PDA

Se full versjon : Refleks?

Brandal
25-10-2011, 21:24
Er det noen som vet hvor det er mulig å få fatt i refleks utstyr til små ponnier?

Synes det er umulig å finne. Det finnes haugevis til hester, men ingenting til små ponnier. Små ponnier er jo også ute i trafikken, da gjerne med små barn på ryggen. At det ikke finnes mer til de små der, det er egentlig ganske rystende.

Har en liten dame på 110 cm som eg kjører mye med i trafikken, noe som jo kan være farlig på denne tiden av året. Kjører jo selv bil, og synes det er utrolig skummelt når det kommer enten mennesker eller dyr uten refleks.

Kunne tenke meg benreflekser, forstykke og ridedekken i refleks. Så om noen vet hvor det er mulig å få fatt i, så hadde eg blitt superhappy og ikke minst litt tryggere i trafikken.

LeneHenriksen
25-10-2011, 21:28
Veit ikke om noen som har små siden jeg ikke har hatt behov for det. Men veit at hooks sine beinreflekser str pony er for små til fjording åringen til mamma.

Nina
25-10-2011, 21:41
Beinreflekser som er 30 cm passer til min welsh mountain i hvert fall, det har Hööks og Heimer. Forstykke får man jo regulert, så det er jo ikke noe problem, kan evt lage en knute om det er langt. Og når jeg kjørte brukte jeg et reflekslendedekken i str ponni, og refleksridedekken hadde Börjes.:)

LeneHenriksen
25-10-2011, 21:52
Hvilke str bruker den i dekken da? Hooks sitt refleks dekken går ned til 115, men det er kanskje for stort?

Brandal
25-10-2011, 23:38
Takk for det, kan prøve å sjekke ut disse butikkene. Men vil ikke bestille noe fra nettet, ettersom eg ikke vet om de vil passe før eg får de.

Hvilke str bruker den i dekken da? Hooks sitt refleks dekken går ned til 115, men det er kanskje for stort

Ja, har kikket på det fra Hooks, men det blir desverre litt for stort. Hun bruker 105

T.B.
25-10-2011, 23:39
Fester sånne runde reflekser med gummistrikk på pannebånd og stigbøyler. Forrige salen hadde halereimfeste, så da festa jeg en der også. Dette er liten hest, så refleksene kommer ikke så høyt opp.
Dessuten har rytter alltid refleksvest og refleksbånd på hjelm.
Men, så har jeg fortøy, dekken, beinreflekser, halsring osv., så juletreet er vel utstyrt.

flaana
26-10-2011, 07:41
Hooks sine i ponni er små!! Passer fint til min shettis. Fortøy er justerbart, ellers enkelt å sy inn. Hooks har fått refleksdekken i str 105 nå, det rosa som går rundt hesten, passer min som bruker 105 i dekken.

tipsy
26-10-2011, 08:14
Beinreflekser som er 30 cm passer til min welsh mountain i hvert fall, det har Hööks og Heimer. Forstykke får man jo regulert, så det er jo ikke noe problem, kan evt lage en knute om det er langt. Og når jeg kjørte brukte jeg et reflekslendedekken i str ponni, og refleksridedekken hadde Börjes.:)

De jeg kjøpte fra Ponnyprakt (Aldri aldri bestill derfra! De leverer jo ikke tingene før man har mast i 3 mnd og sendt saken til forbrukerrådet!) er 24 cm og litt for store :p Pipestilkene til ponnibolla vår :p

Skjóna
26-10-2011, 12:48
De rosa på hööks er knøttsmå ja. Mindre enn de gule. Mine brukte pony i de gule, men de rosa ble altfor små. Og full ble altfor lange, så må finne noen andre rosa beinreflekser. Men ikke på ponnyprakt. Noen som vet om andre som har?

Eliza&Loppa
26-10-2011, 14:24
Når jeg hadde shettis, så kjøpte jeg sånne arm-fot reflekser for mennesker.
(Ikke de som "klipser" seg selv rundt).
Disse har et "trykk/hakk" med jevne mellom rom rundt refleksen og her kan man klippe uten at de fliser seg opp.
Perfekt til små tynne ben :)

Loppa har jeg nå kjøpt sånne stretch reflekser til å ha utenpå benbelegg, bare at jeg bruker de rett på foten da.......de går til nød hehe....så der er problemet andre veien.

Andrea&Gandur
26-10-2011, 14:44
Refleksgrime til shettisen jeg har på fôr hadde ikke vært dumt, men str. shetland og føll er alt for stort. Hvor finner man utstyr i mindre størrelser, tro?

