PDA

Se full versjon : Stallprisar

Ingvild
16-02-2007, 17:05
Eg har sett litt på nokre av desse stalloversikt-trådane, og eg er sjokka over nokre av prisane på stalleige! Er det seriøst normale folk som har råd til å betale 3000+ i mnd for oppstalling? Så kjem skoing i tillegg - korleis har folk råd? Eg skjønner ikkje kvifor det skal vere så dyrt? Greit nok at ein har tilgang på ting og får fôr inkludert i prisen, men eg tykkjer likevel det er kjempedyrt..

Der eg hadde Lassi betalte eg 1500 kr i månaden for ho, inkludert 2 foringar for dag, utslepp, grovfôr og kraftfôr. Dette var vanskeleg for oss å klare økonomisk - korleis klarer folk då å betale det dobbelte?

Astrid
16-02-2007, 18:56
1500 kr i mnd inkl alt er jo ganske rimelig syns jeg!
Jeg betaler 1000 kr, kun inkl foring i ukedagene.. Utslipp og helgeforing går på rundgang.. Kr.for, høy og spon må vi ordne selv.. Vi har heller ikke ridehus eller skikkelig ridebane, og må betale baneleie på 150 kr i mnd for å låne bana i nabostallen..
Det må være så dyrt fordi hun som driver stallen leier den av stalleier, og stalleier skal ha 7000 kr i mnd.. I tillegg så kommer jo strøm, vann og forskjellige materialer..

Ingvild
16-02-2007, 19:00
150 i MÅNADEN? Shit. Baneleiga til rideklubben er 250 kr i ÅRET.

Skjønner ikkje korleis folk har råd :S

Astrid
16-02-2007, 19:04
Regner med at de fleste jobber for å få råd.. hehe

LivK
16-02-2007, 19:07
Jeg betlaer 2600 i mnd. 2400 for stalleie, og 200 for forsikring eller noe. Veel, er nok ikke jeg som betaler :p he he. Pluss skoinga til 500, pluss utstyr. ;o

Mari
16-02-2007, 19:14
Ei veninne i Bærum betaler nesten 6000 i mnd...

LivK
16-02-2007, 19:15
WHAT MARI ? ;o .. Æ!

Astrid
16-02-2007, 19:16
Ei veninne i Bærum betaler nesten 6000 i mnd...

Ran!!! 72000 i året liksom..

Holbytla
16-02-2007, 19:22
Det er vel markedspris her som med alt annet.. Beliggenhet har nok myye å si. Og om folk er vant til å betale for seg. Ikke rart man steiler på å måtte betale for en tjeneste hvis man kan få en plass i ei løe hos en bonde på det nærmeste gratis..

Mvh Holbytla

Mari
16-02-2007, 19:26
Jeg er ikke kjent i de traktene, men den prisen var visstnok uten grovfôr også. De har hall, vaskeboks, solarium ++

Anita&Svarten
16-02-2007, 19:28
Ang ridebane.. Om den banen blir vedlikeholdt som den skal, så er det fryktelig dyrt å vedlikeholde de. Jeg hadde ikke leid ut min for mindre enn 150 kr måneden eller 1000 i året for enkeltperson. (klubb hadde naturligvis blitt anderledes, men nå er det ikke mulighet til å leie den ut "stort")

Silje og Tindra
16-02-2007, 19:39
Betaler 1350 for hest på utegang rett utenfor Oslo. Det er inkludert fri tilgang på grovfôr, vann og saltstein. I tillegg er det fri bruk av roundpen, ridebane og stelleplasser inne i stall. Helt OK turterreng og i det hele tatt. :-)

Ingvild
16-02-2007, 19:42
Silje: Det er sånn eg ser på som ein rettferdig pris :)

Men likevel Astrid. Mamma og pappa betalte ilag på Lassi, tilsammen ca 2500 kr i månaden, og vi hadde problem med å klare det. Dei har jo normalt betalte jobbar - men har jo også masse lån etc. Skjønner ikkje korleis f.eks. studentar har råd!

