtida. Selvom det er skremmende lenge til :o