PDA

Se full versjon : 5 gamet i seven games!

Falo
28-01-2007, 21:21
hei!
Jeg tror jeg gjør alt feil på 5 gamet. 1, 2, 3, og 4 går greit, men jeg tror ikke jeg gir de rette signalene på det 5? Jeg har ikke noen treningsplass, men bruker beite. Fjellvåk var jo mer inntressert i gresset da men...Har noen tips om hvordan forbedre signaler?

Mari
29-01-2007, 06:07
Repeter de første lekene, og prøv enda mer på denne leken. Respekt er ikke noe du får gratis, men det er noe du må gjøre deg fortjent til :-)

Missy
03-02-2007, 15:56
mange har det probleme. Grunnen er ganske enkelt for lite forståelse for ”Porcupine”-leken og " driving"- leken. Alle lekene henger sammen, du vil ikke få til den ene uten den andre først. Husk at du ikke skal longe!

Du sier du tror du gir feil signaler, hvilke gir du?

Du skal få hesten til å vike unna deg og gå i sirkel. Be hesten om å flytte seg til høyre ved å strekke ut høyre arm og ben til siden. Hvis dette ikke går, bruken enden av tauet eller carrot sticken å la den streife manken/skuldrene. Dette vil gjøre at den tar blikket fra deg.

Er det problem med å få hesten ut eller inn til deg som er problemet foresten? Og få hesten inn skal ikke være noe problem har du porcupine godt nokk innlært.

Jobb mere med drive leken og porcupine, da vil cirkling game gå lett.