Astrid
16-02-2007, 21:16
Ang ridebane.. Om den banen blir vedlikeholdt som den skal, så er det fryktelig dyrt å vedlikeholde de. Jeg hadde ikke leid ut min for mindre enn 150 kr måneden eller 1000 i året for enkeltperson. (klubb hadde naturligvis blitt anderledes, men nå er det ikke mulighet til å leie den ut "stort")

Det er meningen at vi som leier den også skal være med å vedlikeholde den fire ganger i året.. Vi er altså flere som leier den..
Men jeg bruker den ikke hver mnd, så det blir ikke så mye for meg da..

Silje og Tindra
16-02-2007, 21:19
Ingvild: Jeg er student. Jeg har to hester, funker fint det - så lenge man jobber litt ved siden av og er strukturert. Jeg kjøper meg ikke nye ting liksom, annet enn når det er krise. Men jeg savner det ikke heller :-)

Ingvild
16-02-2007, 21:29
Jaja, men eg tenkte på dei med stalleige på sånn det dobbelte av kva du har, hehe..

Josephine
16-02-2007, 22:03
her hvor jeg står nå betaler vi 4300 det er inkl stooor ridehall, stoor ridebane,fine turområder og grusveier med fint underlag,foring 3 ganger,kraftfor og så MYE høy av bra kvalitet,stort utstyrs rom,vaskemaskin til dekken,tørkerom,vaskespilt og service innstilt stallbestyrer. Jeg betaler 4800 da slipper de ut hesten etter morgenforing og inn til lunsj. jeg trives kjempegodt! skoing er vel rundt 1200 vær 6. uke...

Sabina & Pedro
16-02-2007, 22:26
Står oppstallet på en konkurranse stall -- gode fasiliter, 2 ridehus, 2 utebaner, gode underlag i paddock, osv. Stall leien ligger på 1.600,- uten noe ved siden av, kun stall leien.
Til sammen betaler jeg 3. - 3.500,- i mnd med alt inkl. varierer noe med hvor mange sekker fôr vi kjøper pr. gang, spøne bruk etc.

Ellers er bane leien her, om man ikke er oppstallet på 10.000,- i året! 5.000,- pr. halvår.

Liz
16-02-2007, 22:38
Jeg kjøper meg ikke nye ting liksom, annet enn når det er krise. Men jeg savner det ikke heller :-)
Det handler om prioriteringer.

Jeg betaler mellom 2500,- og 3500,- i mnd for bare stallplass, grovfôr og flis. Så kommer kraftfôr (bruker ikke mye så det er billig) og hovtrimmer i tillegg. Hovtrimmeren tar bare 400,- per gang, og kommer ca hva fjerde uke, så jeg sparer en del på skoing der (jeg skodde hver fjerde uke også). Veterinær og sånn kommer jo utenom da, men det er jo ikke så veldig ofte.

Silje og Tindra
16-02-2007, 22:47
Det er riktig Liz. Jeg prioriterer hest høyt. Høyere enn det meste - det eneste nye jeg har kjøpt meg siden jul er liksom pensumbøker, og de må jeg jo strengt tatt ha. Ikke at jeg kjøpte noe annet før jul heller, da.

Ingvild: Til sammen har jeg mer stalleie enn du bruker på hesten din pr. måned ;-) Sa ikke du 2500? Jeg har 2750 i ren stalleie pr. måned, deretter hovslager, veterinær, treninger osv. Prøver å la vær å tenke på hvor mye jeg bruker hver måned.

Annette
17-02-2007, 00:56
Betaler 3050 kr for en måned, synes egentlig ikke det er så dyrt.. man har 4 ridebaner man kan ri på(to av de er ridehaller) man får så mye for man vil i løpet av en måned, inkuldert så mye spøne man vil ha, fri bruk av paddocker og så har vi kjempe gode tur muligheter!

