PDA

Se full versjon : Dyretolk igjen, noen som vil prøve?

Bente & Etanec
04-02-2007, 17:54
Siden hvertfall èn her inne ville prøve, så legger jeg ut et bilde her.
http://i91.photobucket.com/albums/k312/Bente71/Untitled-1copy.jpg

IngvildK
04-02-2007, 17:58
Livsglad og leken hund, som samtidig er omsorgsfull og ansvarlig over yngre og mindre erfarne hunder. En hunn, 6-7 år gammel, som er godt etablert innen konkurranse/utstilling. Har et stort hjerte og elsker å kose.

Bente & Etanec
04-02-2007, 18:07
Vil vente og se om flere svarer før jeg sier noe, men om du vil ha svar med en gang så si fra. Så sender jeg pm :smile:

IngvildK
04-02-2007, 18:28
PM mottas med takk :-D

MariaR
04-02-2007, 18:30
Jeg vil, jeg vil! Ikke si noe enda! :-D Men rekker ikke svare nå, må jobbe med noe skolearbeid, og må konsentrere meg litt når jeg ser på bildet ;) :)

Bente & Etanec
04-02-2007, 18:33
PM mottas med takk :-D

Pm sendt.
Neida maria, jeg skal holde tåta på meg en stund til :lol: Ta den tiden du trenger.

IngvildK
04-02-2007, 19:01
Prøver meg på litt mer.

Det er ingen bråkete hund, tvert imot, men en som kan være litt skeptisk mot fremmede. Har hatt 3-4 kull, og har levert gode avkom. Glad i mat og liker å bli klødd på halsen/haka.

IngvildK
04-02-2007, 19:23
Send gjerne pm på mitt siste svar også :smile:

Maria
04-02-2007, 19:26
Prøver meg.
Hunden er en hohund på mellom 4-6 år. Hatt et par kull. Leken og lærevillig, veldig ærlig, men samtidig litt "hemmelighetsfull". Sier aldri nei til kos.

MariaR
04-02-2007, 19:32
Hmm.. Skal vi se nå da.. :)

Dette er en veldig livsglad hun, glad i å leke osv, men blir ikke hyper og helt "gal" av den grunn.
Er veldig glad i kos og oppmerksomhet, men blir det nok, eller h*n vil være alene, så har den sin egen plass den kan gå til så den får være i fred.

Har en leke den er spesielt glad i, og den leken er bare h*nnes. Tror kanskje det er ei tispe, men ikke heelt sikker.

Voksen unghund, mer voksen enn ung. Velloppdratt. "Får inn" et eller annet med ei trapp.. Kanskje den har falt ned ei, eller ikke er helt sikker på det å gå i trapper?
Ærlig hund som stort sett alldit prøver sitt beste.

Gjerne PM ja! :-D

Sofie & Suzett
04-02-2007, 20:39
En snill og rolig hund, som liker å være aktiv, men er veldig avbalansert, og godt kan ligge rolig og ta livet med ro når det er mange folk på besøk, men synes det er kjempekjekt å løpe og leke med andre hunder?

En tispe?

Hun er trygg på omgivelsene sine, og stoler på familien sin. Hun er høflig med fremmede, kommer ikke busende, med hilser pent?

Jeg får inntrykk av at dette er en fornøyd hund.

Jeg tror hun liker seg veldig godt slik hun har det nå. Hun stoler på menneskene sine, og vet de er glade i henne, og hun er glad i dem også. Godt voksen, rundt 5 år?

MariaR
04-02-2007, 22:35
Hmm, Beeenteee?! *rope på* Jeg er så nysjerrig! :-D ;-)

Wenche
05-02-2007, 16:04
Hmm.. Tispe på 6-7 år. Er glad i å bli kosa med ei lita stund, men går etterhver til sitt eget liggested for å få være alene.

Har ikke vært hos samme eier hele livet. Kanskje blitt omplassert eller så..?

Blir ikke hyper når det kommer folk på besøk, men tasser bare bort for å se hvem som kommer, og hvis personen ikke er av interesse, så går hun et annet sted.

Selv om denne hunden kanskje ikke er så interessert i å hilse på folk, så tror jeg den liker å få oppmerksomhet. Den har evnen til å beholde konsentrasjonen, selv i en stresset situasjon, og det skal en del til før den blir distrahert.

Kanskje har denne hunden en favorittleke, som den liker å ligge å tygge på, og får opp et bilde av en sovende hund med denne leken mellom frampotene. (Håhå, så søt ;) )

Av en eller annen grunn får jeg opp skitur, med fint vær, og denne hunden som løper rundt i snøen og leker med et par barn.

Bente & Etanec
05-02-2007, 16:39
Skal legge ut informasjonen om voffsen i morgen førmiddag.

Bente & Etanec
06-02-2007, 16:43
Oisann, har jo helt glemt og skrive om vofsen i dag jeg...
Ok, men her kommer det hvertfall :

Det er ei tipse Hun er ung, bare 1 1/2 år men virker mye eldre. Hun har noen "voksne" øyne som gjør at det virker som hun har levd lenge (jeg pleier kalle det en ung hund med en eldre sjel).
Hun er meget leken og livsglad, elsker og "kødde" med våre andre hunder. Hun har gått rangen og er nå blitt sjefen i flokken vår, men samtidig er hun utrolig snill. Både med flokken og med oss andre mennesker som er rundt henne.
Hun er meget glad i mor, og følger meg hvor det skulle være. Hun har sin faste plass og sove på om natten; på gulvet ved siden av sengen min.

Hun har ikke hatt valper, det er hun for ung til enda.
Og hun har spesielt to bamser som er hennes kosebamser. Dem ligger hun og suger på til hun sovner. Da ligger hun med dem mellom labbene sine og suger samtidig som hun skyver fra med labbene, slik som de gjør når de drikker melk hos sin mor.

Hun elsker også og legge haken/halsen sin på bordkanten, sofakanten, kennet mitt osv. og titte på oss. Og da elsker hun hvis vi koser/masserer ørene hennes og stryker henne på hodet.
Ofte kan da også en labb komme opp ved sideb av snuten, og da er tid for litt "labbemassasje" :lol:

Hun er en meget lettlært hund, som allerede er godt etablert innen LP og utstilling. Hun elsker og lære og gjør øvelsene med stor iver og lyst.
Og hun er meget aktiv og full av energi, samtidig som hun fint greier kontrollere. Når hun er inne er hun mye roligere, ligger og sover og snakker av mens vi kan bevege oss rundt i huset.
Hun elsker og få hilse på nye folk,er ikke reservert i det heletatt. Når folk kommer så hopper hun på dem og "må" bare hilse først og lengst av dem alle hi hi. Men slutter når vi sier ifra til henne at det er nok.
Hun elsker mat og elsker livet :-D

Hun er ikke omplassert eller har hatt andre eiere, kun sin oppdretter (i DK) og oss.
Og ja; hun har evnen til og beholde konsentrasjonen i stressede situasjoner (tenker da innen LP og utstilling).

Ja, det tror jeg var det jeg klarer komme på og fortelle om henne.
Hennes navn er forresten Kiwi :-D

Wenche
06-02-2007, 18:50
Og hun har spesielt to bamser som er hennes kosebamser. Dem ligger hun og suger på til hun sovner. Da ligger hun med dem mellom labbene sine og suger samtidig som hun skyver fra med labbene, slik som de gjør når de drikker melk hos sin mor.

Og ja; hun har evnen til og beholde konsentrasjonen i stressede situasjoner (tenker da innen LP og utstilling).

Ja, det tror jeg var det jeg klarer komme på og fortelle om henne.
Hennes navn er forresten Kiwi :-D

Hehe, jeg "visste" jo to ting om henne da! De som jeg har quotet over her, hehe..:)

Bente & Etanec
06-02-2007, 18:52
Jepp det var det du gjorde, Wenche :thumpsup:

Frida&Jameel
06-02-2007, 19:02
Gjetter dere helt vilt, eller er har dere skjulte talenter der ute? ;-)

MariaR
06-02-2007, 20:32
I hodet mitt popper det iallefall bare opp ting som jeg skriver ned.. :roll: :-D

Frida&Jameel
06-02-2007, 20:55
Jeg er imponert :-D