PDA

Se full versjon : Derbyhouse (UK)

Silje og Tindra
29-01-2007, 09:18
Derbyhouse
Spørsmål om virksomheten, og anmeldelse av nettbutikken kan legges inn her. Forslag til innhold i anmeldelsen er priser, service, kvalitet, leveringstid med mer.

Derbyhouse (http://www.derbyhouse.co.uk)

NinjaChristin
21-02-2007, 01:23
Har bestilt to dekken fra dem; Mark Todd boble-stalldekken, og Rambo cotton cooler. Veldig hyggelige priser of rask levering (skal nevnes at jeg bor i England, og fikk dem sendt til min adresse her. Hadde dem to dager etter jeg bestile dem.

Noe vanskelig med UK dekkenstørrelser, og de kunne heller ikke hjelpe med målene da jeg ringte kundeservicen dems. Fin kvalitet på begge, veldig god passform på MT-dekkenet, Rambo-dekkenet ble litt for stort.

Fornøyd, og handler gjerne derifra igjen :)

Tenkte jeg skulle legge inn linken også, siden det er noen som kanskje ikke har den
www.derbyhouse.co.uk

Nina & Flight
21-02-2007, 16:03
Har ennå ikke bestilt, men skal bestille om ikke lenge.. ettersom jeg har sjekka er det opp og ned med prisene.. Noe er mye billigere og andre ting er litt dyrere..
Eneste negative jeg ser med siden er at det kan være litt vanskelig å finne fram til det du skal ha siden den er på engelsk..

Bor foressten også i UK x)

Fleur
21-02-2007, 16:37
Er det noen som har bestillt der fra Norge? Finner så mye fint hos flere engelske nettbutikker, men pysete som jeg er blir det aldri til at jeg tør bestille (Har for lite peiling på toll og andre betingelser..). Syntes jeg var tøff da jeg bestilte hos Börjes i Sverige :)

-Maria-

Astrid
23-02-2007, 12:10
Prøver å bestille derfra, men får bare opp feilmelding når jeg skal bekrefte ordren :(

lafutura
12-06-2007, 13:29
Jeg lurer også på å bestille derfra, men får bare feilmelding når jeg skal registrere meg :/ Må nok ringe kundeservice tror jeg (og med MIN engelsk da)...

Astrid
13-06-2007, 15:22
Jeg ga opp å bestille derfra... Prøvde en evighet, men fikk bare samme feilmelding.. Sendte til slutt inn ordra på mail, men hørte ikke noe mer.
Bestilte fra en annen engelsk nettbutikk istedenfor, og de hadde stort sett de samme tilbudene :)

lafutura
13-06-2007, 15:56
Hvilken butikk var det?

Astrid
13-06-2007, 15:58
Den som klarer å huske det.. Hehe.. Skal se om jeg finner den!

Astrid
13-06-2007, 16:00
Fant den! :)
http://www.equestrianclearance.com/perl2/v2.cgi?special=1&v2sys_cells=3&sortby=productid&sortorder=desc

lafutura
13-06-2007, 16:06
Ok. skal sjekke innom siden. Takk skal du ha :)
Ble det mye i porto og sånn?

Astrid
13-06-2007, 16:12
Det ble noen hundre tilsammen med porto og toll, men jeg husker ikke akkurat hvor mye.. Men siden jeg blant annet kjøpte to WeatherBeeta dekken til halvpris, så ble det uansett billigere enn å kjøpe i Norge ;)

NinjaChristin
07-11-2007, 18:45
Har bestilt fra DerbyHouse nå, og det har gått veldig smertfritt :) Ringte til dem og bestilte per telefon. Tinga kom ca 10 dager etter de ble sendt, og det synes jeg er absolutt akseptabelt fra England.

Porto kom på ca 500 kr, men kjøper man flere ting, og riktige ting, kan det tjenes opp igjen. På grunn av at den ene tingen min var tom på lager, ble det sendt i en pakke for seg selv uka etter, og dette gikk portofritt.

Eneste minuset var at det ble litt ekstra gebyr, da tollen bestemte seg for å stoppe pakka mi. Veit ikke om dette skjer hele tida eller om jeg hadde uflaks?