Hege
17-02-2007, 01:15
Jeg betaler mellom 3900 og 4200 (avhengig av rundball eller høy), og da er følgende inkludert: boksleie (strøm, disel, vedlikehold av bokser- alt arbeid på gården osv), utslipp i egen paddoc (står der hele dagen, og det blir foret ute), 3 foringer (med 4 liter kraft + 7 kg høy), 2 ridehus, ridebane, vaskespilt med varmvann, spon, bra med hindermateriell, tørkerom. I tilegg er det gode turmuligheter, treninger i sprang og dressur, 2 salskap osv.

Er ikke billigst i byen, men som tidligere nevnt følger stallene gjerne markedspris, og i Trondheimsområdet ligger alle de store senterene på dette prisnivået...

Kaja
17-02-2007, 10:02
Betaler egentlig 1800, men siden jeg har kveldsforing fast hver mandag så er den vel på 1700..

Har ridebane, utslipp, foringer, ridehall til høsten, vaskespilt med varmtvann, kjempebra turmuligheter osv. (:
Så prisen er ikke gæli den!

Ingvild
17-02-2007, 14:32
Silje: Eg tenkte ikkje på at du hadde to hestar ;-)

Eg skjønner ikkje korleis folk har råd, eg, hehe.. Er glad eg bur her som det ikkje er så utruleg dyrt, ellers kunne eg ikkje hatt hest.

Marte+Quicky
18-02-2007, 11:50
Der Quicky står koster det 3500 kr i måneden, det er inkludert fôr, inn- og ut-slipp, flis, møkking av boks, og fri bruk til det superbra treningsanlegget. Store bokser, og store fine luftegårder m gress hvor de får være ute hele dagen. I tillegg får jeg låne det jeg vil av utstyr hvis jeg har behov for det, og stalleier kan hjelpe meg hvis det er noe jeg lurer på.;)

Ridebane på en av nabostallene, 5 min å ri bort, koster 50 kr pr time i leie.

Katrine
19-02-2007, 01:37
Der jeg stod med hesten min i fjort, betalte jeg 3700 i mnd, dette ikludert kraftfôr & høy + 1 ridebane. Ikke særlig bra turforhold, og ca 20 min. skritting til nærmeste ridehus hvor vi betalte 300 kr. mnd for å ri.

Dette er utenom hovslager & vet.

Nå betaler jeg rundt 2500 for akkurat det samme. + Bedre turforhold, men ikke mulighet til skritting til noe ridehus. (Og bedre padocker, og hestene får stå lenger ute.)

Dette er i Akershus, og jeg syns egentlig det er en helt grei pris, den sistnevnte. :)

Shadowfax
19-02-2007, 01:59
Da jeg hadde Bruni oppstalla før jeg kom hjem betalte vi 1500, inkl kraftfor, rundballe, ut-inn-slipp, måking og skoing ;) grei den.

Nå betaler jeg ikke noe for noen av de tre jeg har ;) har til og med gratis skoing :)

Hjemme betaler vi 500 for en diger låve, bare vi som har den.. med store paddocker/beiter, skjul osv. her kommer for i tillegg, men det er rimelig..

Wenche
19-02-2007, 14:03
Hmm.. Jeg syns ikke at 3000 i mnd inkl grovfor og kraftfor er så ille jeg, skulle ikke hatt noen problemer med å betale det. Er jo bare å jobbe 5-6 dager i mnd, så har man fort 3000 kr :)

Har teknikk prosjekt på skolen nå, planlegger et stallbygg med plass til 10 hester, vaskeboks, varmerom, stort fôrrom, oppvarmet salkammer, og bra med paddocker, og vi skal sette opp en kostnadsoversikt, og hvordan vi har tenkt å dekke lån osv, og jeg har skrevet opp at jeg skal ha 3500 kr i mnd i stallleie, inkl alt. Eneste oppstallør trenger å gjøre er å trene hesten og holde det ryddig.. (Dette er jo bare tanker, og ikke virkelighet, men det kunne jo godt ha vært realistiske planer.)

