PDA

Se full versjon : trur frá wetsinghe

saedis
28-01-2007, 20:56
er der nogen der ved hvor bedækker trur i 2007?

på forhånd tusind tak :dusk:

Shadowfax
28-01-2007, 20:59
Det er jeg ikke sikker på. Ågreneset i Grimstad kanskje. ?

saedis
28-01-2007, 21:30
hej - mange takk for din hurtig svar :lol:

har den en internet side?

jeg har en trur datter - og kender ham rigtig god frá NL :mrgreen:
måske jeg vil sende min hoppe igen til ham...

undskyld for dårlig dansk - men jeg er tysk 8-)

Shadowfax
28-01-2007, 21:47
Tror ikke Nettsiden deres er ferdig ennå. Vet de holder på å lage en.

Vil tro det kommer opplysninger om hvor han bedekker bla i hingstekatalogen til Tidsskriftet Islandshesten ;-)

saedis
28-01-2007, 21:50
ha - perfect - vis du, hvornar kommer det ud med den info "hingstbedækking"?

Shadowfax
28-01-2007, 21:58
Det er jeg ikke sikkerpå men, enten i det nr som kommer nå eller det neste, vil jeg tro.
Det må jo komme i god tid før bedekningssesongen, så..

saedis
28-01-2007, 22:04
tusind takk til dig!!!

Shadowfax
28-01-2007, 22:07
Ur welcome ;-)

Måne
28-01-2007, 22:36
Har hørt noe rykter om at han skal stå på Kvistli.

Hmm. Spare penger...

Furia
28-01-2007, 22:48
jeg har også hørt han skal stå på Kvistli....

Silje og Tindra
28-01-2007, 22:53
Kvistli!? Omagash. Da skal Frøya ha bebis, om jeg så må.. gjøre stygge ting med svigers.

Kurre
28-01-2007, 23:18
Ja det kan jo bli litt temperament...

Silje og Tindra
29-01-2007, 00:44
Fra meg?

Kurre
29-01-2007, 11:30
Trur og Frøya...

Ida_Blær
29-01-2007, 13:56
Tror ikke noe er bestemt enda. Snakket med Nils for et par dager siden, og alle vil ha han overalt! Til og med noen i Tyskland vil ha han hjemme hos seg. Nils skal ri han på istølten:)

Silje og Tindra
29-01-2007, 19:36
Tror du det, Kurre? Gir han temprament? Lille Bjørnepels var i dag Lille Jeg-har-en-hemmelig-drøm-om-å-bli-pølse-pels.. Sukk.

Kurre
30-01-2007, 12:33
Han gir vel i allefall MYE vilje...
Og med ren Kolkousi-slekt bakover så....

Silje og Tindra
30-01-2007, 13:02
Hoho. Må nesten prøve det. Kanskje vi får verdens første ordentlige katapult-hest, alternativt flyvende hest - mer i lufta enn på bakken :lol:

Kurre
31-01-2007, 01:39
Du kan jo ta en tur til gamle KG?
(*Dukke fort for angrep fra Tine*)

Stalin
31-01-2007, 10:43
Du kan jo ta en tur til gamle KG?
(*Dukke fort for angrep fra Tine*)

Ha ha og meg! Har en KG sønn på 3 som er sååååååå snill atte! Min kjære mann på 199 cm og 120 kilo måtte hjelpe til med leietemming da han var 1 år(hesten altså) :???: 3 ganger på rygg så han mistet pusten gjorde han såpass at jeg kunne leie han 20 meter inn på sommerbeite, der han fikk stå HELT I FRED i 6 mnd :lol:

Men nå er gullgutten kastrert og har vokst fra de verste nykkene, så nå er han snill som gull :oops: ha ha - sikkert helt til innridningen begynner..... Tenkte kanskje jeg skulle sende han til Røysland til innridning???? Tine????? Jeg tør ikke ri på han - tror jeg :shock:

Kurre
31-01-2007, 12:17
Den må jo være etter en annen hingst?
De er jo SÅÅÅÅ trivelige?
Og om de er litt...eh...hva var uttrykket? "spesielle" så er det BARE fordi de ikke "liker å pilles på nesen".SÅ du får bare klappe ham på halsen og si han er snill gutt,så blir det så bra så.

