PDA

Se full versjon : God ridebukse

Renate
15-02-2012, 20:04
Har noen erfaringer med Pikeur Montana (http://www.lowenborg.no/ebiz/products.html?ebiz_products.pid=38564&cid=33952&mpid=1001)? Er på jakt etter en behagelig ridebukse uten skinn og som ikke går i stykker med én gang. Åpen for flere forslag også. Og finnes den buksen billigere i en annen butikk enn Løwenborg?

carambee
15-02-2012, 20:33
Jeg sverger til Mountain Horse sine. Ikke så veldig dyre, god kvalitet og veldig behagelige :)

Lopke
15-02-2012, 20:52
Altså FITS er den beste jeg har vært borti.. må bare si det!

Renate
15-02-2012, 20:55
Hadde en MH-ridebukse, men sømmen gikk i stykker etter ganske kort tid. Kan ha vært et mandagseksemplar, så hvis jeg finner en god bukse, prøver jeg gjerne den igjen.

Finnes FITS uten skinn?

heidi84
15-02-2012, 21:22
Har en del forskjellige pikeur bukser, og må si at bedre kvalitet må du lete lenge etter! Kjempe gode!

Birre
15-02-2012, 22:02
Pikeur er den beste buksa jeg noen sinne har hatt! Den overgår det meste. Har du råd til en slik en så kjøp den!

overas
15-02-2012, 22:12
Enig, Pikeur sine bukser er de beste :) God kvalitet, tåler å vaskes uten å bli stygge og miste fasongen.

heidi84
16-02-2012, 01:28
De tåler til og med tørketrommelen, uansett om de er med eller uten skinn :D

linn_elvoey
16-02-2012, 08:30
Jepp - har flere ridebukser, men Pikeur er den desidert beste! Den ser like fin ut som ny ennå! :)

Lopke
16-02-2012, 08:57
Min første ridebukse var Pikeur. Den hadde jeg i mange år! veldig god kvalitet.
ang fits uten skinn, blir litt usikker nå, men jeg ville ikke valgt uten for å si det sånn.
Skinnet er laget av det mykeste skinnet jeg har vært borti, det er perforert, puster, blir ikke stivt og er superbehagelig.

Men nå spørs det om det er mulig å få tak i her i Norge da, når Frieserhagen skal legge opp.

Guro
16-02-2012, 22:34
Jeg går også god for Pikeur-kvaliteten :-) De er supre. Jeg har en hvor en søm gikk, men utover det holder de en liten evighet (og jeg er god på å slite ute ridebukser av en eller annen grunn).

Jeg har kjøpt mine bukser hos marton.as og skoies.no, men må innrømme at jeg oftest venter til de er på tilbud :-P

eligj
16-02-2012, 23:01
Jeg mener at Ryttern er billigere enn Løwenborg på Pikeur. Men nå er vel de aller fleste butikker billigere enn Løwenborg på det meste :)

Har hatt mange Pikeur. Fargene blekner, men ellers tåler stoff og "skinn" wear and tear i mange mange år. Jeg tror faktisk ikke jeg har slitt ut en eneste Pikeur, men jeg har heller ikke slitt ut Eurostar.

Ellers har jeg en Cavallo-bukse som er utrolig myk og behagelig. Har ikke brukt den såå mye enda, men foreløpig holder den seg veldig bra med bruk og vask.

Renate
17-02-2012, 01:43
Tusen takk for innspill! Ja, alt er jo billigere enn Løwenborg, sånn ca, og Skoies har Pikeur uten skinn på tlbud, hurra! Men kun i sort. Vel, skal ikke klage over penger spart. Men hvordan er de i størrelsen? Bruker str 40 i Høøks, tør jeg satse på at 40 i Pikeur passer da?

kineba
17-02-2012, 08:35
Pikeur er små i størrelsen. Jeg bruker 36-38 til vanlig, men 38-40 i pikeur. Kvaliteten er helt uovertruffen, men de er utpreget "kvinnelige" i fasongen, slik at jeg som er lettere "epleformet"
finner ingen pikeur som passer meg. Blir enten for smale i livet eller for vid i beina... Euro-star, kyra k, cavallo er Andre merker jeg har brukt i årevis som er like fine. Har nettopp kjøpt en MH bukse som hadde perfekt passform, så den håper jeg har god kvalitet :blid: