PDA

Se full versjon : Stalloversikt: Hordaland

Liz
10-02-2007, 19:58
Etter denne (http://www.hestene.no/showthread.php?t=8638) idéen, lager vi her en oversikt over staller med utleiebokser i Hordaland fylke.

NB: Hold utenomsnakk borte!

------------------------------------------------------------------------------

Åsane rideklubb
Hjortland, Bergen

Antall bokser: ca 15

Rideskole: ja

Stall-leie: 3200,- for hest
Inkluderer: boks, flis, høy av god kvalitet, kraftfôr (havre, bygg, energi, muligens andre ting, litt etter hva folk ber om), bruk av ridehall og ridebane, padocker, små gressbeiter om sommeren

Utslipp/innslipp: Mulighet for ut- og innslipp på formiddagen mot pristillegg. Ellers er oppstallører selv ansvarlige for ut- og innslipp av egne hester

Fôringsrutiner: kvelds- og helgeforing går på rundgang. Klubben har en person ansatt som fôrer frokost og middag i ukedagene

Treningsmuligheter: plastridehall og ridebane. Ridehallen brukes av rideskolen mellom kl 15 og 18 i ukedagene. Dårlige turmuligheter.

Tilgjengelighet: Gode bussmuligheter fra Bergen sentrum, går buss ca hver time begge veier, men man må gå ca 1 km fra buss-stoppet.

Liz
11-02-2007, 00:29
Hope
Grimstad, Bergen

Antall bokser: 6

Rideskole: nei

Stall-leie: 1000,- per boks, 4,50 per kg høy, 75,- per sekk spon
Inkluderer: boks, flis, høy av god kvalitet, bruk av padocker

Utslipp/innslipp: Oppstallører bytter på å slippe ut, kveldsforer slipper inn

Fôringsrutiner: De som bor på gården forer frokost og middag (hvis det ikke er noen i stallen på det tidspunktet). Kvelds- og helgeforing går på rundgang.

Treningsmuligheter: Tilgang på primitiv ridebane. Gode turmuligheter.

Tilgjengelighet: Går buss hver time alle dager unntatt søndag.

Annen informasjon: Helgeforer har ansvar for å møkke padockene tre ganger i løpet av uken. Oppstallører kjøper inn kraftfôr selv. Hesten må kunne gå med andre hester da det bare er tre padocker.

Tornado
16-02-2007, 14:57
Selsvik Gård
Fana/kalandseidet, Bergen

Antall bokser: 6 hestebokser og 9 ponnibokser.

Rideskole: Nei

Stall-leie: 3000 kr i mnd, alt inkl utenom spon.

Utslipp/innslipp: I ukedagene står stalleierne for innslipp og utslipp samt dekkenskifte. I helgene går det på rundgang.

Fôringsrutiner: Stalleierne fòrer alle måtider i ukene dagene, helgene deles på.

Treningsmuligheter: Fine turmuligheter, eneste minuset er at det er en ganske lang vei å ri før man kommer til de. Har bane med stallen, men blir kun brukt til luftegård nå.

Tilgjengelighet: Dårlige bussforbindelser. Går buss hver halv time, men da må du også regne med en halvtimes gåtur/15 min sykling.

Annen informasjon:

Tornado
16-02-2007, 15:05
Stall Lerøen
Fana, Bergen

Antall bokser: 8

Stall-leie: 500 kr i mnd. inkl kun frokost fòring.

Utslipp/innslipp: Man står selv for inn- og utslipp.

Fôringsrutiner: Stalleiere fòrer frokost, oppstallørene legger frem fòr til frokost dagen før. Middag og kvelds fòrer oppstallørene selv.

Treningsmuligheter: Veldig brae turmuligheter, i skog med milesvis med grus, fine skogsveier, fjellveier, klatremuligheter, bane 15 min skritting fra stallen, sandstrand til å bade med hestene om somrene, mulighet for instruksjon ved Stend vgs.

Tilgjengelighet: Gode bussforbindelser, går hele tiden busser. I værste fall må du gå i 10 min.

Annen informasjon: -

Anne&gneistene
17-02-2007, 15:09
Åsegarden
Isdalsstø, Bergen

Antall bokser: 21

Rideskole: Nei, men det skal startes rideskole til våren

Stall-leie: 2500 kr i mnd. inkl fòring, spon, dekkenskift, inn- utslipp.

Utslipp/innslipp: inkl stalleie

Fôringsrutiner: Stalleiere fòrer

Treningsmuligheter: stor ridebane(bra underlag), ridehall på størrelse med en storvolte, skal bygge større hall snart. Treningsveier for Nord Hordaland travlag som en kan ri så mye en vil på. Mange forskjellige turmuligheter

Tilgjengelighet: Helt greie bussforbindelser, går omtrent hver halvtime til hvert kvarter.

Annen informasjon:
Nyoppusset stall med mye utegang for hestene. Det arrangeres kurs o.l på stallen, og tilgang til instruksjon.

