PDA

Se full versjon : Lærling

PennyLane
09-02-2013, 12:17
Hellu! :)

Akkurat nå holder jeg på å forberede meg til neste år - dvs høst - og utdanning osv.
Som et alternativ har jeg å være lærling, men har sett meg lei på ridehestsporter, så jeg er mer enn interessert i å stikke ned til Øvrevoll og jobbe på galoppstall. :)

Jeg vet at det mest effektive er å ringe rundt, men jeg har bare ikke tid til å ringe på random til forskjellige trenere nå, fordi det er så travelt på skolen.

så det hadde vært til stor hjelp om noen vet om noen som ser etter lærling! ü

Cecci&fullbl0dsen
09-02-2013, 16:39
mener å huske at meridian så etter en ansatt for ikke så lenge siden.
http://www.facebook.com/cecilie.k.heggelund#!/meridian.stutteri?fref=ts

RakelF
09-02-2013, 16:41
Er i samme situasjon, vanskelig å finne en god lærlingplass.

Stall Meridian har ute en annonse på hest.no, de driver oppdrett trening og salg av fullblodshester ser det ut som. Men de ønsker snarlig ansettelse så jeg har ivertfall slått det fra meg. Men du kan jo alltids sende en mail å høre:)

PennyLane
09-02-2013, 18:14
Jeg har også sett Meridian, men som RakelF sier ville de vel ha snarlig ansettelse så det passer i hvertfall ikke enda i.o.m. at jeg går på skole enn så lenge :) Men får sende en mail likevel og høre hvordan det står til :p

Ellers er jeg mer enn åpen for flere forslag! ^^

Liisa&Ulvar
10-02-2013, 23:22
Vis du går inn på denne siden :http://www.hestefag.no/for-medlemsbedrifter/alle-medlemsbedrifter-mainmenu-152

Så trykker du på linken som er litt lengre ned på siden :P Da får du lastet ned en fullstendig liste over godkjente lærling bedrifter og hva de driver med innen hest.
Vis du trykker på nederste pilen på regnearket mot høyre så får du opp forskjellig info.
Rart dem ikke ha liste over ledige lærlingbedrifter lengre, de hadde det når jeg var lærling.

RakelF
11-02-2013, 09:49
Har sømfart den lista der, desverre få som har oppdaterte hjemmesider og har lyst ut lærlingplass. Veldig dumt de ikke har en egen liste over ledige plasser:( Jeg googler og leser gjennom blogger for harde livet, vil gjerne komme på en bra plass som bruker litt tid på lærlingene. Prøver og å bruke bekjente av bekjente, men jeg bor ikke så sentralt i hestenorge akkurat...

Skrik ut om noen har tips:fnise:

PennyLane
13-02-2013, 10:12
Den lista var til hjelp, Liisa&Ulvar :) må prøve å få ringt når jeg har tid til det, hektiske dager. :)

Samme her, RakelF, men i mitt tilfelle vil jeg inn i galoppsporten og det er jo klin umulig når man bor i Trøndelag. :p vanskelig å komme over noen som vet noe om det også :/

RakelF
13-02-2013, 12:00
http://www.ovrevoll.no/Linker/

Fant et par her, feks The norwegian stud og Maria Roberrtz så veldig bra ut, men om de trenger lærlingplass vet jeg ikke. Går an å prøve :)

PennyLane
13-02-2013, 12:31
Ja :) i utgangspunktet er jeg mest interessert i å være på Øvrevoll-området (har hørt at det er mest lærerikt mtp på sporten) men er åpen for alt bare det er riktig sport! ^^

PennyLane
10-07-2013, 18:54
Kan hende dette faktisk går i orden snart.. :)

RakelF
10-07-2013, 20:04
Så bra! Blir det innen galopp? Står med to hester for mye, så er redd jeg må takke nei... Har blitt oppringt av to seriøse, veeeldig fristende bedrifter, men det ser ut som jeg blir hjemmeværende:(

PennyLane
15-07-2013, 09:53
Det blir nok det. :) så lenge ingenting skjærer seg selvfølgelig :) Uff, så kjedelig :/

mariiie92
21-07-2013, 18:54
Jeg har selv vært lærling på Øvrevoll :) Har det ordnet seg for deg? Og hvis det, hvem skal du jobbe for? :)

PennyLane
02-08-2013, 10:07
Ja, jeg starter mandag den 12. august :D jeg skal være hos Soma :) hvor var du?