PDA

Se full versjon : Jordskjelv i Rogaland i kveld.

Vestbø
14-03-2012, 21:47
Jordskjelv i Rogaland i kveld ---> http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Jordskjelv-i-Rogaland-i-kveld-2943313.html#.T2D0oHmwWIU

Her hørtes det ut som et par flymotorer startet opp i det fjerne, så begynte det å riste veldig i huset - bor i en knøttliten dal med høye fjell, så hele dalen blir jo rene suben når det bråker og dirrer.

Noen flere som opplevde dette? Ca en halvtime siden.

Nina007
14-03-2012, 21:54
Ja, jeg kom akkurat inn døren hjemme. Trodde først at det var vaskemaskinen som hadde klikket, men den var jo av. Så trodde jeg de sprengte oppe i tunnellen til T-forbindelsen. Laget egentlig mer lyd enn det ristet.

Merket ingenting på hestene eller hunden, men hønene var virkelig rare i kveld. De ville ikke stå oppreist og la seg ned på rare steder i buret. Mulig de merket noen endreinger før skjelvet kom?

anely
14-03-2012, 21:55
Merket det godt! Hele huset ristet! Skummelt!

jules
14-03-2012, 22:00
Faen.. gikk jeg glipp av all moroa!! :( merket ingenting..

håper de dropper tsunamien.. da sliter vi..

StallNes
14-03-2012, 22:04
Eg trur eg merka det, trudde igrunn det var torden som var på ferde (hørte ei snev av ei dundring) :rolleyes: Meen meen, ikkje rart det har vert jordskjelv som diskusjonstema på jobb i dag :lol:

Anne&gneistene
14-03-2012, 22:06
Syns jordskjelvet kunne ha venta ei uke til jeg kommer hjem men.. :p Heldiggriser!

Camilla & Loke
14-03-2012, 22:16
HAH, det var ikke noe jordskjelv. Det var flyet som jeg kom med som landet på Flesland. Har ikke vært med på værre landing og som kapteinen sa så fint på høytaleren "Jaaa mine damer og herrer, der traff vi Bergen Lufthavn"

heidi84
14-03-2012, 22:16
Merket det godt (bor på Karmøy), men egentlig så tenkte jeg at det var et fly som gikk inn for landing :blid: Men gøy at jeg fikk oppleve det hvertfall, aldri merket jordskjelv før jeg :hmm: Hunden min reagerte ikke i det hele tatt, men nå bryr han seg egentlig ikke om noe som helst heller da :Idiot:

Diaz Bettina
14-03-2012, 22:19
Merket ingenting jeg... Føler meg litt snytt ja...

heidi84
14-03-2012, 22:21
HAH, det var ikke noe jordskjelv. Det var flyet som jeg kom med som landet på Flesland. Har ikke vært med på værre landing og som kapteinen sa så fint på høytaleren "Jaaa mine damer og herrer, der traff vi Bergen Lufthavn"

Uff da :giggle:

Rosita!
14-03-2012, 22:28
Var i stallen når det skjedde og alle boksdørene gikk jo helt amokk, de dirra og smalt.
Og noen av hestene var ganske nervøse når jeg tok de inn.

Jeg skjønte jo ingenting av hva som hadde skjedd før jeg så nyhetene når jeg kom inn..... Da gikk det opp for meg :D

jules
14-03-2012, 22:38
European-Mediterranean Seismological Centre melder om et skjelv med styrke 3,4 på Richters skala i Nordsjøen - 177 km vest for Stavanger og 170 km sørvest for Haugesund. Skjelvet hadde en dybde på 1 kilometer og ble målt klokken 20.22. Men det stemmer IKKE. Senteret skal ha vært i Skjold, nærmere bestemt ved Kjorkjevika.

fra stavanger aftenblad

Nina007
14-03-2012, 22:41
http://www.h-avis.no/nyheter/malt-til-minst-3-1-1.7129395

jules
14-03-2012, 22:43
får frysninger!

sisher
14-03-2012, 23:20
Merket ingenting jeg (Sandnes) og merket ingenting på dyrene heller..

jules
14-03-2012, 23:26
alle som merket noe bes gå inn på www.skjelv.no for å fylle ut et eller annet skjema

Christina
14-03-2012, 23:29
Blæ, østlandet er så kjedelig...

jules
14-03-2012, 23:33
Flytt da! :D

Bitten&Betty
14-03-2012, 23:47
Jeg lurte på hva naboen drev å styra med traktoren for så sent.. og den bråkte litt over gjennomsnittet mye i kveld. Men så var det jo ingen traktor, det fant man ut på FB som var full av jordskjelvstatuser. Her ristet det ikke, bare bråkte.

Vi har forøvrig 3 jordskjelvvarslere som virker helt utmerket, så jeg trenger ikke bekymre meg for at vi går glipp av framtidige skjelv. Voffene våre ga meget god lyd i fra seg (noe jeg også trodde var pga naboens bråkete traktor).

En annen grunn til at jeg ikke helt reagerte er kanskje at vi har to svære pukkverk som nermeste nabo, så her smeller og rister det daglig.

Lopke
15-03-2012, 07:43
Satt i stavanger på jobb og merket ingenting.. stort bygg da, men var nok litt opptatt med jobb.
de merket det veldig godt hjemme. Og hvis senteret var Skjold skjønner jeg jo det.

jules
15-03-2012, 11:44
Jeg lurte på hva naboen drev å styra med traktoren for så sent.. og den bråkte litt over gjennomsnittet mye i kveld. Men så var det jo ingen traktor, det fant man ut på FB som var full av jordskjelvstatuser. Her ristet det ikke, bare bråkte.

Vi har forøvrig 3 jordskjelvvarslere som virker helt utmerket, så jeg trenger ikke bekymre meg for at vi går glipp av framtidige skjelv. Voffene våre ga meget god lyd i fra seg (noe jeg også trodde var pga naboens bråkete traktor).

En annen grunn til at jeg ikke helt reagerte er kanskje at vi har to svære pukkverk som nermeste nabo, så her smeller og rister det daglig.

Kan godt hende jeg også har hørt det, men ikke tenkt over det.. bygges sykkelsti ved oss og smeller og rister her daglig. samt all helikoptertrafikken fra sola og ut til div plattformer går over her. Alt for vant til bråket.

MonaB
15-03-2012, 11:50
De vi leier av hadde visst merka skjelvinger, men jeg hadde mitt eget jordskjelv på gang (vaskemaskin), så jeg merka ingen ting :lol: