PDA

Se full versjon : Rytters bekledning

irenee
05-11-2011, 00:32
Jeg er først ut!! :)

En tråd om RIDESTØVLER, RIDEBUKSER, RIDESKO, JAKKER, HANDSKER og ALT som følger med en hestegla jente!

Noen som kan anbefale Kingslands ridebukser? Har nettop bestilt ei fra Skoies som skulle passe damer med former, så jeg er fryktelig spent ifht passform og kvalitet.. og ikke minst om jeg får den over ræva :)

Maria
05-11-2011, 00:59
Garantert noen som har peiling på Kingslandbukser her inne :)
Noen som aner hvor man kan få tak i fine (dressur)ridestøvler hvor man kan bestemme vidde og lengde på skaftet selv?

Tvillingmamma
05-11-2011, 09:32
Bra tråd dette! Skal sitte å følge med. Suger mye til meg av andres erfaring.

Calvintino
06-11-2011, 18:35
Noen som har erfaring med Tretorn Falsterbo? Haar så lyst på dem.
Jeg passet ikke vanlige tretorn støvler, var for høy over foten, så lurer hovedsaklig på om disse er like i foten. :)

lillings
07-11-2011, 21:55
Jeg finner ikke ridestøvler og har rett og slett å gitt opp og kjøpt meg ridesko istede. Problemet mitt er at når de passer i toppen av leggen, så blir de så løse og slaskete nederst med ankelen...

Maria
07-11-2011, 22:03
Velkommen i klubben ^ :p
Samtidig har jeg ikke så veldig lange legger, så om de passer i lengda er de jo altfor smale.

Issa
07-11-2011, 22:35
Huff, jeg ønsker meg ridestøvler men aner ikke hvilke.. Tips? :) Har ikke veldig god råd dessverre :/ Husrenovering og kurs er dyrt.

Skjóna
08-11-2011, 00:39
MH Richmond High rider er veldig gode.

Calvintino
08-11-2011, 00:47

Enig.

HanneBF
08-11-2011, 21:58
Jeg kan varmt anbefale Horze Elite og Horze Grand Prix ridebukser, fantatisk passform, holder formen vask etter vaske etter vask, blir ikke slitte i fargen og sitter fantastisk godt. Behagelige å ri i enten det er helskinn eller kneskinn :)

Lucinda
08-11-2011, 23:24

Veldig enig. Har eit par sjølv.

HanneBF
09-11-2011, 00:05
Når det gjelder ridestøvler er min anbefaling og få tatt mÅl av ens ben og få de sydd så de passer perfekt... For meg finnes det kun en slags Ridestøvler = König!! ;)

Solan
09-11-2011, 01:05
Har veldig lyst på en tykk vinterridebukse. Noen som har en slik og vil anbefale den?
Er veldig fristet til å kjøpe Grand Prix Termoridebukse fra horze. Tenker ta en størrelse for stor slik at jeg får god plass til stilongs. :)

carambee
09-11-2011, 18:29
Har dere sett "Hacked off" sine bukser?
http://www.hacked-off.co.uk/kenton-woven-check-purple-breech-29-p.asp

Stiiilige, de har en med rosa zebrastriper også :D

Muzikaa
09-11-2011, 21:21
Når det gjelder ridestøvler er min anbefaling og få tatt mÅl av ens ben og få de sydd så de passer perfekt... For meg finnes det kun en slags Ridestøvler = König!! ;)

:wav:

Skriver også under på anbefalingen av Horzeridebuksene. Jeg har ei softshellbukse som er den beste buksa jeg noensinne har hatt...

Og så må jeg virkelig anbefale Uvexhjelmene! Sitter veldig godt på hodet, er behagelige å ha på, og blir ikke svette/klamme :D

Skjóna
09-11-2011, 21:29
:wav:

Skriver også under på anbefalingen av Horzeridebuksene. Jeg har ei softshellbukse som er den beste buksa jeg noensinne har hatt...

Og så må jeg virkelig anbefale Uvexhjelmene! Sitter veldig godt på hodet, er behagelige å ha på, og blir ikke svette/klamme :D

Helt enig! Elsker Uvexhjelmen min. Første gang jeg brukte den måtte jeg kjenne etter at jeg hadde husket å ta på meg hjelm! :) Kul er den også.

Har en ridebukse fra Horze elite eller grand prix. Er den dyreste helskinnbuksa de har ihvertfall. Herlig bukse! Skulle ønske de hadde samme buksa i jodphursvariant også.

irenee
09-11-2011, 22:32
Uvex altså? Er de dyre? Leter etter en pen hjelm da min begynner å bli ganske utslitt... Men er ganskje tjukk i huet... må ha 59 i str.
Har den litt tykkere vinterridebuksa fra Horze, og den er bare herlig!! Varm og solid. Har hatt den i fire år og nå røyk glidelåsen først. Softshellish :)

Skjóna
09-11-2011, 22:35
De er ganske dyre. Spørs hvilken du vil ha. Min med litt bling på kostet 2200, men har sett den til 2900 også. Den billigste koster rundt 1000 og den dyreste 5-6000, men de fleste ligger mellom 1500 og 3000.

irenee
09-11-2011, 22:47
Jeg vil ha en pen hjelm som jeg kan bruke på treninger og stevner.. ikke mere enn 3000. Den andre hjemlen kan jeg bruke ellers på tur, timer og sånn. :) Åssen ser din ut da Line?? Bling I like :D

Skjóna
09-11-2011, 23:00
Skal prøve å huske på å ta bilde imorgen. Eller finne en link. Er ikke masse bling på den, men litt sånn at den er veldig fin uten at det blir for mye av det gode.

Dressur_dressur
10-11-2011, 12:19
Mulig min Horze Grand Prix bukse var en mandagsbukse, men den er den verste kvaliteten jeg har hatt på en ridebukse. Etter 1 år hvor jeg omtrent ikke red i løpet av et halv år(halt hest) og resten av året red maks 3 ganger i uken, så var "skinnet" så tynnslitt at det var hull i baken. Kunne godt tenke meg flere bukser, det er en grei pris og de satt pent, men jeg har styrt unna pga kvaliteten - på denne buksen hvertfall. Nå har jeg Pikeur Cindy - dobbelt så dyr, men verdt hver krone!! :)

Muzikaa
10-11-2011, 12:24
Her er bilde av min hjelm:

http://krikken.dk/catalog/images/hjelm(1).jpg

her med mer "bling"

http://www.inisto.no/users/inisto_mystore_no/images/181_jacson_uvex_fp3_strass_1.jpg

irenee
10-11-2011, 23:26
De er jo bare lekre!!

Æsje, kingslandbuksa jeg kjøpte gikk ikke over breiræva nei :( æsj, må sende i retur da...

HanneBF
10-11-2011, 23:59
Har et par horze elite og en grand prix - fantastiske!! De er så gode at jeg nå nekter å ri med annet til stevner, så den gamle hvite yndlingen ligger nå nederst i bunken :-D

Anbefaler whitacker "dressurhjelmen", meget god pasform, men forbanna dyr....

Sne while we're at it.... Roeckl Handsker !!!!!

hildevictoria
13-11-2011, 20:16
Hva er best av horze grand prix og elite da?

Belinda<3
13-11-2011, 21:44
Jeg har hatt en Elite bukse. Verste møkka jeg har hatt, skinnet var helt gjennomslitt etter typ et halvt år med bruk kanskje 3 ganger i uka eller noe. Derimot Active modellene er jeg veldig glad i :)

mallilen
13-11-2011, 21:59
Men får man faktisk tak i ridebukser med EKTE helskinn lenger da? Som ikke er clarino eller syntet eller syltynn nappa?

Jeg hadde et par Kentucky helskinnsbukser for en del år siden (helt til mor mi putta dem i tørketrommelen og buksa krympa til 1/2 str). De hadde jeg fått av ei venninne som hadde brukt dem så å si daglig i fire-fem år. Deretter brukte jeg dem daglig utenom vinter minst like lenge helt til tørketrommelincidenten. Jeg husker godt at det var skikkelig skinn i disse, og ikke noe syntetdrit. Skinnet måtte smøres med lærbalsam etter at det var vasket med et spesielt middel (sto nøyaktige instruksjoner på en lapp på myntlommen i buksa).
Buksa var superelastisk selv om den satt tight på, og stoffet var relativt tykt. Uten tvil ei ridebukse som var laget for å brukes og holde!

Jeg har sett etter slike bukser senere, men aldri funnet noe som kommer i nærheten av kvaliteten på nevnte bukser. Ikke en søm som var ute av posisjon der, altså. Skikkelig kvalitet var det på dem! *kjenne savnet*

Skjóna
14-11-2011, 01:22
Heklabuksene har ekte hjorteskinn vet jeg.

Solan
14-11-2011, 02:42
Jeg har forresten en Kavalkade ridehjelm. Synes den er veldig god, og den koster vel rett over tusenlappen mener jeg å huske :)

http://i1093.photobucket.com/albums/i439/Siljesolan/Diverse/CIMG6038.jpg

Winzerballade
14-11-2011, 09:22
Jeg har Uvex hjelm men den er ikke god lengere. Den virket perfekt når jeg prøvde den i butikken men i trav og galopp sklir den opp og tilbake på hodet, slik at den nesten glir av. Det hjelper ikke med kjøpte innlegg eller stamming av hodeomkretsen i hjelmen. Jeg har denne : http://www.brumby.no/productdetails.php?product=1186 . Jeg sverger til Gpa hjelmene, den sitter perfekt på mitt hode. Og er like lette som Uvex hjelmene. Har denne: http://www.lowenborg.no/ebiz/products.html?ebiz_products.pid=899954&cid=749845&mpid=1001 . Eneste negative er prisen på Gpa hjelmene, de er litt for dyre. Jeg liker ridebuksene fra Euro star , de er veldig gode og sitter bra men er noe store rundt livet , elles er de super behagelige. Har lyst til å prøve Horze ridebuksene :) Jeg kjøpte nye sprang ridestøvler på Oslo horse show i år fra Busato adriano. De støvlene er super myke i læret og gir god støtte. De har desverre ingen nettbutikk men tror de er italienske ?? Noen andre som har støvler fra samme merke ? :)

Winzerballade
22-11-2011, 20:35
Ingen som har Busato støvler?

Grethebella
22-11-2011, 20:55
Jeg har kjøpt meg vinterbuksen/termobuksen til Eldonor og er veldig fornøyd så langt :)
Har også den softshellbuksen med fleece fra Horze og anbefaler den også. Hater å fryse :)

linn_elvoey
23-11-2011, 08:22
Jeg finner ikke ridestøvler og har rett og slett å gitt opp og kjøpt meg ridesko istede. Problemet mitt er at når de passer i toppen av leggen, så blir de så løse og slaskete nederst med ankelen...

Jeg hadde samme problem som deg, vid legg, vanskelig å finne noe som passer da. Men jeg endte opp med MH Richmond high rider støvlene. De kan fåes i ulike vidder i leggen, og de sitter som et skudd! :)

linn_elvoey
23-11-2011, 08:32
Disse thermo-ridebuksene til Horze, må man kjøpe ekstra stor størrelse for at de skal passe? Høres så tjukt ut med fleecefor OG softshell??
Tenker da mest på Grand Prix Thermo ridebuksen.
Noen som kan anbefale denne??

Grethebella
23-11-2011, 08:47
Disse thermo-ridebuksene til Horze, må man kjøpe ekstra stor størrelse for at de skal passe? Høres så tjukt ut med fleecefor OG softshell??
Tenker da mest på Grand Prix Thermo ridebuksen.
Noen som kan anbefale denne??

Jeg bruker 38/40 i ridebukser. Kjøpte str 40 for å være sikker på at jeg skulle få evt en stilongs under. Det var det plass til uten at jeg følte meg "stappet" hvis du forstår hva jeg mener :giggle:

Linoo
26-11-2011, 19:21
Noen som har tips om stilige ridestøvler? I retningen mot Veredus sine, litt mer fancy støvler :)