PDA

Se full versjon : Stallplass/utegang skedsmo?

Cecci&fullbl0dsen
23-10-2012, 23:22
Noen som vet om noen rimelige stallplasser/utegansplasser i skedsmo? Trenger ikke ridehus, kan godt ta endel foringer evt. + med bra turmuligheter. Alt av interesse :)

LeneHenriksen
24-10-2012, 06:38
Hva er rimelig stallplass? :) lesdig hos oss fra neste uke. 3500,- dekkenpåsetting og kraftfor må kjøpes uten om. Ridebane, helt greie turmuøigheter og til våren kommer det det mest trolog grusa paddocker. Koselig miljø. Gode buss forbindelser mandag tiø søndag.

LeneHenriksen
24-10-2012, 06:38
Forresten er det på Brånåsen

Cecci&fullbl0dsen
24-10-2012, 12:53
Ok, nei det blir kanskje litt dyrt med tanke på at det ikke er dekkenpåsetting, holder kanskje en liten knapp på jølsen da, det er jo også ganske nærme der jeg bor. men så gjerne etter utegang da det ser ut til at det kanskje blir en to års hoppe som er vandt til å gå i flokk :)

Også har jeg forresten bil! Så trenger ikke tenke på ting med kollektivt å sånn, kan godt være utti skogen eller lignende :)

LeneHenriksen
24-10-2012, 13:08
Mulig jeg vet om en utegang på Garderåsen i Fetsund, tror det er ledig der. Kan høre viss du vil. Men har du noe krav?

Cecci&fullbl0dsen
24-10-2012, 17:14
Nei ikke noe spessielt, frøkna jeg skal se på har jo gått i flokk hele sitt liv, jeg har ikke noe erfaring med å ha hest på utegang men kommer vel fort inn i det å, hadde vært fint om du kunne
spurt, men garderåsen, er det en lang kjøretur unna lillestrøm eller? :) Vil jo gjerne at det er fri tilgang på grovfor å grovfor med i pris, helst god kvalitet, må jo selvfølgelig være god
plass til ly og helst oppvarmet vann. Bortsett fra det er det jo bare ett pluss med en ridebane eller en roundpen, men ikke noe krav, tar alt til vurdering, men noen form for turmuligheter
må det være. Selvom det er ei åringsfrøken, blir det jo endel leieturer :)

LeneHenriksen
24-10-2012, 17:53
Jeg har stått der selv og var veldig fornøyd, eneste grunnen til at jeg flytta var pga hesten måtte begynne med dekken og da ville jeg ikke stå på utegang. Jeg var veldig fornøyd med grovforet som var der når jeg stod der. Er fri tilgang av grovfor og hesta har vann hele døgnet, fyller seg selv og fryser ikke om vinter, muligjet for å gå inn i låven. Er ridebane på stallen m/hindermatriale, jorde man kan bruke og en veldog fin skog :) både til og ri i og gå i. Kan si ofra så fort jeg har fått svar

Cecci&fullbl0dsen
24-10-2012, 18:18
Ok, tusen takk! :) Men du, når du skriver det her med dekken, hvorfor ville du ikke ha på utegang når det gjaldt dekken? Dette er jo en fullbods/quarter blanding, å jeg
har alltid vært sånn dekkenperson selv så dekkenbruk blir det på oss, hvordan er det med dekkenbruk på utegang? :)

LeneHenriksen
24-10-2012, 18:48
Kjenner til mange son bruker dekken på utegang men følte ikke at det passa oss siden han utgangspunktet kun skulle ha det ved nedbør og det var vabskelig og få det til. Ville ikke ha dekkken 24/7 soden han ikke aløtid trengte dekken.

Cecci&fullbl0dsen
24-10-2012, 19:34
Ok, ser den. Takk for svar :)

LeneHenriksen
24-10-2012, 21:31
DE hadde plass, så venter bare på nr hennes. Sender på PM så fort jeg har fått det

Cecci&fullbl0dsen
24-10-2012, 21:36
Ok, tusen takk! :D

StineJ
26-10-2012, 21:39
kan anbefale dette hyggelige stedet i Nittedal! Flotte fasiliteter og hyggelige folk! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37764493&preview=true

Anananas
26-10-2012, 23:56
Jeg har ei venninne som leier ut stallplass i Fetsund, ca 5-10 minutters gåtur fra Fetsund togstasjon. Man kan også ta buss men da må man gå litt mer. Det er store og fine bokser, stort uteområde og fine turmuligheter. Tror det er mulighet for å bruke en ridebane som er en liten ridetur unna :) (ellers er det vell mulig for å få låne ridebanen på stallen Lene prater om).

Hvis du ønsker kan jeg sende deg nr hennes på PM :)