PDA

Se full versjon : lege sexmisbrukte 16 kvinnlige pasienter

jules
12-07-2012, 12:04
http://www.dagbladet.no/2012/07/11/nyheter/innenriks/leger/overgripere_i_hvitt/22298981/

Sykt, men jeg lurer på hvorfor de ikke protesterte?

EvaV
12-07-2012, 12:11
Det gjorde de nok - det står jo at ting ble gjort "uten samtykke", og alle har jo meldt i fra. Lett å si at man selv ville fika til mannen og stormet ut derfra, men en lege er jo en person man i utgangspunktet har tilitt og respekt til. Det er nok etterpå at følelsen om å ha blitt misbrukt kommer.

tuuuva
12-07-2012, 12:23
Æææsj!

JiviDream
12-07-2012, 13:28
Stakkars mennesker, spesielt den lille jenta.. Sier meg forøvrig enig med EvaV, der og da vil du jo helst stole på legen selv om det gjerne surrer i hodet at her er noe fryktelig galt.

jules
12-07-2012, 13:51
ja, men hallo, enhver vet at man ikke trenger å ta av seg en genser og sjekke bryststellet fordi man har skadet tommelen!!?
for ikke å sjekke kuler i lysken forde man har tråkket over!

gladjeg alltid har vært kresen ang. leger!! og får jeg vite at min kvinnlge lege er borte den dagen jeg skal ha legetime og en mannlig er erstatter, flytter jeg heller timen til hun er på plass igjen selv.

Timmyjenta
12-07-2012, 14:50
Fysj...

JiviDream
12-07-2012, 17:30
ja, men hallo, enhver vet at man ikke trenger å ta av seg en genser og sjekke bryststellet fordi man har skadet tommelen!!?
for ikke å sjekke kuler i lysken forde man har tråkket over!

gladjeg alltid har vært kresen ang. leger!! og får jeg vite at min kvinnlge lege er borte den dagen jeg skal ha legetime og en mannlig er erstatter, flytter jeg heller timen til hun er på plass igjen selv.

Ja, ser den. Jeg har kun hatt en lege hele mitt liv(mannlig), jeg blir skeptisk når jeg må til andre, både kvinnfolk og mannfolk :lol:

Men tenk at alle disse pasientene hans blei befølt, og de har meldt det inn. Så kan det være 50 andre pasienter, som stoppet han, fordi de skjønte at sånn skulle det IKKE være? Er jo mulig. Er jo ikke alle som melder inn, noen gir vel flatneven og bytter fastlege uten større oppstyr.
Vet ikke helt, aldri opplevd det selv, men sånn som den 13år gamle jenta turde nok ikke å si noe. De andre kan jeg ikke forsvare, er dessverre ikke i hodet deres..
Ufyselig er det uansett, og bak mål at han skal få være lege i ett annet land!

EvaV
12-07-2012, 17:36
Jeg kan godt forsvare det, tror det er veldig mange der ute som ikke tørr å si fra med store ord når noe er feil, selv om man har vett nok til å innse det i etterkant. Mange går heller ikke så ofte til legen og regner jo med at legen har grunner til å gjøre det han gjør. Om legen min ville jeg skulle ta av genseren fordi han sa han skulle lytte litt på hjertet (selv om jeg var inne med en brukket finger) så ville jeg jo gjort det i god tro jeg også. Aner ikke hvordan en legeundersøkelse vanligvis er jeg, så hvordan kan jeg vite at det ikke er lov? Hvis man da ettertid innser at det gikk over streken, så skal man jo få lov til å anmelde det da, selv om man ikke gjorde noe for å stoppe det i utgangspunktet.

jules
12-07-2012, 19:22
mer:
http://www.dagbladet.no/2012/07/12/nyheter/innenriks/lege/overgripere_i_hvitt/22101617/

en annen lege.

jules
12-07-2012, 19:30
http://www.dagbladet.no/2012/07/12/nyheter/innenriks/leger/overgripere_i_hvitt/22282670/

har ikke ord egentlig...

JiviDream
13-07-2012, 15:10
Vilt... Nei, dessverre har nok leger mer autoritetsmakt enn oss "vanlige" folk, og enda verre - så bruker faktisk noen av de den makten på noe helt feil.

Camilla & Loke
13-07-2012, 17:17
Ble helt rystet når jeg såg at ene legen holdt til her når han "holdt på"! :-s

flaana
13-07-2012, 18:35
Får frysninger, huff så grusomt!! På en måte kan jeg forstå at en blir litt lammet når sånt skjer og ikke riktig tør å si fra men...håper og innbiller meg selv at jeg hadde turt å sagt noe om det var meg.

Hovslager
15-07-2012, 11:51
Fandens pøbler. De burde blitt lagt over knea og dengt!!!