Uansett, konklusjon: Positiv opplevelse :)

Mirabell
27-07-2009, 20:53
Jeg sitter og ser på dekken derfra nå, men klarer ikke forstå hvilken str jeg må ha.. Hestene bruker 145 og 165. Noen som vet??

Mirabell
30-07-2009, 22:01
Jeg ga opp å bestille derfra... Prøvde en evighet, men fikk bare samme feilmelding.. Sendte til slutt inn ordra på mail, men hørte ikke noe mer.
Bestilte fra en annen engelsk nettbutikk istedenfor, og de hadde stort sett de samme tilbudene :)

Jeg fant ut av det med størrelsene, men får ikke gjennomført bestillingen hos Derbyhouse. Har sendt dem mail 2 ganger, og benyttet kontaktskjemaet på nettsiden, alt uten å få svar fra dem..
Dette er for dårlig! :mad:

(Jeg endte opp med en bestilling fra EquestrianClearance, fikk bekreftelse på bestilling omgående, pr mail, og i dag kom kolli-(sporings-)- nr på pakken.
Portoen for 3 store dekken, ei ridebukse, 10 stk Lik-It, og en haug annet småtteri, kom på 200.- nkr.)

Pelle og Tone
31-07-2009, 09:12
Jeg har bare gode erfaringer! Elsker den butikken! Har bestilt en gang da de het noe annet (et eller annet saddlery) og var veldig fornøyd. Har ønskeliste på over 3000 kr med forskjellige ting. Jeg prøver å holde meg til å kun kjøpe engelske merker hos dem (MT, Thermatex, Rambo/Amigo/Rhino da de blir meget billigere), men det er jo alltid vanskelig!

Jeg har sendt mail og fikk vel svar uka etter. De var hyggelige og jeg fikk greit oppgitt den informasjonen jeg ville ha. Jeg pleier også alltid å skrive Regards, Tone (from Norway) som en salgs unnskyldning på manglende høfflig engelsk osv. Merker at de er litt klarer og flinkere da. Et lite tips bare.

Mirabell
31-07-2009, 09:34
Jeg tror nok ikke det er hverken engelskkunnskapene eller høfligheten i mailene mine det er noe galt med, og som gjør at de ikke svarer eller at jeg ikke kommer igjennom betalingsprosedyrene (som flere andre her)..
Ei heller ville jeg synes det er strålende dersom de bruker en uke på å svare på mail fra potensielle kunder! Alle de andre britiske nettbutikkene (og amerikanske for den del) jeg har handlet med har svart senest neste dag, og alle andre bestillinger har gått som de skal.
Jeg ser ganske enkelt på dette som dårlig kundebehandling.

HesteHeidi
04-09-2009, 17:21
For noen som ikke har prøvd å kjøpe fra nettbutikk før er ikke Derbyhouse det letteste å starte med! :p

Jesper
06-01-2011, 02:58
Har nettopp bestilt derfra nå, så venter i spenning på hvordan det går ;-)

Kom over denne siden ved et reint tilfelle faktisk, og fant richmond high rider støvlene til en pris jeg *sukk* ikke klarte å motstå. Kjedelig med toll (25% av prisen, etter hva jeg har forstått), men blir uansett billigere enn dem jeg har funnet i norske nettbutikker.
Synes siden har et greit design, kanskje noe forvirrende med en gang, men jeg følte det gikk seg til. Og noe engelskkunnskaper er jo en fordel såklart, hehe.

Jeg fikk ikke opp noen feilmelding, kanskje det var noe galt med systemet tidligere?
Uansett, da er det bare å vente på leveransen, bestilte i går kveld så har nok noen ventedager på meg ja :-)

tipsy
06-01-2011, 10:41
Men hva er riktig dekken str?

Hanne
06-01-2011, 21:38
Trekker de fra den engelske momsen automatisk? For den skal vi jo egentlig ikke betale da vi må betale norsk moms når vi får pakken til Norge....

Opal
06-01-2011, 22:36
De trekker neppe fra den engelske mva-en automatisk. Enkelte engelske nettbutikker kan man få refundert den britiske mva-en av etter at varene er mottatt (blant annet hos Equestrianclearance). Send mail og spør!

Ang størrelser:

http://horseware.com/site_flash/rugsizing.html