PDA

Se full versjon : Må et føll ha pass for å delta på føllutstilling?

Johanne S.
11-08-2011, 12:02
Jeg har meldt på et føll til en uoffisiell føllutstilling 24. september og han har ikke fått noe pass enda. Må han ha det i orden før utstillingen, noen som vet? Har fått tilsendt microchip og han har fått et stamboknr. men jeg har altså ikke fått somlet meg til å tilkalle dyrlegen for få tatt hårprøven og satt inn chipen. Regner med jeg har dette i orden før utstillingen, det tar vel ikke så lang tid fra dette sendes inn til passet kommer såvidt jeg husker. Men hvis jeg mot formodning ikke har fått passet før utstillingen lurer jeg på om det går bra eller om vi blir nektet adgang?

Shenzi
11-08-2011, 12:20
Det bør du nesten spørre arrangør om...

Lucinda
11-08-2011, 14:04
Skal ikkje være nødvendig... Men arrangør bør jo kunne svare på dette.

Kravet er att følet har fått pass innen nyttår. I allefall for alle hester Norsk hestesenter har register over. og siden utstillinga er uoffisiell også så skal det være heilt greit.

Torhild
11-08-2011, 19:23
Ting må være under behandling fikk jeg beskjed om når jeg skulle på utstilling med Valencia. Altså har du fått regnr/stamboknr så er det godt nok.

Johanne S.
11-08-2011, 20:24
Jeg har sendt en forespørsel til arrangør for å være sikker. Jeg måtte uansett sende en epost og melde på føllet, jeg hadde sendt en påmelding til Norsk Hestesenter men siden det er en uoffisiell utstilling skal vel påmelding skje til arrangør. Fikk i alle fall til svar fra nhs at føllet dessverre ikke fikk møte ;) Men nå har jeg gjort et nytt forsøk på å melde han på så nå skal vi se om han ikke får lov å være med allikevel :) Takk for svar alle sammen!