Astrid og Chiquita
20-02-2007, 11:05
Som student i Trondheim med hest betalte jeg 1450,- i stalleie inkl. grovfor. Utslipp, innslipp og fôringer gikk på dugnad. Halleie, kraftfôr, skoing, vet osv kom utenom. Med husleie på 3300,- og ingen jobb ved siden av gikk det greit likevel! Fikk 6000,- i mnd fra Lånekassa.

Jeg jobbet om sommeren og sparte disse pengene til stalleie. Dette gikk helt fint, men man kan ikke kjøpe seg nye klær hver uke f.eks. Men det ble da bra med festing likevel;) Og det var verdt det å prioritere hest når jeg først bodde et sted med hestemiljø! Om man prøver kan man overleve på veldig lite og ha det bra.

lillekira
20-02-2007, 11:30
Nå har jeg hestene hjemme jeg da,og det koster meg 400.- i mnd pr.hest. Inkludert grovfor,kraftfor,strøm,vann og flis. Så har jeg jo all jobben selv da,og ingen ridebane. Men store jorder å ri "volter" på og fantastiske turmuligheter.

Der jeg hadde hest før koster det 2.750.-
Inkludert alt.Ingen tilleggsforing,utslipp,måking eller noe.
Der er det store bokser,tørkerom,vaskespilt,salrom,store paddocker,sommerbeite og ridebane.

Liz
20-02-2007, 12:24
Jeg gleder meg veldig til jeg bor sånn at jeg kan ha hesten hjemme, men det blir jo evigheter til. Minst fem år. Sikkert mer også, spørs hvor villig svigersene er til å flytte.. hehe

idaoglinndi
20-02-2007, 14:19
Betaler 2500 kr i mnd der jeg står nå. Inkluderer for, foringer, spon, inn/utslipp, lån av henger. De har vaskespilt, store, lyse bokser, ridebane, supre turmuligheter, bra hindermateriell, store paddocker, sommerbeiter og dyktige, seriøse eiere. Ikke mulighet til å ri til hall da, men er 15 min kjøring fra og du får låne henger, så. Skoing kommer jo i tillegg da, men det er bare 400 for sommersko og 600-750 for vintersko. Skoing ca hver 6. uke. Stalleier som skor, kjempeflink, og slår på sko dersom du mister de uten noe ekstra kostnader.
Synes ikke dette er ille i det hele tatt, hestene stortrives og det samme gjør rytterne. I tillegg kommer Eiksundsambandet til å gå ca 200 m fra stallen så det blir egentlig veldig sentralt, samtidig som det er landlig ;)

Ingvild
20-02-2007, 14:33
Ida: Står du oppstalla hos Elin?

Katinka
20-02-2007, 14:36
Jeg betaler 2700 på den nye stallen som jeg flytter til i neste uke.. Det inkluderer:

- Innslipp og utslipp
- Kraftfôr og grovfôr
- Fri bruk av utendørs ridebane, rundpaddock og ovalbane
- Flis
- Store beiter, adskilt hopper og vallaker
- Fôring 3 ganger om dagen
- Hindermateriell osv.
- Store, lyse og relativt nye bokser
- Ålreite turmuligheter
- Gratis leie av henger så lenge den ikke er opptatt
- Vaskeboks/spilt
- Oppholdsrom m. kjøleskap
- Mulighet for undervisning hver tirsdag for 150 kr

Syns det er en grei pris, men det meste som har med hest å gjøre er jo dyrt.. Vet om flere steder i Bærum hvor stalleia er på over 5500 i måneden. Kan ikke fatte og begripe hvordan folk har råd til å ha hest på disse stallene.. Eller TO hester, for den saks skyld. Sprøtt! *Kremt* Derfor har jeg hesten min i Asker...

Silje og Tindra
20-02-2007, 14:41
OT: Katinka & Snorri: Hvor langt er busstoppen Nedre Berger fra Torstad? I gangavstand?

Katinka
20-02-2007, 15:04
OT: Katinka & Snorri: Hvor langt er busstoppen Nedre Berger fra Torstad? I gangavstand?
Hmm.. Det tar ca. 10 minutter å gå fra Hvalstad togstasjon til Torstad, så jeg vil tippe at det tar omtrent rundt 10 minutter fra Nedre Berger til Torstad også.. Ligger litt sånn midt imellom! Men jeg kan se om ikke jeg kan finne det ut litt mer nøyaktig.

Edit: Kart: http://www.01012010.com/Katinka/Bilder/torstad.jpg

Anett&selina
20-02-2007, 16:48
jeg synes også det virket kjempe dyrt..jeg betaler 750kr per måned for hver hest uten for og sånn mvh Anett...

LivK
20-02-2007, 18:16
Hva er det du betaler fro da Anett? Liksom fôr, utegang osv

ZK
20-02-2007, 19:59
der jeg står/jobber betaler man 5500 i mnd..

LivK
20-02-2007, 20:12
Shit. Jævlig dyrt! Hadde aldri klart å betale det, og enda værre om jeg hadde flere hester! Den stallen burde i så fall ha jævlig gode forhold, turmuligheter, fôr og andre ting :p

Jossa
20-02-2007, 21:03
Det er på Østern Brug i Bærum. Der koster det 6500 i mnd nå. Men vaskeboks(i alle 5 stallene),store lyse bokser,egene skap,ridehus,skap til alle oppstallørene og DYKTIGE trenere. Jeg står på stall i Bærum,der betaler vi 3420 i mnd,de gjør alt for oss,vi bare møkker. VERDENS fineste stall!! STORTRIVES!!!

Hanniball
21-02-2007, 19:28
her hvor jeg står nå betaler vi 4300 det er inkl stooor ridehall, stoor ridebane,fine turområder og grusveier med fint underlag,foring 3 ganger,kraftfor og så MYE høy av bra kvalitet,stort utstyrs rom,vaskemaskin til dekken,tørkerom,vaskespilt og service innstilt stallbestyrer. Jeg betaler 4800 da slipper de ut hesten etter morgenforing og inn til lunsj. jeg trives kjempegodt! skoing er vel rundt 1200 vær 6. uke...

Og jeg betaler akkurat det samme,siden vi står på samme stall:p
Her kommer ikke stall leien til å gå opp heller,når de får opp et ridehus til,som ikke er så veldig mye mindre enn det vi alt har,en ridebane til med internasjonale mål(da har vi to + en grass bane) den banen som alt er skal bygges ut,det blir filtbunn i ridehus + utebaner+++

Josephine
21-02-2007, 19:38
Jepp og skrittemaskiner :D

Tritla
21-02-2007, 20:04
Hadde ikke hatt rå til så mye, ettersom at jeg har så mange hester.
Men ærlig talt! Skrittemaskiner, solaruium osv.. er da IKKE nødvendig...
Og at folk møkker for en og slipper hestene ut og inn... Neinei

Thea og damene
21-02-2007, 20:56

svarer for Ida jeg;) Hun står hos Elin ja

Ingvild
21-02-2007, 21:50

svarer for Ida jeg;) Hun står hos Elin ja

Det var eg ikkje klar over, hehe.. Men skjønte det då ho skreiv om Eiksundsambandet, hehe! ;-)

Josephine
21-02-2007, 23:03
Hadde ikke hatt rå til så mye, ettersom at jeg har så mange hester.
Men ærlig talt! Skrittemaskiner, solaruium osv.. er da IKKE nødvendig...
Og at folk møkker for en og slipper hestene ut og inn... Neinei