Sparkling
17-02-2007, 18:37
STALL SMØRÅS
Smøråsfjellet, Bergen

Antall bokser: 15

Stall-leie: 3000 kr i mnd. inkl kraftfôr og høy

Utslipp/innslipp: Slippeordning. Fôr en morgen --> får utslipp hver hverdag

Fôringsrutiner: Rundgang morgen, de som er der tar inn til middag, fast kveld

Treningsmuligheter: Ridebane, greit underlag, men blir svømmebasseng når det regner

Tilgjengelighet: Helt greie bussforbindelser, går hver halvtime, untatt søndag

Annen informasjon:
Gammel stall, med bare tre paddocker så hestene må kunne gå sammen. Slippeordningen er ikke lett å bli med på, siden det bare er 7 dager i uken..

Tornado
03-08-2007, 23:09
Stall Dolvik
Bergen, Søreide/Dolvik.

Antall bokser: Fire som brukes til daglig, men det er fem.

Rideskole: Nei.

Stall-leie: 900 kr i mnd (inkl ingenting), fòringer fordeles. Hver har 2 dager hvor de fòrer frokost og middag.

Utslipp/innslipp: 2 dager slipper du selv ut hestene, resten fordeles på de andre leietakerene.

Fôringsrutiner: Frokost (Mellom 7-8) velger du selv om du vil fòre inne eller ute, de fleste ser det ann på været. Gir middag (Ca 14-15.00) ute. Kvelds (20.00) inne.

Treningsmuligheter: Er en del rideveier, men er noe langt å ri til de beste av de beste. Ca 1 time til Stend hvor det er ridehus, mulighet for undervisning, fantasi-skog med milesvis med grus, fine fjell å ri i. Til bane bruker vi en slags fotballbane, ikke veldig stor, men veldig godt underlag. Stor utebane kommer.

Tilgjengelighet: GODE bussforbindelser fra Sentrum. Tar ca 20 min. Går busser hver halvtime og mer. Du trenger ikke gå mer enn 2 min fra buss stoppet og til stallen.

Annen informasjon: Flott stall, ryddig og fin, ser noe gammeldags ut oppe, der vi har utstyr og fòr. Veldig koselig. Ett pluss med stallen er stalleieren, han er vetrinær og lærer ved vetrinærhøgskolen i Oslo, men er en god del i Bergen. Greit med vetrinær som nabo om uhellet skulle være ute ;)

Solo
11-09-2007, 17:52
Stall Sandven
Bergen, Kalandseidet Sandven.

Stall-leie: 2500,- i mnd (hvertfall for islandshest)

Utslipp/innslipp: Du tar frokost og utslipp, middagsforinger (ute) og kvelds og innslipp de gangene du kan.

Fôringsrutiner: Frokost (Mellom 7-9) gi kraftfor inne, men velger du selv om du vil gi høy inne eller ute. Gir middag (13-15) ute. Kvelds (18-20) inne (Spørs været). Du lager selv til kraftfor, høy og vann klar til frokost, middag og kvelds. Til frokost fyller de som forer oppi nytt vann.

Treningsmuligheter: Utebane rett ved stallen, en bratt grusvei, som du kan fortsete oppover og du kan fortsette på sti og ende på totland og deretter fortsette og komme til Bontveit.. Hvis du tar hele runden og går asfaltvei hjem, i nesten bare skritt, tar det ca 2 1/2 time tror jeg.. Også andre småturer du kan ta rundt i området, som opp til beitet, Sineset/Trollskogen. Du har også mulighet til å ri bort til Stend. Fine badeplasser til både med og uten hest rett nedenfor stallen :)

Tilgjengelighet: Egentlig ganske gode bussforbindelser.. Spørs hvor du kommer fra, men perfekt fra Os og Nesttun/byn. Busstopp rett ved stallen.

Annen informasjon: Pen stall med store og åpne bokser. Veldig godt miljø!!

Pihkaka
03-02-2008, 02:21
Stallmestergaarden Moldegaard
Os, 30min fra Bergen

Antall bokser: uttalige

Stall-leie: ca. 3700,- for hest
Inkluderer: boks, flis, høy, kraftfôr (havre, bygg, pellets, kli etc), de fleste fasiliteter

Fasiliteter: 2 ridehaller, 1 utebane, luftegårder, solarium, skrittemaskin, dagsbeiter om sommeren

Utslipp/innslipp: Mulighet for ut- og innslipp på formiddagen mot pristillegg. Ellers er oppstallører selv ansvarlige for ut- og innslipp av egne hester

Fôringsrutiner: Ansvarlige på stallen står for det, rundt 07-08, 13-14 og 20-21.

Treningsmuligheter: 2 ridehaller, 1 utebane, ok turmuligheter, gode instruktører på stallen

Tilgjengelighet: Gode bussmuligheter fra Bergen sentrum til Os sentrum, går hver 30min. Sjeldnere bussavganger til moldegaard fra os sentrum , ca. hver time frem til rundt 17-18.

