PDA

Se full versjon : sikkerhtvest til 2åring

TributesCrown
07-09-2011, 01:24
Hei
noen som vet hvor man kan få tak i vest som passer en 2åring?

Alv
07-09-2011, 14:41
Kjøpte sikkerheitsvest til jentungen hjå Børjes då ho var to år; den ledda til barn i str xs passa til henne då. No vil eg tru ho skulle hatt s i same modellen, sidan ho er over 4. Ho er ganske normal i storleiken. :) Håper det er til hjelp.

Tallica
06-10-2011, 09:50
Hvordan starter dere med riding for de på 2 år? Jeg er i startgropa på å anskaffe hest, er på utkikk etter to islandshester. Tenker at det er naturlig at min lille frøken skal 'tidlig krøkes', men hva er naturlig måte å starte opp på? Er det fyfy å ta med en toåring på ridetur foran seg i salen hvis man har en trygg og stødig hest? Noen som som kan dele sine erfaringer med småttiser og hest?

Tallica
06-10-2011, 09:51
Det var ikke meningen å 'kuppe' tråden med nytt spørsmål, men fant det kjekt å spørre her siden dere hadde diskutert sikkerhetsvest til toåringer :)

Bea
06-10-2011, 12:34
Hvordan starter dere med riding for de på 2 år? Jeg er i startgropa på å anskaffe hest, er på utkikk etter to islandshester. Tenker at det er naturlig at min lille frøken skal 'tidlig krøkes', men hva er naturlig måte å starte opp på? Er det fyfy å ta med en toåring på ridetur foran seg i salen hvis man har en trygg og stødig hest? Noen som som kan dele sine erfaringer med småttiser og hest?

Det hadde jeg aldri gjort.

Guest
16-10-2011, 17:27

Til TS; jeg vet ikke om noen så små vester dessverre, de begynner gjerne på litt større barn...

jeg ville aldri tatt med en toåring foran meg på den snilleste hesten i verden. Spesielt siden dette er hester du overhodet ikke kjenner. Jeg har hatt en femåring foran meg inne på ridebanen en kort stund, på min gamle hest som jeg kjente ut og inn. Dette kun fordi barnet ønsket så veldig å ri, men aldri turte. Ved å sitte sammen meg noen minutter, klarte hun etterpå å sitte på alene. Jeg hadde aldri gjort dette på tur. Man kan falle av, eller faktisk prestere å mmiste ungen om noe skjer, på den snilleste hest. Skulle jeg hatt unge sammen meg på hesten, måtte den vært så stor at den kunne hoppe av selv om det skulle være noe.

En toåring er så liten at den ville jeg bare leid litt på hesten, med en ved siden av som holdt ungen.

trineck
15-11-2011, 22:49
Noen som har hatt noe hell med sikkerhetsvest til så små? Jeg vil også ha til jentungen, hun er passert 2,5 nå.
Jeg vet om folk som har små barn sammen med seg oppe på hesten, men har ikke turt det selv. Men her om dagen leide jeg for første gang et par meter uten at noen holdt fast i henne, hun holdt seg selv fast.. var rett ved men milepæl føltes det som allikevel :) Men før vi gjør det mer, vil jeg ha sikkerhetsvest, sånn i tilfelle.. får vel måle henne tenker jeg!

Rasken
16-11-2011, 03:34
Litt OT men lurer litt på hvilken type ridning toåringene deres er i stand til siden de har "behov" for sikkerhetsvest?

Personlig har jeg ingenting i mot å la barna begynne tidlig, men ridning for barn så små som 2 år begrenser seg vel veldig, til litt leiing rundt i skritt på en rolig ponni? En toåring er vel ikke i stand til å lære lettridning så trav er vel ikke aktuelt å lære enda? Jeg tenker litt sånn at to år gamle barn fint klarer seg med en hjelm til den ridningen de skal utøve foreløpig, fordi det alikevel bør bli tatt så mange hensyn når de er så små (ikke at jeg ikke setter sikkerhetn høyt altså..)

Sønnen min på 5 år har akkurat begynt på rideskolen, og jeg har ingen planer om å kjøpe sikkerhetsvest til han, enda. Han har hjelm og gode sko, og rir på rolige shetlandsponnier med leier. Beina hans rekker enda ikke nedfor salkappene (på ponnisalene) og sønnen min er en lang femåring. Å ri alene rundt er nok ikke aktuelt for han så lenge han ikke har kontakt med beina nedfor salkappene, noe jeg tipper tar 1-2 år til før vil skje. Er han fortsatt interessert i ridning da, vil jeg vurdere å kjøpe sikkerhetsvest til han.

Bea
16-11-2011, 08:11
Dette lurte jeg ogsaa paa rasken.. Jenta mi er to aar om en mnd og absolutt ikke aktuelt at hun skal sitte alene eller sitte med meg paa heste, det kan vente til hun er litt storre. Hun faar ri naa altsaa men kun litt om gangn med en som holder hun fra siden som kan dra hun av hvis noe skulle skje. ( og leier).

tipsy
16-11-2011, 08:33

Jeg lot jentungen sitte foran meg på min når hun var to år. Men da gikk alltid faren rett ved siden av oss med oppmerksomheten på dattra (på ridebanen i skritt) klar til å nappe ungen om det var noe. Bestandig med hjelm. Etterhvert ville hun sitte selv og da gikk vi på hver vår side og holdt i hvert vårt bein :p

Nå er hun 4 år og rir alene (i skritt på ridebanen) på sin Welsh Mountain :)

Jeg har ikke tro på å være fanatisk, men ikke ta kjangser heller. Jeg hadde ikke gjort det på fremmede hester.
Og vi var alltid rett ved siden av. Hun leies jo fremdeles på tur uansett hest/ponni. Og leies om hun sitter på mine på banen. Litt sund fornuft?

Sorry OT.

Fant ikke sikkerhetsvest i så liten, men nå er hjelper det :D Så det blir innkjøp fremover nå. Endelig :D
Har også lett etter sko, men først nå det går.

trineck
16-11-2011, 18:14
Det er vanskelig det her.. man vil IKKE at noen skal skje med de små, men de må jo få lov til noe også.

Min elsker å sitte på hesten, vil ikke ned derfra. Storkoser seg (akkurat som mor har bestilt - slipper å påtvinge hestehobby når hun tydelig liker det så godt :D ).

Jeg personlig føler at barn og sikkerhetsvest går hånd i hånd på hesteryggen, i tillegg til hjelm. Dette er jo for å eliminere eller minske skader dersom noe skjer, ikke fordi jeg tror det er sannsynlig at noe skjer.

Foreløpig har jeg såvidt sluppet henne noen få meter rett ved stallen mens hesten har blitt leid i skritt - hun holder seg selv i andre sammenhenger, husker, dumphusker etc, og holder seg på hesten og. Og håper jo at jeg etterhvert kan leie hesten mens hun sitter oppå selv. (Selvfølgelig ser jeg an hesten, og kjenner den meget godt! )