PDA

Se full versjon : Drømmer om å flytte til Frankrike....

missy_vikky
16-10-2011, 23:01
Det er helgas drøm, har vært drømmen til meg og mannen siden vi ble sammen igrunnen.. Siden den tid har vi fått to barn, to hunder, to katter og to hester.... Barna satte klart stoppe for drømmen. Men nå er drømmen tilbake. Lurer litt på hvordan det er å ta med hester på den måten? VIss jeg har forstått det rett så er det forskjell om det er permanent enn bare for et opphold? Vi har bare tenkt å bo der en periode på noen år i tilfelle..

Kan klart sette hesten på for, men hesten er jo en del av livet mitt!:) Dette blir om noen år så jeg regner med at den ene katten og hunden kanskje ikke blir et problem ettersom de begynner å bli gamle:(.

Fortell meg litt, så kan jeg ha det med i drømmen, som foreløpig bare er en drøm, men greit å sjekke opp litt:D.

Bea
16-10-2011, 23:10
Tror ikke du trenger betale noe siden det er flyttegods ? Er ikke noe problem ta med katt/ hund heller, jeg hadde med de to hundene mine naar jeg flyttet til Belgia.
Smaa dyr faar reise med deg dom handbagasje paa flyet :) Var hos vet. en gang i forkant for aa ordne med vaksiner og pass, hundene elsker bo her for det er mye varmere :D

missy_vikky
16-10-2011, 23:21
Men de må vel ha rabiesvaksine?

Bea
16-10-2011, 23:28
Jeg ga rabiesvaksine, men det er jo i to intervaller, man maa ikke vente de 6 mnd for aa reise ut av Norge, men for aa ha de med tilbake maa du vente de 6 mnd. Saa man kan gi vaksine foer man reiser og fullfoere i Frankrike.

Sussi
16-10-2011, 23:34
Hundene på vel ha reisepass?

Bea
16-10-2011, 23:38
Ja, de maa ha pass ( id chip / pass).

Sussi
16-10-2011, 23:46
Ja, de maa ha pass ( id chip / pass).

Ok, synes å huske det fra venner som har studert i Ungarn :)

Bitten&Betty
17-10-2011, 00:30
Denne drømmen er du ikke alene om å ha! Jeg virkelig elsker Frankrike, mine foreldre bor der allerede og jeg har tenkt mer enn en gang at jeg har lyst til å flytte etter, det eneste som i grunn stopper oss er skolesystemet deres. Jeg har ikke lyst til at mine unger skal tilbringe så og si alle våkne timer i ukedagene på skolen, jeg har unger fordi jeg har lyst til å oppleve ting med dem, ikke bare sende dem avgårde for å lære om den store skumle verden, og kun treffe dem i helger og ferier. Så da blir det ikke flytting sørover på oss, ikke før ungene er ferdige med barne/ungdomsskole ihvertfall. Fram til da blir det heller hyppige ferieturer ned på besøk :) (eller nå blir det spania vi må besøke noen år da min far flytter til Nigeria for 3 år, og mamma ville ikke være med så hun flytter til Spania den perioden han er i Afrika).

Pappa tok forøvrig med seg hunden sin, og alt den trengte var en rabiesvaksine (+ en oppfølger som fint kunne tas i Frankrike) samt pass. Var i grunn veldig enkelt å ta den med nedover :)

missy_vikky
17-10-2011, 00:33
Men er det ikke internasjonal skole eller noe der nede? Synes og at det er viktig med grei skole til barna!:)

carambee
17-10-2011, 02:12
Denne drømmen er du ikke alene om å ha! Jeg virkelig elsker Frankrike, mine foreldre bor der allerede og jeg har tenkt mer enn en gang at jeg har lyst til å flytte etter, det eneste som i grunn stopper oss er skolesystemet deres. Jeg har ikke lyst til at mine unger skal tilbringe så og si alle våkne timer i ukedagene på skolen, jeg har unger fordi jeg har lyst til å oppleve ting med dem, ikke bare sende dem avgårde for å lære om den store skumle verden, og kun treffe dem i helger og ferier. Så da blir det ikke flytting sørover på oss, ikke før ungene er ferdige med barne/ungdomsskole ihvertfall. Fram til da blir det heller hyppige ferieturer ned på besøk :) (eller nå blir det spania vi må besøke noen år da min far flytter til Nigeria for 3 år, og mamma ville ikke være med så hun flytter til Spania den perioden han er i Afrika).

Pappa tok forøvrig med seg hunden sin, og alt den trengte var en rabiesvaksine (+ en oppfølger som fint kunne tas i Frankrike) samt pass. Var i grunn veldig enkelt å ta den med nedover :)

De minste har vel fri onsdager, har de ikke?

Bea
17-10-2011, 09:21
Her er det iallefall norsk skole, vet ikke om det er det i Frankrike dog men regner med det finnes internasjonale.