Camilla & Loke
24-02-2008, 20:46
Stall Gjerstad/Gjerstad Gård

Antall bokser: 14

Rideskole: nei, men det holdes jevnlig kurs

Stall-leie:2500,-
Inkluderer: boks, flis, hjemmelaget høy av god kvalitet, fri bruk av ridebane, fri bruk av rettbane, luftegårder, stort beite om sommer og ellers hele året visst ønskelig. Fòring. Vaskeboks, tørkeboks, karantene boks, Garderobe skap og sal skap.

Utslipp/innslipp: Oppstallører er selv ansvarlige for ut- og innslipp av egne hester, Har nå ordning med at de som kommer i stallen først slipper ut, og de som kommer sist tar inn.

Fôringsrutiner: Stall eier fòrer Frokost og Kvelds. Middag står man for selv, eller avtaler med andre.

Treningsmuligheter: Ridebane, rettbane på 1000 m 5 min skritt fra stallen. Fjellveier med grus, fjellveier uten grus.

Tilgjengelighet: Ikke fullt så gode bussforindelser så fordel med annet kjøretøy. Tar ca 30-45 min til stallen fra Bergen setrum (utenom rush)

www.stallgjerstad.piczo.com

Tornado
07-05-2008, 01:46
Langegården
Fjøsanger, bergen.

Antall bokser: 8

Rideskole: Nei, men gården får ofte besøk av barnehager, skoler o.l.

Stall-leie: 1200,-
Inkluderer: Boks, utslipp, innslipp, foringer og beite om sommeren.

Utslipp/innslipp: Stalleier slipper inn og ut hestene.

Fôringsrutiner: Frokost i 9-10 tiden, middag i 4 tiden og kvelds i 21-22 tiden.

Treningsmuligheter: Er ridebane med stallen. Mange turveier, fine klatreveier!

Tilgjengelighet: Gode bussforbinelser. Du kan ta 525 eller 60 fra sentrum. Går hver halvtime og oftere.

Twin Joy
07-05-2008, 09:44
Fagerhaug Gård
Stend (Fana), Bergen

Antall bokser: 12 (+ 1 shettis-boks)

Stall-leie: 1200 per mnd, i tillegg kommer høy (3,2kr/kg), kraftfor og torv

Utslipp/innslipp: Fordelt mellom oppstallørene. Innslipp (eller utslipp) 1 dag i uken, + innslipp/utslipps helg hver 6. helg

Fôringsrutiner: Stalleier forer frokost og kvelds, den som slipper ut om morgenen forer middag idet de slipper ut

Treningsmuligheter: Utebane på stallen, fantastiske turmuligheter, ca 10 min å ri til annen utebane og ridehus.

Tilgjengelighet: Busstopp rett ved stallen, her går buss ca hver halvtime midt på dagen og hver time ellers. Hvis ikke går der ofte buss fra Stend, 12 min å gå:)

Kristin
07-05-2008, 15:54
Bjørndalen Zoo
Loddefjord, Bergen.

Antall bokser: 7 vanlige, en shettisboks

Stall-leie: 800,-

Inkluderer: Boks og skap

Utslipp/innslipp: Går på rundgang. Utslipp til frokost hver dag.

Fôringsrutiner: Frokost før kl 9, middag før 15 kvelds etter kl 20. De fleste har fri tilgang på grovfôr, så de går ikke lenge uten mat.

Treningsmuligheter: Masse fine turveier. Bl.a Lyderhorn, Kanadaskogen og Alvøskogen. Tar ca 50 minutter å skritte til Alvøen (som har hall).

Tilgjengelighet: Svært gode bussforbindelser. Går buss ca hver 15 minutt i arbeidstiden. Tar ti minutter fra sentrum.

Annet: Dette er et gammelt fjøs som har fungert som stall de siste 20 årene. Uteområdene er relativt dårlige i vinterhalvåret. Mye trafikkstøy. Lavt under taket, så stallen passer ikke for hest over 1.60.

*HorgenRapp*
08-08-2008, 17:26
Stall sandven er best (H) Fordi der står jeg, kjempe fin stall =)

Golden Vix
08-08-2008, 23:22
BJØRGVIN DRESSURKLUBB

Antall bokser: 14

Stall-leie:2800-3800 alt etter hva hesten din spiser

Utslipp/innslipp: Blir avtalt mellom oppstalltørene

Fôringsrutiner: Inngår i stalleien. Frokost før kl 9, middag kl 14 og kvelds kl 20. Du lager til kraftfor og sørger for at hesten har vann, resten gjør stalleierene

Treningsmuligheter: Ridehall, ridebane, rettbane og fantastiske turmuligheter. Mulighet for instruksjon, både dressur og sprang.

Tilgjengelighet: Dårlig busstilgang, nesten ett must med bil eller noen som kan kjøre.

Annen informasjon:

benedicte svendsen
02-09-2008, 00:09
dette høres jo kjempe fint ut. er det på skjold sa du? og er det inne eller utebane. er det mange ledige bokser igjen, hadde vært fint om du hadde sendt meg en mail på benedicte-svendsen@hotmail.com og fortalte litt:) mvh Benedicte svendsen

Camilla & Loke
24-09-2008, 21:36
Stall T-Langum
Reigstad, Osterøy
Antall bokser: 29

Stall-leie: 2800,-
Inkluderer: Boks, spon, høy, utslipp, innslipp, foringer og beite om sommeren.

Utslipp/innslipp: Stalleier slipper inn og ut hestene.

Fôringsrutiner: Frokost, middag, kvelds.

Treningsmuligheter: MASSE fjell og andre turveier.

Tilgjengelighet: Buss 285 fra Åsane terminal til kaien(10 min), ferge (10 min), 5 min å gå fra kaien.

Web side: www.stallt-langum.piczo.com

Helaine
14-10-2008, 21:17
Stall Henne
Bergen, Bontveit.

Antall bokser: 8 bokser oppe (egentlig 10, men to er slått sammen til føllboks). 6 bokser nede.

Stall-leie: 1400 for stor ponni. 2000 for hest

Utslipp/innslipp: Man tar de foringene man kan. Noen tar mange, og noen tar ingen. Man tar inn sin egen hest eller dem som har paddock sammen tar den siste. Men går lett ann å spørre andre om å ta inn hesten. Alle hjelper gjerne.

Fôringsrutiner: Man lager mat og vann selv som man henger på døren, dette tar forer inn til hesten. Frokost rundt kl 8. Middag rundt kl 1-2. Kvelds rundt 8. Er lov år i ut på tur og gi hesten mat til selvbestemt tid også.

Treningsmuligheter: Stor ridehall i nabostallen (usikker på om denne kan brukes nå). Har to store utebaner 5 min fra stallen med hindermatriale. En dressurbane og en sprangbane liksom. Har rettstrekk med grus rett ved stallen hvor det trenes intervaller o.l. Har også det utrolige flotte bontveit landskapet og mega flotte turmuligheter uten å bevege seg på asfalt. Stort 2 timers fjell rett ved stallen også. Sprang og dressur trener holder til i området og gir undervisninger.

Tilgjengelighet: Egentlig ganske gode bussforbindelser.. Spørs hvor du kommer fra, men perfekt fra Os og Nesttun/byn. Busstopp rett ved stallen.

Annen informasjon: Stor stall med stor midtgang. Kjempe koslige hestefolk av alle slag. En del travere på stallen, men også mange ridehester. Er folk i alle aldere der, og ingen alder er uegnet :) Det er også do og oppholdsrom på stallen. Bedre stallmiljø er det vanskelig å finne. Ingen hester er stygge og ingen folk er dårlige, her er alle skjønne og snille. Så alle er greie mot hverandre.

Hanne&SiljanGutten
12-11-2008, 13:36
Stall Almeland
Bergen, Bontveit.

Antall bokser: 4 Utebokser, 12 innebokser nede og 5 bokser oppe.

Stall-leie: 1200.

Utslipp/innslipp Vi har grupper, der man deler på ut og innslipp.

Fôringsrutiner: Vi setter fram maten til våre hester, også deler vi på fôringene. Man har èn eller flere fôringer i uken, alt etter hvor mangen hester man har. Altså; Har man en hest, så har man èn fôring- har man to hester, så har man to fòringer.

Treningsmuligheter: Utrolig fine turmuligheter, kjempemangen steder å ri. Kan ri i timesvis!! Utebane på stallen, men den blir desverre ganske hard om vinteren, og den er ikke så veldig stor. Det går ann å ri opp til to baner, som er i nærheten. De er tilgjengelig for alle! Der er det hindermatriale også. Det er også rettstrekk litt fra stallen. Det er også mulighet for å ta sprang og dressurtimer. Det er hall i stall lengre oppe, men tror ikke den kan brukes med mindre du står på stallen.

Tilgjengelighet: Helt greie bussforbindelser. Buss stopp nesten ved stallen, må gå i 5 min kanskje?

Annen informasjon: Fin stall, utrolig godt miljø! :) Det er tørkerom, rom med skap også kalt varmerommet, vaskespilt(gangen), hestene går ute sammen. Er utrolig glad for å stå på Almeland! :)

Noen ledige bokser nå også!

HesteHeidi
23-11-2008, 11:10
---

Sunniva93
27-01-2009, 09:33
Noen som vet hva som er nermest Stend videregående?

trineck
27-01-2009, 10:47
Frotveit Gård
Bontveit, Bergen

Antall bokser: 16

Rideskole: Nei, men utleie av hest til turridning + skoleelever som har dagtilbud på gården alle hverdager. Man velger selv om man ønsker at hesten skal bli brukt til dette.

Stall-leie: 2640 for hest som ikke brukes i utleie/til skoleelever.
Inkluderer: Boks, flis/torv, fri tilgang rundball ute, høy/rundball inne, kraftfôr, ormekur, møkking de dager man ikke er der.

Utslipp/innslipp: Inkludert. Alle hestene slippes i samme luftegård ca 08 om morgenen, taes inn på kvelden, tidspunkt avhenger av vær og praktiske ting, 19-22 en gang.

Fôringsrutiner: Ingen fôringsforpliktelser. Man lager klart kraftfôr på forhånd som står på fôrrommet, og dersom hesten skal ha mer grovfôr enn vanlig pga kurs, tatt inn tidlig, skade o.l lager man klart grovfôr/gir beskjed til stalleier.

Treningsmuligheter: Rundpaddock på stallen. Ellers ca 15 min skrittetur til ridebane med ovalbane. 30 min skrittetur til to store ridebaner med hindermateriell. Ridehall litt lengre unna, men leies dessverre ikke ut lengre.
Supre turmuligheter- uendelige grusveier og terrengområder å ri i. Til fjells, på flerdagersturer, diverse korte og lange rideruter i terreng/på grus.

Tilgjengelighet: Bør ha bil. 30 min fra Bergen sentrum. Går buss på hverdager, men veldig sjelden. Men mange å avtale kjøring med.

MBK
03-04-2010, 13:46
Er det ledig nokon stad no? (eg har plass altså, men er på flyttefot til ny leiligheit, så vurderer fortløpande om det finst aktuelle stallplassar...)

GULLPER
03-04-2010, 14:41
Hope
Grimstad, Bergen

Stall-leie: 1000,- per boks, 4,50 per kg høy, 75,- per sekk spon
Inkluderer: boks, flis, høy av god kvalitet, bruk av padocker

Utslipp/innslipp: Oppstallører bytter på å slippe ut, kveldsforer slipper inn

Fôringsrutiner: De som bor på gården forer frokost og middag (hvis det ikke er noen i stallen på det tidspunktet). Kvelds- og helgeforing går på rundgang.

Treningsmuligheter: Tilgang på primitiv ridebane. Gode turmuligheter.

Tilgjengelighet: Går buss hver time alle dager unntatt søndag.

Annen informasjon: Helgeforer har ansvar for å møkke padockene tre ganger i løpet av uken. Oppstallører kjøper inn kraftfôr selv. Hesten må kunne gå med andre hester da det bare er tre padocker.

Stallen er lagt ned.

hestajento_ingsi
05-04-2010, 00:11
Nokon som veit om stall plass nerme Jordbruksskulen på voss? :) Skal mest sannsnynlig gå på hesta linja der etter sommeren(2010-2011),å skal mest sannsynlig ha hest på för(den samme som eg har no) Så fint om nokon veit om staller den som leiger ut! :)

christine&gneisti
04-08-2010, 15:09
Ledig stallplass på Hordvik i nærheten av Åsane. Gode bussforbindelser med byn og Åsane treminal. Liten trivelig stall med gode treningsmuligheter. Ridebane.

SpeediSpot
20-09-2010, 15:03
Stall Stend
Fana, Stend

Antall bokser: 25

Rideskole: Ja ( Men kun mellom 8 og 15 i undervisning på vgs. Man velger selv om man vil at hesten skal bli brukt til dette)

Stalleie : 2200,-

Inkluderer : Utslipp morgen, fôring frokost og middag, tannrasp 2 ganger i året, ormekurer 2 ganger i året, influensa vaksine (høst) dekkenskift, fri bruk av hele annlegget, torv (6-8 baller i mnd)

Utslipp/innslipp: Ansatt ved stallen slipper ut halve stallen om morgenen. Etter middag blir hestene sluppet ut av de som først kommer i stallen. Dekkenskift er med i stalleien.

Fôringsrutiner: Frokost (07:00) og middag (14:00) blir fòrt av ansatt på stallen mandag-fredag. Kveldsfòringer (20:30) blir gjort av oppstallører mot ett fratrekk i stalleien. (200)

Treningsmuligheter: Stor grusbane/kjørebane, ridehus og fantastiske turmuligheter. Man kan ri i mange timer i Hordnesskoggen, samt over hele stendafjellet og ned til Lagunen på andre siden.

Tilgjengelighet: Lett tilgjengelig. Buss 60 fra Lagunen går stort sett hver halvtime/time hver dag hele uken. 5 min å gå fra busstoppet.

Annen informasjon: Det er noen private, noen skole og noen terapi plasser. Hester som går i skole/terapi vil få henholdsvis 1800 og 1400 kr i fratrekk på stalleien. Det blir tilbudt gull og komplett samt høy som basis fôr. Ønsker du noe utover dette må det skaffes selv. Helgefôringer blir gjennomført av ansatte ved stallen (som regel oppstallører) og er en fin måte å tjene litt penger på. En utrolig koselig stall, med godt miljø og fantastiske treningsmuligheter. "Basen" til Stend og midthordland hestesportsklubb er på denne stallen noe som vil si at det med jevne mellomrom blir arrangerert både treninger og stevner.
Sprangtreninger for nybegynnere + viderekomne mandag, kjøretreninger tirsdag, dressurtreninger onsdag, elitetrening i sprang torsdag og ridetimer for nybegynnere fredag.

Barbro
22-09-2010, 02:08
Frotveit Gård
Bontveit, Bergen

Antall bokser: 16

Rideskole: Nei, men utleie av hest til turridning + skoleelever som har dagtilbud på gården alle hverdager. Man velger selv om man ønsker at hesten skal bli brukt til dette.

