PDA

Se full versjon : Hvit stevnebukse som ikke vil bli ren

Batmat
03-02-2013, 00:53
I fjor var jeg så lur at jeg satte meg opp på min svarte og støvete hest med min hvite stevnebukse og resultatet ble .. Tja, svart stevnebukse? Den er mørk i rumpa fremdeles etter to vanlige vasker, og siden jeg ikke eier husmorlige kunnskaper: hvordan får jeg den hvit igjen ?!

Amanthea
03-02-2013, 02:54
Altså.. at hesten er svart har ikke så mye å si, de farger ikke av. *fnis*

Men såfremt materialet tåler det, kan du lage en løsning av vann og klor og hive buksa i det over natta. :)

Linoo
03-02-2013, 09:57
flekkfjerner? :)

Dunjar
03-02-2013, 09:58
vanish (eller åssen det skrives..) til fjerning av flekker på hvite klær. Den fungerte veldig bra på min grå/hvite ridebukse da jeg gjorde det samme ;)

mallilen
03-02-2013, 10:02
Vanish skum, sånn som brukes til å fjerne flekker på tepper og sånt. Sprut på, la virke, gni skikkelig inn - gjernemed en svamp - la virke mer, ogskyll av. Gjenta om nødvendig.

Jeg fikk av narvsverte (lærfarge) på mine hvite bukser for noen år siden på den måten.

flaana
03-02-2013, 10:12
Vanish er veldig effektiv ja! Jeg har blandet pulveret ut i litt vann og hatt direkte på tøyet en liten stund før det går i vaskemaskinen.

T.B.
03-02-2013, 21:43
En venninne av meg som rir en del stevner har "ridebukse-trekk" når hun skal ri i hvite bukser - det er sånne helt tynne overtrekksbukser med glidelås i sidene, som raskt kan tas på og av. Da kan hun trygt ha på de hvite, selv om hesten trenger puss osv. rett før innridning. Jeg tror det egentlig er skibukser, i helt tynn, hvit poplin.
Ellers er det vel Vanish man må sette sin lit til - siden sånne hvite ridebukser ser ut til å være rene flekkmagnetene...

Emma & Elana
03-02-2013, 22:17
En venninne av meg som rir en del stevner har "ridebukse-trekk" når hun skal ri i hvite bukser - det er sånne helt tynne overtrekksbukser med glidelås i sidene, som raskt kan tas på og av. Da kan hun trygt ha på de hvite, selv om hesten trenger puss osv. rett før innridning. Jeg tror det egentlig er skibukser, i helt tynn, hvit poplin.
Ellers er det vel Vanish man må sette sin lit til - siden sånne hvite ridebukser ser ut til å være rene flekkmagnetene...

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=130255&deptid=85&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC ?

Batmat
03-02-2013, 22:26
Altså.. at hesten er svart har ikke så mye å si, de farger ikke av. *fnis*

Men såfremt materialet tåler det, kan du lage en løsning av vann og klor og hive buksa i det over natta. :)

Altså, det er ikke søle eller jord det er som sitter fast, det er "animalsk fett" på en måte, altså fettstøvet som ligger mellom hårene i pelsen hans. På hesten min er det mørkt om sommeren, det satt seg som lim på ridebuksa, jordflekker og annet har jeg vasket av den ørten ganger uten problem. Litt vanskelig å forklare, men hesten går på utegang hele året og vaskes aldri, bare strigles og spyles og han har liksom sånt seigt fett mellom hårene intill huden rundt underpelsen som isolerer :P Er det jeg har klart å gni ræva inn i ...

Alle andre: Vanish skal absolutt testes!! :D Om det bet på narvsverte så tar det garantert de mørke flekkene på buksa mi og!