PDA

Se full versjon : Trenger råd til sal

JiviDream
28-03-2012, 15:29
Er jo nå hestepasser på en aktiv traver, og rir for det meste pga ryggen min. Har en westernsal og en vanlig dressurlignende sal, men sistnevnte er helt forferdelig å sitte i! Jeg føler jeg blir vippet forover, får ikke fulgt stegene hans skikkelig og jeg får vondt i ryggen av den.
Westernsalen er helt fabelaktig, men ikke akkurat perfekt til intervalltrening, skikkelige joggeturer osv..

Noen som vet om en god sal, som ikke nødvendigvis koster skjorta? Lurer nemlig på å kjøpe dette til eier til bursdagen hennes, da den blir like mye til henne som til meg.

Samme hvilken type det er, men gjerne en med støtte for lengre turer i fart, og som ikke tærer på ryggen.

June og Travern
28-03-2012, 15:51
En wintec allround kanskje ? Passer ofte travere og er lett i vekt. Er jo syntet men av de bedre syntet salene synes jeg

Snuser rundt med Tapatalk på iPadda

JiviDream
28-03-2012, 15:55
Det kunne vært noe. Trenger ikke å være noe storkvalitet på den, bare den passer hesten og jeg slipper å slite med ryggen tre dager etterpå.

Men hvor selger de rimelige saler? Jeg er absolutt helt grønn når det kommer til sal, så hvilke sider man bør kjøpe fra aner jeg ikke.

June og Travern
28-03-2012, 17:28
Aner ikke hvor de selger wintec men hva med å se litt på finn.no ? Kan hende det er noen pent brukte i nærheten av deg :)

Snuser rundt med Tapatalk på iPadda

Embliss
28-03-2012, 17:34
Hadde Thorowgood til min (har hatt både dressur og sprang) og syntes disse var veldig gode. Sprangsalen var fiiin til intervaller! Lå godt på ganske rett traverrygg, men dressursalen ble for svai da han måtte ha bredere bom. :/

TonjeS
28-03-2012, 22:27
Wintecsaler får du til nesten halvpris i Tyskland i forhold til her hjemme. Jeg har kjøpt to gjennom reiterlive.de. Anbefaler siden, kjapp og trygg betjening. Men man må jo da få prøvd en sal først så man vet den passer. :)

Tone
01-04-2012, 20:57
Jeg ville gått for lærsal, og med gode knestøtter til temporidning.

Hva med å få prøve litt saler på stallen og evt nabostaller, bare for å teste hva som passer hesten og ryggen din?