PDA

Se full versjon : Utstillinger for svensk varmblods?

GryCat
17-01-2012, 09:36
Har en som gjerne vil ha med seg hesten sin på utstilling. Dette er forøvrig noe jeg kan lite om, så kommer nok til å opprette diverse tråder med spørsmål her, hehe.

Men aller først: Noen som vet om det arrangeres utstillinger for svensk varmblods her til lands? Hvor finner jeg info?

Vestbø
17-01-2012, 10:39
Uten å påstå noe helt sikkert, så tror jeg den kan stilles via Norsk Varmblods sine utstillinger - men at du først må få godkjent stammen hos NV.

GryCat
17-01-2012, 10:41
Uten å påstå noe helt sikkert, så tror jeg den kan stilles via Norsk Varmblods sine utstillinger - men at du først må få godkjent stammen hos NV.

Takk for svar! Hvordan får jeg godkjent stammen?

Vestbø
17-01-2012, 10:45
Du sender inn passet til NV, så får du det tilbake sammen med Norsk Sertifikat, eller hva det heter. Har gjort det med en polakk jeg hadde, og skal gjøre det med begge KWPN hoppene mine nå for å få stilt dem.

GryCat
17-01-2012, 10:47
Oki, supert, tusen takk for hjelpen :) Hoppa står fortsatt på oppdretter i svenske avlsforbundet. Må hun registreres om først, eller kan jeg ta alt i samme slengen ..? (Eller, det er vel to vidt forskjellige forbund)

Vestbø
17-01-2012, 10:51
Eierskiftet skjer i det forbundet hesten har originalpasset sitt. Deretter kan du sende det inn til NV, siden de også må ha eierdokumentasjon.

GryCat
17-01-2012, 13:42
Eierskiftet skjer i det forbundet hesten har originalpasset sitt. Deretter kan du sende det inn til NV, siden de også må ha eierdokumentasjon.

Oki, takk igjen :)

Vestbø
17-01-2012, 13:51
Bare hyggelig ;)