PDA

Se full versjon : Travtrenerutdanning

LinnMerethe
05-02-2007, 12:55
Noen her som har kjennskap til eller meninger om travtrenerutdanningen på Starum?
Vil man ha større sjans for å bli en god trener med denne utdannelsen,eller det bortkasta penger?Tenker på det at det er mange flinke trenere rundt omkring som ikke har denne utdannelsen.
Grunnen til at jeg spør er fordi typen min har lyst til å prøve seg der.

Ingvild
05-02-2007, 13:07
Eg har i grunnen ikkje noko kjennskap til den, men eg vil tru at ein iallefall ikkje vert dårlegare av å ta den! Dersom ein har masse erfaring frå før og føler seg klar til å gjere denne jobben er det kanskje ikkje nødvendig, men dersom ein føler at det er enkelte områder ein ikkje kan nok på ville eg vurdert denne utdanninga.

Det kan jo hende at ein finn tilsvarande utdanning i f.eks. Sverige eller Danmark, som ikkje er så dyr.

LinnMerethe
05-02-2007, 13:21
Han trenger helt klart mer kunnskap på noen områder.Anatomi osv. er noe han syns er superkjedelig samme hvor mye jeg forteller hvor viktig det er :lol:
Jeg må jo si at jeg er litt stolt over at han vil inn på skolen igjen,da han er en som sa at han ALDRI skulle på skolebenken igjen etter vgs.

Marte+Quicky
05-02-2007, 21:51
Tja, jeg har fått følelsen at mange som har gått der har følt det ikke var nødvendig. Men på den annen side, så er det jo også de som synes det har vært nyttig og lærerikt, selv om de kunne mye om det de ble lært der.

Var jo ikke så mye til hjelp akkurat da men... Det spørs jo litt. Hvis han har tid, penger og lyst, så hadde jeg gjort det.

Sagitaria
05-02-2007, 22:23
Jeg har lyst til å gå den. Men jeg har funnet ut at jeg tror jeg skal ha litt mere praksis først. Hovedgrunnen til at jeg vil gå der - er for å ha på papiret at jeg KAN det jeg driver med..på en måte.. Sjefen min har ikke travtrenerskole, men han er vokst opp på travløp...i en totalt travgal familie.. Og det er ikke jeg. Jeg lærer så lenge jeg lever, og om jeg kommer meg på travtrenerskola vil tiden vise...

LisaFi
06-02-2007, 23:59
JEg synes ordentlig T lisens er et must, omman skal kalle seg trener, jeg da, til tross for at starum-opplegget nok har endel å bli bedre på. Men det har nok blitt lit tbedre også, i alle fall de siste par kullene...