PDA

Se full versjon : Hund fikk plassert en kinaputt i munnen.

Keeta
05-01-2012, 00:09
http://wopzii.blogg.no/1323897722_hund_fikk_plassert_en.html

Jeg skjemmes over å være ett menneske! Har rett og slett ikke ord... :banne::mad::sad:

OBS, sterkt bilde!

mallilen
05-01-2012, 00:18
Mange har nok sett dette bildet florere på nett. Det er blitt brukt i "kampanjer" mot alt fra fyrverkeri til pitbuller til dyremishandling.

Bakgrunnen for bildet av Vucko (som han het) var to fulle ungdommer i Bosnia som tapet igjen munnen på den, dyttet inn fyrverkeri og satte fyr på dette.
Hunden gikk deretter rundt for seg selv før den ble funnet, brakt til veterinær og avlivet.

Bildet er grusom. Hendelsen er like grusom. Men jeg synes likevel det er forkastelig å bruke denne hendelsen til "anti-something"-kampanjer for eget forgodtbefinnende. Senest igår gikk en diskusjon på fjesboka om at fyrverki måtte forbys i Sverige, ellers skjedde ting som Vucko ble utsatt for...

Keeta
05-01-2012, 00:23
Beklager, jeg har ikke sett bildet før i det hele tatt jeg. Og heller ikke hørt om noen diskusjon. Synes bare at det er veldig synd i hunden og fatter ikke at folk kan være så onde! :(

Torhild
05-01-2012, 00:26
Ikke sett bildet før, men det var rett og slett grusomt!!! At mennesker kan være så tvers igjennom ondskapsfulle!!!!

Cecci&fullbl0dsen
05-01-2012, 00:27
Jeg fikk faktisk tårer i øya av det bilde. Høres litt syk ut nå men jeg får nesten lyst til å gjøre det samme med de barna! Uff,
Dyreplageri er det værste som finns. Blir så sint.

mallilen
05-01-2012, 00:42
Beklager, jeg har ikke sett bildet før i det hele tatt jeg. Og heller ikke hørt om noen diskusjon. Synes bare at det er veldig synd i hunden og fatter ikke at folk kan være så onde! :(

Det var absolutt ikke rettet mot deg personlig, altså :) Bare ga litt uttrykk for at jeg mener at når hendelser som dette skjer, så er det viktig å rette fokus på hendelsen, og ikke misbruke den til det man måtte føle sterkt for eller imot. Jeg blir litt oppgitt når en eller annen tulling finner ut at dette bildet er "supert" å bruke for å uttrykke sin misnøye for fyrverkeri... Fyrverkeriet hadde ikke skyld i at dette skjedde; hadde ikke ungdommene hatt fyrverkeri å misbruke, ville de brukt noe annet og likevel fått et grusomt resultat. :(

Christina
05-01-2012, 01:44
Jeg ble så fysisk dårlig og lei meg da jeg så det bildet (ufrivillig) på Facebook... Ville virkelig ikke se det der, og tårene trillet veldig fort... Blir så hinsides rasende og deppa av at det finnes slik ondskap :( Synes heller ikke teksten under var verdig et slikt bilde. "Del dette bilder for å vise at du er imot dyremishandling." Ok, that's it???? Ingen organisasjoner, ikke noe underskriftkampanjer - føler dette kun ble litt "Nå skal jeg prøve å få mange likes på denne viktige saken og redde verden" . Man trenger ikke et sånt bilde for å vise at man er imot dyremishandling...

Og jeg er ellers veldig enig med mallilen..

catie1
05-01-2012, 01:55
Blir så eitrendes forbanna kjenner jeg!

T.B.
05-01-2012, 03:34
Å-i-hælvete!!!
Har sett dette bildet før, men fikk da ikke med meg at det var kinaputt i munnen som forårsaket denne utrolig stygge skaden - blir kvalm og utrolig sint!
Da en russ i 1976 kastet en kinaputt-kjede mot min lille goldenretrievervalp, så den smalt rett i øret hennes, ble hun livredd for smell resten av sitt liv - så jeg forbannet han som gjorde livet hennes - og vårt - til et helvete hvert nyttår - i 10 år. Vi prøvde alt, fra beroligende til at vi dro til fjells ved nyttår.
Ja, hun døde pga. et smell - da veivesenet utvidet veien nær oss, og sprengte rett som det var. Vi hadde - peeent - bedt dem om å si fra når de skulle sprenge - så vi kunne ta henne inn i huset, siden hun vanligvis lå ute, eller satt i bilen på gårdsplassen og koste seg.
Da de - for en gangs skyld - glemte å si fra, satt hun ute i bilen da drønnet kom, og ble så livredd at hun forsøkte å trenge seg ut av vinduet på 5 - 6 cm gløtt, fikk tak i speilet på utsiden, og "tygget" det i seg, så hun ble full av glass i munn, mage og tarmer - og avlivning var eneste utvei.
At mine to senere hunder ikke har vært skuddredd har vært en stor lettelse - de har sittet pent ute på terrassen sammen med oss og sett nysgjerrig på fyverkeriet - men jeg VET hvordan det er å ha en skuddredd hund - dessverre.

tipsy
05-01-2012, 08:43
Fytti satan. Hva man får lyst til å gjøre med sånne folk... Stakkars dyr!

Nimbus
05-01-2012, 08:44
Å fytti helvete... *gråte*

Det var absolutt ikke rettet mot deg personlig, altså :) Bare ga litt uttrykk for at jeg mener at når hendelser som dette skjer, så er det viktig å rette fokus på hendelsen, og ikke misbruke den til det man måtte føle sterkt for eller imot. Jeg blir litt oppgitt når en eller annen tulling finner ut at dette bildet er "supert" å bruke for å uttrykke sin misnøye for fyrverkeri... Fyrverkeriet hadde ikke skyld i at dette skjedde; hadde ikke ungdommene hatt fyrverkeri å misbruke, ville de brukt noe annet og likevel fått et grusomt resultat. :(

Enig med mallilen, dette handler absolutt ikke om fyrverkeri, men om onde, syke mennesker. Hadde fyrverkeri vært ulovlig hadde de vel fått tak i på ulovligvis, eller valgt å skade hunden med syre, sette fyr på den etc... :( Blir som at "fyrverkeri bør bli ulovlig fordi fulle ungdommer skyter dem mot folk og bruker bensinpumper til utskytingen". Men de menneskene som gjør sånt ville jo ikke brydd seg det minste om at det ble ulovlig.

Det burde bli mye mye strengere straffer for å mishandle dyr. Men det er vel lite håp, så lenge hvitsnipp og narko fortsatt straffes strengere enn voldsforbrytelser mot mennesker også...

Timmyjenta
05-01-2012, 09:41
Så bildet på facebook, det er helt grusomt...

Syke syke mennesker...