:OT: Beklager meg hvis jeg spørr dumt men reagerer du på at noen andre tar hestene ut og inn?
Lurer på hvor mange som har mulighet til å være parat i stallen når hesten har spist opp og skal ut samtidig med de andre, eller inn sammen med de andre...
De fleste jobber for å ha hest eller går på skole og lite sannsynlig at man har tid til det.....

lillekira
21-02-2007, 23:35
Hadde jeg hatt råd hadde jeg ofret mye for å kunne stalle opp ett sted med vaskeboks,skrittemaskin,solarium og ridehus:)
Klart,det kan vel diskuteres om hvor "nødvendig" det er med alt sånn utstyr,men lettvint og praktisk er det iallefall.

Og det at andre slipper ut/inn hesten din er da vel helt normalt? Også det at det blir måkt er ganske normal syns jeg iallefall.Skjønner ikke helt at det er uvanlig liksom.

Hmmmm..... huske å levere LOTTO på lørdag *drømme seg bort*:)

Lucinda
21-02-2007, 23:55
Det å ha råd til hest handler nok mykje om prioriteringer.

Eg er åleinemor til to og jobber 90%. I tillegg har eg hus og billån og studielån. Barnehage koster også. Likevel har eg hest og bruker ca 2500 kr mnd på det. For tiden 2250 kr i oppstalling som dekker grovfor (7 kg høy) og møkking, utslipp, flis, boksleige. Kjøper kraftfor sjølv som kjem på ca 250 kr mnd. ca 100 kr mnd i forsikring. Eg skor/verker sjølv så ikkje utgifter på dette. Skolaus hest for øyeblikket siden den er drektig.

Men eg setter hesten på sommerbeite store deler av sommarhalvåret. Dvs frå mai og ut sep-oktober står hesten gratis og er det som gjer att eg kan ha den på stall resten av året. Hesten går i full trening også når den står på beite. har også stall heime som eg bruker når det passer seg slik. da blir det jo mindre utgifter til holdet av hesten og meir til stemnestart etc.

Liz
22-02-2007, 01:59
Jeg anser det også for å være helt normalt at man betaler for at hesten skal slippes inn og ut, men å betale for at noen skal møkke - det hadde jeg ikke gjort, selv om jeg hadde hatt råd til. Er kanskje uvanlig opptatt av å ha kontroll på hestens avføring, men det er ofte der man ser om noe ikke er som det skal, og da vil jeg vite det..

Ingvild
22-02-2007, 02:14
Innslepp og utslepp er vel vanleg at stalleigar tek, men det finnast jo mange dugnadstallar også.

Har aldri hørt om at folk betaler for at andre skal møkke til hesten deira, det er jo faktisk gøy! Og ein får musklar ;-)

Hanna
22-02-2007, 03:17
jeg betaler 3600 i mnd, ink. alt - innslipp & utslipp, fóring 3 g/dagen, møkking, stor ridebane, kraftfór og grovfór.. dette er i sørkedalen utafor Oslo. veldig praktisk at ting blir gjort, og om jeg får lyst til å møkke en dag er det ingen som hindrer meg.. :roll: men er jo andre grunner til at jeg står her, da. at ting blir gjort er bare et pluss. (veldig greit i ferier, f.eks., hvis man ikke får tak i hestepasser alle dagene, eller hvis man blir plutselig syk)

Silje og Tindra
22-02-2007, 12:32
Jeg synes også det er veldig greit med steder der "alt" blir gjort, det vil si fôring, ut/innslipp og møkking. Som Hanna sier, så gir det faktisk rom for å bli syk en dag eller fire, det gir rom for å reise bort en dag eller to og så videre.

Der Frøya står nå, står hun på utegang, og det er tilsyn og mat der hele tiden, slik at man ikke trenger å dra opp hver dag. Dette synes jeg egentlig er veldig greit. De tilbyr også møkking hver dag av boksen, for en ekstra pris.