Stall-leie: 2640 for hest som ikke brukes i utleie/til skoleelever.
Inkluderer: Boks, flis/torv, fri tilgang rundball ute, høy/rundball inne, kraftfôr, ormekur, møkking de dager man ikke er der.

Utslipp/innslipp: Inkludert. Alle hestene slippes i samme luftegård ca 08 om morgenen, taes inn på kvelden, tidspunkt avhenger av vær og praktiske ting, 19-22 en gang.

Fôringsrutiner: Ingen fôringsforpliktelser. Man lager klart kraftfôr på forhånd som står på fôrrommet, og dersom hesten skal ha mer grovfôr enn vanlig pga kurs, tatt inn tidlig, skade o.l lager man klart grovfôr/gir beskjed til stalleier.

Treningsmuligheter: Rundpaddock på stallen. Ellers ca 15 min skrittetur til ridebane med ovalbane. 30 min skrittetur til to store ridebaner med hindermateriell. Ridehall litt lengre unna, men leies dessverre ikke ut lengre.
Supre turmuligheter- uendelige grusveier og terrengområder å ri i. Til fjells, på flerdagersturer, diverse korte og lange rideruter i terreng/på grus.

Tilgjengelighet: Bør ha bil. 30 min fra Bergen sentrum. Går buss på hverdager, men veldig sjelden. Men mange å avtale kjøring med.

Stallen har fått ny ridebane rett ved, manglet skikkelige gjerder sist eg var oppom, men det kommer ;)

Wachita
13-10-2010, 12:22
Noen av dere som vet om Stall Henne har ledig stallplass nå?

Kristine & SiljanGutten
13-10-2010, 17:16
Nei, men tror det er en plass ledig hos oss på Almeland :) Litt lenger nede enn Henne, men fortsatt på Bontveit.

Wachita
13-10-2010, 17:24
Har sendt mail til dem (:
Har kanskje fått plass en annen plass på fana nå også, men venter fortsatt på svar fra Almeland.

Kristine & SiljanGutten
13-10-2010, 17:30
Ok, Siljan står på Almeland i hvert fall. Fin stall og godt miljø så vi trives i hvert fall veldig der :)

Wachita
13-10-2010, 17:33
Det virka veldig koselig der, så har veldig lyst å stå der (:

Kristine & SiljanGutten
13-10-2010, 18:21
Skal si fra til stalleier at han må svare på mailen din :D

Wachita
13-10-2010, 22:34
Do that!
For jeg sier ikke ja til den andre stallen før jeg har fått svar fra den du står på ;P

Kristine & SiljanGutten
13-10-2010, 22:41
Sender han en melding nå :D

Wachita
13-10-2010, 23:37
Haha, er skikkelig spent på svar jeg nå :D

VinglePetra
14-10-2010, 00:19
Godt du henter inn flere til Bontveit, Kristine! :D Hehe! Finnes ikke bedre plass å ha hest på!

Wachita
14-10-2010, 13:09
Tenkte jeg skulle ta meg en tur opp til almeland i dag og sjekke (: Har enda ikke fått svar da men. Noen av dere som er der om en-to timers tid?

Kristine & SiljanGutten
14-10-2010, 23:54
Oi, den så jeg litt seint.. Var du der oppe? Fikk svar fra stalleier jaffal, har sendt deg en pm, det er en ledig plass :)

Wachita
14-10-2010, 23:57
Ja, ikke på stallen da, men jeg gikk tur langt oppi bontveitdalen (: Var utrolig flott der!

Timmyjenta
15-10-2010, 09:58
Det er kjempeflott på Bontveit, har stått der selv med ene hesten min et halvt års tid. :) Hun gikk på beite på Almeland og stod oppstallet på Henne. Der må det være fint og være hest:)

sifri
20-10-2010, 16:09
Noen som vet om ledig stallplass? ikke for langt fra sentrum

Sunniva93
25-10-2010, 11:33
Jeg har ledig stallplass på Stord :)
Gå innpå her for mer informasjon: http://www.hestene.no/forum/showthread.php?74802-Ledig-boks-i-lys-og-trivelig-stall-STORD

Hanne&SiljanGutten
25-10-2010, 16:16
Er helt herlig på bontveit ja! Der står jo vi til vanlig :D

VinglePetra
25-10-2010, 18:01
Det er ledig stallplass på bontveit snart, ikke så langt fra henne :)

Wachita
26-10-2010, 00:31
Er ledig på hjortland også tror jeg.

Silje
06-01-2011, 22:10
..

Sunniva93
11-01-2011, 08:06
Grunnet useriøse folk har vi ledig stallplass igjen, på Stord.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26234381

Brandal
18-03-2011, 19:27
Er det mulig å komme med et forslag? Hva med å skrive på hvordan man kommer i kontakt med de forskjellige stedene? Det er jo ikke alle steder som har nettside

MBK
23-03-2011, 21:11
Noen som kan anbefale en stall? Så nære sentrum som mulig...

magaluf
03-04-2011, 12:18
Jeg har ledig stallplass på Stord :)
Gå innpå her for mer informasjon: http://www.hestene.no/forum/showthread.php?74802-Ledig-boks-i-lys-og-trivelig-stall-STORD

nei, jeg var visst for sent ute :( Noen som vet om ledig plass på stord?

Zorbis
13-06-2011, 20:46
Jeg lurer på om det er noen som leiger ut stallplass på stord til høsten ? :)

Brandal
29-07-2011, 00:08
Noen som vet hvor det er mulig å finne stallplass til en hingst?

Barbro
29-07-2011, 00:44
Noen som vet hvor det er mulig å finne stallplass til en hingst?

Hvor i Hordaland tenker du da? Vet at Moldegaard og Bergen Rideklubb(Sletten ridesenter) har hingster. Bjørgvin(?), trav/dressurstall på Bontveit har vel og noen hingster. Mulig Alvøen og har hingster, men er ikke så godt kjent der.. I småstallene vet eg desverre ikke...

Akvinn4ever
31-07-2011, 00:52
Falkanger gård
Hordvik, Bergen

Rideskole: Ikke på stallen, men ved ridebanen

Stall-leie: 1500
Inkluderer: boks, utslipp hverdager

Utslipp/innslipp: Sistemann tar inn hestene hverdager, helgene går på rundgang

Fôringsrutiner: Sistemann fôrer kvelds hverdag, helgeforinger går på rundgang

Treningsmuligheter: plastridehall og ridebane. Ridehallen brukes av rideskolen mellom kl 17:30 og 20:00 i ukedagene. Gode turmuligheter.

Tilgjengelighet: Gode bussmuligheter fra Bergen sentrum, går buss hver halvtime i rushtiden, hver time ellers, men må gå 2 km fra busstopp og bussen bruker 50 min fra sentrum.

Brandal
03-08-2011, 12:28
Hvor i Hordaland tenker du da? Vet at Moldegaard og Bergen Rideklubb(Sletten ridesenter) har hingster. Bjørgvin(?), trav/dressurstall på Bontveit har vel og noen hingster. Mulig Alvøen og har hingster, men er ikke så godt kjent der.. I småstallene vet eg desverre ikke...

Har helst ikke lyst til å ha han på et ridesenter. Det blir for stressende for ham, han vil helst være på et stille og rolig sted. Dessuten er rideskoler for dårlige. For lite tid ute, for små uteområder. Var helst småstaller eg tenkte på. Blir for dyrt å ha hest på rideskole uansett, har to hester

Barbro
03-08-2011, 12:40
Har helst ikke lyst til å ha han på et ridesenter. Det blir for stressende for ham, han vil helst være på et stille og rolig sted. Dessuten er rideskoler for dårlige. For lite tid ute, for små uteområder. Var helst småstaller eg tenkte på. Blir for dyrt å ha hest på rideskole uansett, har to hester

Akki.. Skjønner godt du ikke vil ha han på et senter. På småstaller må du nesten få tak i stallansvarlig og høre med de, eg vet igrunn ikke om noen staller som har hingster. Vet at en beskjent måtte flytte til Tysnes med hingsten sin da det ikke var mulig å finne stall der han fikk være hingst. Det har vært hingster på noen staller på Bontveit og det har vært hingst på Selsvik gård, men vet ikke om de tar inne hingster lengre.
Men hvor i Hordaland er det du helst vil ha han stående da? Litt enklere når vi vet i hvilket område..

Brandal
05-08-2011, 01:23
Akki.. Skjønner godt du ikke vil ha han på et senter. På småstaller må du nesten få tak i stallansvarlig og høre med de, eg vet igrunn ikke om noen staller som har hingster. Vet at en beskjent måtte flytte til Tysnes med hingsten sin da det ikke var mulig å finne stall der han fikk være hingst. Det har vært hingster på noen staller på Bontveit og det har vært hingst på Selsvik gård, men vet ikke om de tar inne hingster lengre.
Men hvor i Hordaland er det du helst vil ha han stående da? Litt enklere når vi vet i hvilket område..

Problemet er at eg ikke kjenner noen staller i nærheten. Har ikke bodd i Norge på flere år. Desverre kan eg ikke flytte, eg har jobben min her. Eg bor i Bergen. Så en plass rundt der. Har ikke noe i mot å kjøre et stykke til stallen, bare eg finner en plass.

inuj
20-10-2011, 18:53
-- Stall Lørey, elns :P

Hvor i Fana ligger denne :)? Hvist du kjører mot Stend, fra Hordnesskogen, ligger stallen før eller etter Stend :)?

