PDA

Se full versjon : Delbetaling med Klarna?!?

Anne&gneistene
15-04-2012, 16:37
Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne... Men vi prøver her siden jeg skal kjøpe meg sal nå.

Skjønner meg ikke helt på opplegget til Klarna, bla. Skoies har denne betalingsmuligheten hos seg. MEN, jeg blir litt forvirra. Er det slik at dersom man f.eks velger å betale med Klarna konto, er det slik at da må man minst betale f.eks 635 pr mnd(på en sal til 11 400), men at man når som helst kan betale inn f.eks 7-8000,- om en vil? Eller MÅ man betale fast en sum per mnd, og ikke mer enn det?

Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg har ikke solgt den salen jeg har enda. Men trenger ny nå. Kanskje det går en måned eller to før jeg får solgt den jeg har, og da vil jeg gjerne betale ned på den nye salen med alle pengene jeg får for den gamle.

Help please..

Nina
15-04-2012, 17:12
Du har ikke mastercard eller noe da? Da kan du i hvert fall betale så mye du vil. Aner ikke hvordan det er med klarna desverre..

Tvillingmamma
15-04-2012, 17:21
Jeg har forstått det som at Klarna er som rene mastercarden. Mistebeløp, vil du betale mer kan du det. Men jeg har aldri benyttet meg av det Horze har det også.

Tvillingmamma
15-04-2012, 17:23
Fant litt om det og det støtter min oppfattelse av Klarna (https://klarna.com/no/privat/vare-tjenester/klarna-konto)

Nettan
15-04-2012, 17:27
Hvis Klarna i Norge fungerer på samme måte som i sverige så kan du betale hvor mye du vill i mnd, men må minst betale minstesummen :)

Wendy-J
15-04-2012, 17:30
Du kan betale så mye som du vil ja, men minst den minstesummen. Veldig grei ordning egentlig, så lenge du ikke kun betaler minstebeløpet men sånn er det jo med alt man kjøper på kreditt.

Har handlet gjennom klarna før, og har kun positive erfaringer med dette!

Issa
15-04-2012, 19:55
Grei ordning helt til man ser at effektiv rente er 34% :p Not good!

carambee
15-04-2012, 21:41
Hvis effektiv rente er 34% lønner det seg vel å spørre banken om et forbrukslån først? Kan ikke få annet enn nei.
Tror da mastercard har noe lavere rente enn det og...?

Anne&gneistene
15-04-2012, 22:17
Ser ut som om jeg i siste liten fikk penger nok :p mangler bare 1000,- og de skal jeg nok få lånt av noen frem til fredag ;)

AnnaVB
16-04-2012, 10:19
Grei ordning helt til man ser at effektiv rente er 34% :p Not good!

Jeg har delbetalt med Klarna 1 gang før, av samme årsak som Anne&Gneistene, og betalte ikke noe renter da. Tror bare man betaler renter når man ikke betaler inn minstebeløpet i tide, dvs akkurat som med et Mastercard. (Og ja, man kan betale ned så fort man selv vil, men man må betale minstebeløpet, alt annet bestemmer man selv.)

carambee
16-04-2012, 10:27
Er ikke minstebeløpet rentene da? Eller gikk det nedover på lånet også?

Issa
16-04-2012, 10:40
Man betaler vel renter på gjenstående beløp hos Mastercard også.. Om man ikke klarer å betale det helt ut hver måned da.

mallilen
16-04-2012, 11:03
Renten ser ut til å ikke være så ille - på min forrige faktura er det 6,38 kr av 860 kr.

Det er nok det månedlige gebyret de håver inn en del på - 45 kr i administrative avgifter.

carambee
16-04-2012, 18:28
Man betaler vel renter på gjenstående beløp hos Mastercard også.. Om man ikke klarer å betale det helt ut hver måned da.

ja det gjør man. Eller som i banken min, renter fra første dag!!! Ikke noe måned der nei. Godt jeg har et annet mastercard, drittbank

Batmat
17-04-2012, 14:02
Jeg har elendige erfaringer med Klarna, aldri mer .. Endte opp med å betale nesten det dobbelte av det jeg hadde betalt om jeg ikke hadde valgt Klarna .. Pur svindel i mine øyne - ALDRI mer! Ble druknet i ferdig utfylte kontrakter som sa "ignorer dette brevet dersom du ikke ønsker signere", og så fikk jeg et nytt romantykt brev i uka og regningene bare ballet på seg til jeg så hva som sto med liten skrift og fikk ryddet opp i det hele - trodde jeg, for så kom det enda flere regninger og mas om signaturen min, helt til jeg ringte og kjeftet på dem .. Gaah. For noe drit! Er enda ikke ferdig med å betale regninger fra dem og ble ilagt gebyrer hver gang de sendte nye brev, helt sykt. Sikkert alt dette styret fordi jeg ikke ønsket å godkjenne medlemskapet jeg ved et uhell hadde klikket meg til.