PDA

Se full versjon : Hingstekåring for ponny

Torhild
13-02-2007, 23:33
Hva kreves det av en 3 år gammel hingste-ponny som skal på utstilling? Har fått beskjed om løshopping og tømmekjøring, men hva legger de i dette, og hvor flinke skal de være? Hvor høyt skal de hoppe osv? Er det annet de skal gjøre? Det er ikke bestemt hvem som skal være med og vise ponnyen enda, da jeg selv ikke kan den helgen, og eieren... vel... *hihi* ikke er så flink til slikt :D , men jeg må vite hva jeg skal øve på til den tid kommer iallefall...

Inspirador
13-02-2007, 23:47
Jeg har vist ponni ved flere annledninger, og det har vært forskjellig hver gang:confused: Hva slags ponni er det du har? Det har vært sportsponnier jeg har vist, og kravene på "bruksprøven" har ikke vært så høye. I løshoppning er det viktigere at den gjør det enkelt og ukomplisert, enn at den hopper superhøyt.
Tømmekjøringen skal vise at den var lydig og samarbeisvillig, og så vidt jeg husker bare i skritt. Var et moment hvor den skulle stoppe, stå stille i noen sekunder, for så å gå villig frem igjen. Fremdrift og jevnhet ble det lagt mye vekt på. Dommer forteller hele tiden hva du skal gjøre underveis.

Torhild
13-02-2007, 23:52
Er en Connemara-hingst

Inspirador
13-02-2007, 23:57
Da er det i alle fall de samme kravene som sportsponni. Jeg prøvde å lete litt på sidene til NPA, men fant ikke noe i farten som sier hvordan det skal gjøres i år.
Om du har tenkt å vise han i år går jeg ut fra at han er påmeldt, for den datoen har vel gått ut?

Helle
14-02-2007, 21:45
Jeg kan ingenting om bruksprøver for connemara, men her er i alle fall bruksprøvereglementet :-)

http://www.nhest.no/lover/BRUKSPROVEREGLEMENT_jan2006.pdf