Timmyjenta
20-10-2011, 20:29
Den ligger på Grimseid, like forbi Fana Stadion. Det er nabostallen vår:) Så blir vel etter Stend fra den retningen du mener:)

inuj
20-10-2011, 21:49
Den ligger på Grimseid, like forbi Fana Stadion. Det er nabostallen vår:) Så blir vel etter Stend fra den retningen du mener:)

Oi! Ikke så langt unna oss da tror jeg :) Ligger den i nærheten av Hordnesskogen :)?

inuj
20-10-2011, 21:51
Noen som vet hvor Fagerhaug Gård og Gjerstad gård ligger i forhold til Stend Vgs? :)

Timmyjenta
20-10-2011, 21:55
Oi! Ikke så langt unna oss da tror jeg :) Ligger den i nærheten av Hordnesskogen :)?

Tar vel en tjue minutter å gå inn til skogen:)

inuj
22-10-2011, 12:55

Jeg er jo ikke kjent i det hele tatt på navn, uheldigvis :P
Så lurte på om den stallen lå mellom Lagunen & Fana S. eller om den lå mellom Fana og de innhegningene / stallen, ved golfbanen's ende.

Timmyjenta
22-10-2011, 14:36
Stallen ligger helt inntil golfbanen, langs veien på høyre siden, noen hundre meter forbi Fana Stadion.

GULLPER
22-10-2011, 15:11
Noen som vet hvor Fagerhaug Gård og Gjerstad gård ligger i forhold til Stend Vgs? :)

Jeg står på Fagerhaug Gård.
Det er 10-15 min skrittetur til Stend (kommer an på tempoet på hesten din)

GULLPER
22-10-2011, 15:12
Jeg står på Fagerhaug Gård.
Det er 10-15 min skrittetur til Stend (kommer an på tempoet på hesten din)
Og hordnesskogen er rett nedenfor stallen.

Moniiq
02-01-2012, 16:04
Stall Sælen

Fyllingsdalen, Bergen

Antall bokser: 8 (Vanligvis 9, 2 er slåt sammen)

Stall-leie: 1250,-
Inkluderer: boks, paddocker, liten ridebane

Utslipp/innslipp: Går på rundgang. Bonden forer frokost. Hovedsaklig har man 3 vakter i uken, (inn, middag, ut).

Fôringsrutiner: Bonden forer frokost hver dag. Oppstallører bytter på å fore middag og kvelds. Hesten blir foret ca 8 om morgenen, 2 om dagen og 7 om kvelden.

Treningsmuligheter: Ridebane. En litt større bane hvor vi har mulighet til å ri til. Fine turmuligheter, bl.annet Kanadaskogen.

Tilgjengelighet: Gode bussmuligheter fra Bergen sentrum, Åsane, Fana og Nesttun.

1 ledig stallplass snart :) ta kontakt på PM for mer info :)

Corina
04-06-2012, 17:49
Jeg beklager at dette er utenom trådens bruk, men jeg må bare være litt frekk og spørre uansett. Jeg leter etter en ponni jeg kjente for noen år tilbake, og har funnet ut at hun står i en stall i Hordaland, muligens Landås/Lindås/el. Hun er leverfuks med lys man og hale, og har en utvekst på kjaken. 18 år er hun nå, og kalles Corina. Dersom noen har du tips blir jeg kjempeglad dersom du kunne sendt meg en mail på corinaodin@gmail.com :)

... igjen, beklager for at jeg spammer en seriøs tråd.

Julie og Kamy
10-06-2012, 14:54
Stall Sælen

Fyllingsdalen, Bergen

Antall bokser: 8 (Vanligvis 9, 2 er slåt sammen)

Stall-leie: 1250,-
Inkluderer: boks, paddocker, liten ridebane

Utslipp/innslipp: Går på rundgang. Bonden forer frokost. Hovedsaklig har man 3 vakter i uken, (inn, middag, ut).

Fôringsrutiner: Bonden forer frokost hver dag. Oppstallører bytter på å fore middag og kvelds. Hesten blir foret ca 8 om morgenen, 2 om dagen og 7 om kvelden.

Treningsmuligheter: Ridebane. En litt større bane hvor vi har mulighet til å ri til. Fine turmuligheter, bl.annet Kanadaskogen.

Tilgjengelighet: Gode bussmuligheter fra Bergen sentrum, Åsane, Fana og Nesttun.

1 ledig stallplass snart :) ta kontakt på PM for mer info :)

Min uthevning:

Er det fotballbanen det eller?:p

GULLPER
31-07-2012, 13:11
Alvøen Rideklubb
Bergen, Alvøen.

Antall bokser: 53

Rideskole: Ja

Stall-leie: 4.000,- (spon, høy, kraftfôr, fôringer, vedlikehold av stall)

Utslipp/innslipp: Det må man ordne med selv.

Fôringsrutiner: Ansatt fôrer frokost og middag, og faste fôrer kvelds på rundgang.

Treningsmuligheter: To ridehaller og to utebaner. Fast sprang og bakketrening for Morten Holm, og diverse dressur trenere. Turmuligheter i Alvøen, og i deler av Alvø Skogen.

Tilgjengelighet: Buss til Alvøen og Bjørøy går 1 gang i timen.

Annen informasjon: Stort anlegg med godt miljø og gode treningsmuligheter. Alle har luftegårder som de deler med en annen.