Lykke
27-10-2011, 15:43
Nå har ikke jeg SÅ liten ponni, men jeg bruker refleksdekken i for stor størrelse som "vanlig" dekken. Fester det rundt halsen, istedenfor foran salen. Funker greit for vår del. Og fortøy er det jo mulig å justere masse! I tillegg kommer jo selvfølgelig refleks på rytter, viktigviktig :)))

Vanjar
27-10-2011, 16:23
Sjekk refleksutstyr for hund på Hööks eller i en zoobutikk. Det finnes benreflekser til hunder ;-) kanskje de til sore hunder kan passe.

Borkus
27-10-2011, 16:36
Og så kan man kjøpe to slike: http://www.hooks.no/product.aspx?productid=041094&deptid=1042&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
og bruke de som "tøylerefleks" :) Fest disse i bittet, og tøylene i disse.

T.B.
28-10-2011, 03:46
Uansett hva dere har eller ikke har av reflekser - BRUK det!
Selv den minste refleks vises når en bilfører kommer innen rekkevidde.
Jeg har allerede "nesten kjørt på kølasvarte joggere" et par ganger, og er dritnervøs hver gang jeg skal opp i stallen på kveldstid.
Og - dene ENE gangen jeg våga å sakke farten og peeent bad en svartjogger om å ta på seg en liten refleks - så fikk jeg ei skyllebøtte og en hælvetes kjeft - så øra gikk varme! Hans språkbruk egner seg ikke for sarte personer....
Ønsker nå inderlig at samme person løper seg rett på den diiigre elgoksen som befinner seg i området - og får seg en SKIKKELIG støkk!
Kanskje han da utstyrer seg med en "mega-kraftig-hodelykt"....

tipsy
28-10-2011, 09:49
Nå har ikke jeg SÅ liten ponni, men jeg bruker refleksdekken i for stor størrelse som "vanlig" dekken. Fester det rundt halsen, istedenfor foran salen. Funker greit for vår del. Og fortøy er det jo mulig å justere masse! I tillegg kommer jo selvfølgelig refleks på rytter, viktigviktig :)))

Det gjør jeg også :p

Reflex-rideteppene festes foran halsen i stedet, og tar haleremma under halen. Så tar jeg en strikkgjort rundt. Voila fint reflexteppe å gå tur med :)

Også har jeg reflexgrime til Welsh Mountainene i str ponni fra Hööks. (Den "dyre") Funker braaaa! ;)

Issa
28-10-2011, 10:08
For noen tykke bein Dona har da, Skjóna :D ;) De rosa passer Brynja perfekt. Men de er ganske korte ja. Reflekser til hunder på shettis var faktisk ikke så dumt :)

Skjóna
28-10-2011, 13:09
Hun har ikke tykke bein. Men jeg tror det var noe feil med de jeg kjøpte, for jeg målte mot de gule i samme str og de var kanskje 10 cm lengre! Refleksene er de samme, bare to ulike farger. Så skal bytte igjen og prøve på nytt. For de jeg hadde var så korte at de såvidt ville gått rundt håndleddet mitt. Og jeg har ikke så tykke håndledd.

Issa
28-10-2011, 14:13
Ja det hørtes rart ut at de ikke skulle passe.. Har ikke prøvd de rosa på Brandur (så klart), men begge har like tykke ben ca, og passer de samme refleksene på samme hakk. Og Brynja passer som sagt de rosa. Hun har dem nesten innerst og :) Kanskje du kan selge de feilproduserte til noen med shettis :-D

Skjóna
28-10-2011, 15:30
Ja, eller om jeg bare bytter dem. For her er det noe rart. De gule i samme str passet jo begge hestene perfekt, var faktisk nesten litt store. De rosa jeg hadde er seriøst de minste refleksene jeg har sett. Og de gule i pony var som sagt ca 10 cm lenger. Og det er jo akkurat de samme refleksene, bare en annen farge.

Brandal
05-11-2011, 15:26
Hooks sine i ponni er små!! Passer fint til min shettis. Fortøy er justerbart, ellers enkelt å sy inn. Hooks har fått refleksdekken i str 105 nå, det rosa som går rundt hesten, passer min som bruker 105 i dekken.

Har sett på det, og det kommer ikke på tale. Hater, hater rosa :)

Skjóna
05-11-2011, 17:41
Ja det hørtes rart ut at de ikke skulle passe.. Har ikke prøvd de rosa på Brandur (så klart), men begge har like tykke ben ca, og passer de samme refleksene på samme hakk. Og Brynja passer som sagt de rosa. Hun har dem nesten innerst og :) Kanskje du kan selge de feilproduserte til noen med shettis :-D

Har bytta de rosa i noen andre rosa i pony nå og de var faktisk lenger. Og de passer perfekt. Så tydelig at det var noe rart med str på de andre jeg hadde. Da blir vi RÅSA fra topp til tå i vinter. :) Refleksvest, refleksdekken, refleksfortøy, reflekskopper og beinreflekser, alt i RÅSA! :D Har de orange beinrefleksene til Horze også. Geniale i kulda siden de ikke sprekker.