PDA

Se full versjon : sultestreikende får bli likevel

Nimbus
19-06-2012, 16:26
link (http://www.dagbladet.no/2012/06/19/nyheter/sultestreik/innenriks/22187020/)

Hva synes dere? Er dette greit? Skal man la seg presse på denne måten?

Harneshaug
19-06-2012, 16:33
Nei!! Overhodet ikke... Samme med de som legger seg i teltleire utenfor Oslo og så hyles det opp om dårlige sanitærforhold, at de kommer til å fryse, dårlige muligheter for å lage seg mat osv :rolleyes:

Derimot må jeg si at de som orker å leve i en liten kirkekjeller i 6 år uten å involvere media eller noen som de kjenner, DE vil jeg tro faktisk flykter fra mer kummerlige forhold, men de presser jo helelr ingen, de bare gjemmer seg.

jen86
19-06-2012, 17:34
Nei, det synes jeg blir for dumt...

JiviDream
19-06-2012, 18:06
Ikke greit.. Ser ikke helt logikken, hun sulter seg på sykehuset og kan risikere å dø mens mannen og guttungen ser på.. Men hun er redd det omvendte skal skje i Gaza. Men hun tenker nok mest på å redde deres liv. De blir vel sendt ut om hun dør?

Kan ikke helsepersonellet "tvangsfore" henne, eller er ikke det lov??

mallilen
19-06-2012, 18:53
Nei, for pokker!!!

Andrea&Gandur
19-06-2012, 19:32
Kan ikke helsepersonellet "tvangsfore" henne, eller er ikke det lov??

Det er dessvere ikke lov.

Jorryt
19-06-2012, 20:50
Jeg skjønner ikke helt den begrunnelsen de skriver hun har for å sultestreike. Er det bedre at far og sønn ser mor dø i en sykehussenger i Norge, enn at mor ser far og sønn dø i Gaza? Litt sviktende logikk, i mitt hode. Og nei, jeg syns ikke de skal få bli pga sultestreiken, men hvis det stemmer at de fikk avslag pga manglende pass, og at de nå har pass, så må det vel være ok.

lillekira
21-06-2012, 01:07
Nei,det syns jeg ikke er greit i det hele tatt. Skal hun få bli i Norge fordi hun sulteforer seg selv,så må de samme regler gjelde for alle andre også da. Og hva er da vitsen med å fatte vedtak om utsendelse,hvis det ikke gjennomføres allikevel???
Skal man la alle bli i Norge da,bare fordi de vil det selv????
Jeg syns de skal la henne sulte ihjel,det er hennes valg å gjøre det på denne måte,så da må hun nesten ta konsekvensen av sine valg.....