PDA

Se full versjon : Sikkehetsvest til klumpete rytter?

VictoriaTh
15-05-2012, 01:34
Fra og med høsten skal visst sikkerhetsvesten være med meg like ofte som hjelmen, men trenger litt hjelp til å finne en som er brukbare til min tåpelige kroppsfasong :Mongo:

Den siste jeg hadde var slik en racesafe. Den havna helt oppi nakken på meg når jeg red (så det ble hulrom mellom vesten og nakke/skuldre), og jeg kjente hele tiden toppen i bakhode. Tror problemet er at jeg har så kort og bred overkropp, så passformen på vesten blir feil. Lurer på om jeg enten må finne en vest som dekker "hele" overkroppen, eller en som stopper like nedenfor ribbeina og evt. går lenger ned på ryggen. Har bla. sett på denne (http://www.hooks.no/product.aspx?productid=230091&deptid=83&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC), men tror kanskje den er for lang på sidene den også...

Nå skal jeg ikke kjøpe vest før til slutten av sommeren og har planer om å trene fast frem til den tid, men har erfart tidligere at isolasjonen på magen ikke er det som forsvinner først. Noen tips til dette også kanskje?

Dunjar
19-05-2012, 13:48
Jeg har en sikkerhetsvest fra komperdell. Utrolig lett og behagelig!

Litt usikker på om den er godkjent for ridning, men den er godkjent for skicross alpin, og jeg har falt med den uten at jeg har skadet meg noe mer enn med andre vester tidligere. Og de fleste som driver med alpin på høyt nivå, trikser etc får også noen reale fall.. så vesten bør tåle litt!

Jeg driver ikke med noe sprang eller feltritt , så det er ikke såå stor fare for at hesten skal ramle over meg.

Dette er en vest hvertfall som ikke havner oppi nakken på deg, eller er ubehagelig og stiv. Den former seg etter deg. Rir aldri uten, og en får plass til den under ett hvert plagg :D

Gudhild
19-05-2012, 14:31
Har du vært nøye med å ha riktig str både i lengden og vidden?

VictoriaTh
19-05-2012, 21:13
Dunjar: Den vesten du beskriver hørtes veldig god ut, men tror jeg må ha en som er godkjent for ridning.

Har du vært nøye med å ha riktig str både i lengden og vidden?

Nei, har ikke funnet noen som varierer på disse to lengdene. Det som har vært problemet på de jeg har sett hittil, at om man må ha større vidde så blir resten av vesten større også.

Edith
19-05-2012, 21:21
Prøvd Alpha horse sin? (http://www.lowenborg.no/ebiz/products.html?ebiz_products.pid=899952&cid=33953&mpid=1001)

Den har en liten flipp helt nederst på rumpen/nederst i ryggen. Denne kan vippes opp for de som er litt kortere i ryggen. Veldig godt alternativ om Racesafe sin blir for lang.

VictoriaTh
21-05-2012, 17:29
Prøvd Alpha horse sin? (http://www.lowenborg.no/ebiz/products.html?ebiz_products.pid=899952&cid=33953&mpid=1001)

Den har en liten flipp helt nederst på rumpen/nederst i ryggen. Denne kan vippes opp for de som er litt kortere i ryggen. Veldig godt alternativ om Racesafe sin blir for lang.

Den har jeg ikke prøvd nei, men skal absolutt ta en titt. Takk for tips!

Frida&Victory
16-06-2012, 23:49
Jeg har 2 stk, en racesafe og en HL, og jeg har samme problemet med racesafe - den blir på en måte for stor bak i nakken og på brystet. Men HL vesten sitter mye bedre på, ligger mer inntil. Den har og sånn flap bak på ryggen :)

Gudhild
16-06-2012, 23:57
Trodde jeg hadde svart på denne jeg.. Min racesafe er merket "shortback" og den eneste vesten jeg har funnet som passer meg i lengden.

linn_elvoey
17-06-2012, 22:28
Min racesafe er også litt i veien for meg, stanger på en måte ned i setet på salen, og jeg kjenner den i nakken.
Går det an å klippe av noe på den nederste delen??

VictoriaTh
23-07-2012, 13:55
Trodde jeg hadde svart på denne jeg.. Min racesafe er merket "shortback" og den eneste vesten jeg har funnet som passer meg i lengden.

Hvor fikk du tak i den?

julnil
23-07-2012, 14:07
Min racesafe er også litt i veien for meg, stanger på en måte ned i setet på salen, og jeg kjenner den i nakken.
Går det an å klippe av noe på den nederste delen??

Jeg sprettet opp sømmen på min, kuttet av panelene og sydde den sammen igjen

Gudhild
23-07-2012, 14:58
Hvor fikk du tak i den?

på Hooks:-)