LivK
22-02-2007, 16:13
Stall leia vår har gått opp til 2600, så da betaler vi 2800 med forsikring og piss.
Vi bytter på sette ut hestene osv.

Fenris
22-02-2007, 18:13
der jeg har fôr hestene mine koster det:

3800kr mnd. for-

Leie av boks 3x4 mt

Klassisk eller annen egnet musikk i stallen noen timer om dagen

Flis i boksen

Bruk av ride- og treningsbane 25x55 mt

Bruk av rundpaddock 20 mt i diameter

Utslipp / utegang 3-4 timer daglig når bakken kan skades, 5-6 timer eller mer etter avtale ellers.

Fôr tilpasset hestens behov og avtalt med eieren

Fôring tre ganger om dagen (egenkomponert blandning mot pristillegg)

og hvis man ikke har hest der koster det 500 kr timen å leie ridebanen(!!!) dyrt..!

andre stedet koster det 2500, ink f&#244;r, m&#248;kking, utegang 12-24 timer, ridebane, halm,h&#248;y, + ekstra behandling hvis hesten blir syk:) <3<3

Silje og Tindra
22-02-2007, 21:36
N&#229;r kan bakken "skades" da?

MariaR
22-02-2007, 22:27
Til "oss" koster der 3200 i mnd, hvorav 500 er hall- og baneleie :)

Fenris
23-02-2007, 19:16
Når kan bakken "skades" da?

ehh vet ikke jeg.. vår, sommer og høst..?:rolleyes:

Silje og Tindra
24-02-2007, 00:06
Sukk. Folk lager s&#229; ekstremt mange un&#248;dvendige regler.

Lopke
24-02-2007, 00:20
mener dere at hestene tr&#229;kker opp beite?? enten er det da for d&#229;rlig drenert eller for lite.. Vi har hestene ute HVER dag &#229;ret rundt (desverre p&#229; samme beite) men vi har ikke problemer med &#248;delagte jorder..

&#197; si at de &#248;delegger v&#229;r sommer og h&#248;st, n&#229;r skal hestene f&#229; v&#230;re ute da??
eller har jeg missforst&#229;tt noe her??

Hanna
24-02-2007, 05:09
Klassisk eller annen egnet musikk i stallen noen timer om dagen

vi har radioen på om dagen, teller det?? :lol: ;-)

Fenris
24-02-2007, 12:51
ja, synes hestene bør være ute mer:( det er flate paddocker, og det er til og med lagt mye grov grus der så det ikke skal bli gjørmete.. sikkert godt å gå på...:rolleyes: det er spor i sagflisa i boksen om at hesten jeg har på fôr bare går rundt og rundt i sirkel når den står inne i boksen.. dakkar... derfor liker jeg så godt den andre stallen, der de går ute vanligvis hele døgnet, i skog og beite.. virker mye kosligere;)

vi har radioen på om dagen, teller det??

he he, gjør sikkert samme nytten det:lol: :p

Bitten&Betty
11-03-2007, 22:46
I &#229;r har jeg tatt:
*600 inkl bane, morgenf&#244;ring og utslipp p&#229; hverdager (hestene kommer ut 06.30 og g&#229;r ute s&#229; lenge eierne &#248;nsker), utslipp i helgene g&#229;r p&#229; rundgang.
*750 inkl alt over + rundball. Har latt folk ta det de trenger av rundball til hestene, men dette blir det nok desverre slutt p&#229; til neste &#229;r. Er noen som &#248;delegger for de andre ved &#229; ta s&#229; overdrevet mye at hestene st&#229;r &#229; bader i det i boksen. S&#229; fra h&#248;sten av blir det max grense p&#229; grovf&#244;r. Prisene kommer ogs&#229; til &#229; stige noe (750 uten grovf&#244;r og 1000 med grovf&#244;r).