PDA

Se full versjon : Magi er farlig - Jehovas Vitner video til barn...

Bitten&Betty
03-07-2012, 14:09
Dette er for meg bare feil! Man spiller ikke på samvittigheten til barn, eller driver følelsesmessig utpressing. Fysj! Er helt enig i at dette er en form for hjernevasking av barn!

http://www.dagbladet.no/2012/07/03/nyheter/jehovas_vitner/kontroversiell_animasjonsfilm/barn/ulydig/22397028/

Engla
03-07-2012, 14:15
Lite til overs for slikt. Har ei venninne som er oppvokst i en mildere sekt. Der var det også "sånn og sånn eller så kommer satan".. Blir som å si til unger at hvis du ikke oppfører deg så kommer trollet i kjelleren og tar deg. Virkelig ikke greit.

Wendy-J
03-07-2012, 15:37
Hele bibelen består jo av magi, eventyr og illusjoner, så jeg skjønner virkelig ikke at det skal være noen case. Og det å rette sånt mot barn er jo helt bak mål.

tuuuva
03-07-2012, 16:15
Nå blei jeg litt kvalm, kjente jeg!

anely
03-07-2012, 16:23
Fy faen, ekkelt rettogslett..

MonaB
03-07-2012, 16:26
Ehh?? Folk er rare...

Lopke
03-07-2012, 18:04
Stakkars barn. En stor del av den fine barndommen er jo all fantasien, eventyrene og alt det uskyldige uten å vite om alle verdens styggeligheter.

Harry Potter er vel også ganske bannlyst innen de miljøende der.

Trist at noen mennesker i 2012 virkelig mener dette er veien frem..

Dette er "ekstremisme" og man burde kanskje spørre seg selv om ikke vi i Norge har noen tusen av disse selv før vi bannlyser alle muslimer som mulla krekar tilhengere...

Bea
03-07-2012, 19:14
Stakkars barn. En stor del av den fine barndommen er jo all fantasien, eventyrene og alt det uskyldige uten å vite om alle verdens styggeligheter.

Harry Potter er vel også ganske bannlyst innen de miljøende der.

Trist at noen mennesker i 2012 virkelig mener dette er veien frem..

Dette er "ekstremisme" og man burde kanskje spørre seg selv om ikke vi i Norge har noen tusen av disse selv før vi bannlyser alle muslimer som mulla krekar tilhengere...

Sant nok.

Nina007
03-07-2012, 19:37
Fysj!!

Torhild
03-07-2012, 23:17
Sitter i et Jehovas Vitnes' hus jeg og trykker nå (gubbens bror). Og løper jeg til nabohuset hvor svigermor bor, så er hun også Jehovas vitne.
Men ingen av de har noen sinne prøvd å preke for meg eller påvirke meg på noe måte, så jeg bryr meg ikke. Tenker ikke over det i det hele tatt, for meg er de helt vanlige mennesker.
Men kanskje de ikke er så sterkt inne i sekten???

carambee
04-07-2012, 01:03
Sitter i et Jehovas Vitnes' hus jeg og trykker nå (gubbens bror). Og løper jeg til nabohuset hvor svigermor bor, så er hun også Jehovas vitne.
Men ingen av de har noen sinne prøvd å preke for meg eller påvirke meg på noe måte, så jeg bryr meg ikke. Tenker ikke over det i det hele tatt, for meg er de helt vanlige mennesker.
Men kanskje de ikke er så sterkt inne i sekten???

høh, rart, åssen skal de bli en av de 33000 da? (mulig jeg sier feil tall nå, hehe)

Liisa&Ulvar
05-07-2012, 14:56
Det der er bare helt feil! La barn være barn!