PDA

Se full versjon : Anbefaling av digitalt kompaktkamera

Elisabeth
13-02-2007, 12:42
Har no bestemt meg for å kjøpe eit nytt kamera. Det eg har no, er fujifilm Q1, med 2 Megapixel, og 4X digital zoom. Bildekvaliteten er elendeg, "actionbilete" vert uskarpe og kornete. Sidan eg ikkje har så mykje pengar, reknar eg med å kjøpe eit kompaktkamera (sjølv om speilrefleks fristar veldig!). Nokon bra å anbefale? Kameraet bør kunne ta bilete i dårlege lysforhold, ta fartbilete av hest, og ha bra zoom. Prisklasse vil vere rundt 2000-3500, helst ikkje over;) Er det for mykje å forlange av eit kompakt kamera?

Har sett på Canon Powershot S3-IS, tykkjer det ser bra ut:) Men kjekt om det er nokre rimeligare alternativ, sidan eg er litt gjerrig:rolleyes:

Guro
13-02-2007, 12:48
Hva med å se på bruktmarkedet etter lillebror til det du har kikket på.
Den får du for en overkommelig penge, og det er også et svært bra kamera i følge flere kilder :)

Ellers er det alltids kjekt å ta en tur innom http://prisguide.no og putte inn de krav man har til oppløsning og zoom og se hva markedet kan tilby :)
Jeg er selv godt fornøyd med min lille Ixus 500, så en liten Ixus er heller ikke dumt, men de kan jo zoome litt mindre da.

Fujifilm Finepix har også noen i samme klasse som Canons powershot kamera, disse skal også være bra. Her har jeg ingen personlige erfaringer, annet enn en venninne som har en eldre modell. Hun er fornøyd, men det kameraet spiser batterier nå på sine eldre dager :)

Guro

Liz
13-02-2007, 13:25
Ixusene er fantastiske kompaktkameraer, jeg kjenner ingen som er misfornøyde, og mange av dem jobber som fotografer e.l (de har selvsagt speilreflekskameraer til jobb, men det er ikke alle steder man tør å ta med seg et kamera til 30 000,-)