PDA

Se full versjon : Ridestøvler

Nimbus
19-02-2012, 00:10
Tips til gode ridestøvler? Pris er irrelevant så lenge kvaliteten er bra. Må være av lær, ikke ha snøring.

Brukendes til dressur, og også brukendes til å gå i. Og må finnes i størrelse 35 eller 36 (hva er greia med at så mange ridestøvler kun finnes fra 37 og oppover?). Enten kunne sys på mål eller ha plass til tjukke legger. Oh, ja og så rund tå, ikke spiss/flat *grøss*

Usikker å om jeg vil ha glidelås eller pull-on, hva anbefales? Har alltid ønsket meg pull-ons , men aldri prøvd.

T.B.
19-02-2012, 00:38
Husker selvfølgelig ikke merke, men jeg fikk mine lærstøvler håndsydd etter mål - i 1983....
De var temmelig dyre: kr. 2.400,- - altså i 1983. De er danske, såvidt jeg husker.
De sitter som hansker og er gode å gå med, samt at jeg har stelt dem godt i alle år, så de er like fine.
Så det lønner seg å satse på kvalitet når man først skal investere i gode ridestøvler.

Legger inn skrytebilder:
Før jeg skal ri
http://i742.photobucket.com/albums/xx63/Brynsveien/Seljord2006-1027.jpg
Til hest
http://i742.photobucket.com/albums/xx63/Brynsveien/TerapihestenSunniva4-1.jpg

Jeg trekker dem på med kroker - som fulgte med på kjøpet - og må dra dem av med støvleknekt - som jeg måtte kjøpe - ellers hadde de ikke vært av siden 1983....

Chevaleresse
19-02-2012, 15:46
Både Cacallo, Petrie og Koenigs støvler kan kjøpes etter mål. De har mange ulike modeller. Koenigs er vel de mest "eksklusive" av de merkene.

Dressur_dressur
25-02-2012, 09:20
Jeg har hatt både cavallo og koenigs, personlig syns jeg cavallo har hakket bedre kvalitet. Jeg har kun hatt pullons, men neste gang skal jeg ha med glidelås - nå er glidelåsen plassert på innsiden av leggen, og da holder de seg bedre. før hadde man glidelåsen bak leggen og da mistet de fortere fasongen. cavallo får du vel fra 3500 og oppover, de har et stort utvalg i standardmål så godt mulig de har noe som passer deg også.

Winter
25-02-2012, 09:56
Hei

Jeg vil anbefale ridestøvlene til "Sarm Hippique" som er svært gode å ri i og kan kjøpes etter mål :) (dog litt dyre, men komforten gjør at det er verdt prisen - har selv "Sarm Hippique 1700", med snøring, men mener at Sarm H har modeller uten snøring også) Ellers vil jeg også anbefale Cavallo.

Sigrid
27-03-2012, 23:56
Er det noen som har noe erfaring med disse (http://www.hooks.no/product.aspx?productid=200035&deptid=80&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC) ridestøvlene fra CRW? :)

eligj
04-04-2012, 22:17
Jeg har hatt både Cavallo og Kønig. Min erfaring er at Kønig er av alt for dårlig kvalitet, og spesielt når man tar pris med i regnestykket. Både jeg og folk jeg kjenner har opplevd at glidelåsen på Kønig må byttes relativt tidlig (i løpet av få måneder), og da ved relativt begrenset bruk (en hest om dagen eller til og med noe mindre). I tillegg gikk læret på mine støvler i ankelen, selv om de ble holdt rene og tørre, og ble pusset med skokrem jevnlig.

Jeg er nå på andre året på et par billig-Cavallo kjøpt på My One i Sverige til ca 2000NOK. Det er enda ikke noe som har røket på dem. Jeg rir vel litt mindre enn en hest om dagen i snitt, noen ganger ingen, noen ganger to, så det er ca samme belastning som Kønig paret var utsatt for. De har "gammeldags" glidelås på baksiden av leggen, og det er enda ikke antydning til problemer med den. De er ikke like fine som Kønig utseendemessig, og har ikke avstivet skaft, men normalt lær. Siden jeg kan kjøpe fire slike par for prisen av ett Kønig, så er regnestykket ganske enkelt for min del :)

carambee
05-04-2012, 01:22
Har hatt mine Mountain horse High rider i 10 år snart. Her snakker vi kvalitet. Tåa er rund, glidelås bak. Usikker på skaftstørrelser.