Eller sende til Tine... :twisted:

Stalin
31-01-2007, 12:27
He he kanskje det er en annen som er pappa ja?? Spesiellt siden han har fått den aldeles nydelige pelikanhengendehudhalsen eller er det halshudtappmedrynker som visstnok skal være typisk KG?????? Har ikke sett selv noen, men hørte at dette kunne forekomme etter KG.....

Du vet da det Nina at ingen hester vil bli pillet på nesen - man må være forsiktig med sånt. Og forsiktig med å si til de at "nei beklager alt dette kraftforet er IKKE bare til deg"! Selv om han er sjefen over alle sjefer!!!

Neida, han er ikke så ille akkurat for tiden, han står på utegang og blir dullet minst mulig med. Men han har en veldig sterk personlighet - det skal han ha ;-) Det blir spennende når mor skal på toppen av den :roll: jippi, jeg som er så lite pysete :???:

Kurre
31-01-2007, 12:35
Der har vi enda ett uttrykk,ja.."sterk personlighet"

Så lenge den ikke kommer til meg,så skal jeg ikke si noe.,(Motforestillinger mot de der? Du tuller...)

Stalin
31-01-2007, 12:52
Hi hi, bestiller da plass til 1 stk innridning av Imir e KG fra september - kan det passe????

Kurre
31-01-2007, 12:59
Jeg skal varme grillen...

Stalin
31-01-2007, 13:05
Dakkar lille snuppduppen min..... :cry:

Shadowfax
31-01-2007, 17:40
*Hihi*

Den evige Nina-Tine mobbingen ;-) hihi..

Blir nok snill å ri på han så ;-) Kan hjelpe til hvis det blir noe problem ;-) hehe..
Vi kan jo ikke la Nina grille et *vidunderbarn* *gjeipe*

Kurre
31-01-2007, 18:20
Sååå vidunderlige...
Stygge framparter,tvilsomme temperamenter,ikke akkurat "klippekort" på nedarvede GODE gangarter (den har jo HIMLA mye avkom...burde vel være flere da?) ikke pene på håret,sitte og ri i nedoverbakke....uggen farge på mange av dem (sånn...diaré-brun...)

:twisted: *Løpe VELDIG fort og hoppe bak ett tre*

Shadowfax
31-01-2007, 21:15
*kjører over Nina med tanks*

Du er morsom du.. hihi..

Men bare, litt back to topic..
Så et veldig flott Trur føll i kveld! Skikelig stilig hoppe under ei hoppe som vel var etter Gellir fra Arbakka.
Den var skikkelig stilig altså.. Et fint Trur-hingste føll også..

VeronicaogFrida
01-02-2007, 11:12
Jeg har jo da ei hoppe etter Kolgrimur, og jeg må vel si at hun også har sterk personlighet. Snill og grei, men liker ikke å bli pillet på nesen nei. Null repekt hvis man prøver å flytte henne med pisk ol. Er spent på hvordan det skal gå når man skal begynne å stille krav til henne...
Men hun har fin farge og er veldig fin på håret da:D!

Stalin
01-02-2007, 14:13
Vel, min er også pen på håret! I det minste... og fargen ville jeg ikke kalle diare - snarere fast og fin!!!.... :oops:

Hanna&Brá
01-02-2007, 17:26
Freyja er mer normal bæsjebrun hun.. Og den har Nina en myk flekk for tenk!! Men det er kanskje hemmelig? *fnise*

Shadowfax
01-02-2007, 17:55
Hehe.. Nina er bare hard utapå ;-) Hun tør bare ike innrømme det nå, etter all "mobbingen" at hun egentlig liker de ;-) Føler det er et nederlag å innrømme det nå ;-) hehe..

Har en unghingst her, han har veldig fin farge og er veldig lekker på håret ;-) Broren til Soley.. *rolling eyes* Du husker kanskje Soley, Cecilie? hihi..

Hanna&Brá
01-02-2007, 18:06
Soley? Søster til Starra-Soley?

Shadowfax
01-02-2007, 18:17
Jepp, den Soley.. hehe.. Pera-sære-Soley... hihi

Kurre
01-02-2007, 21:42
Hehe.. Nina er bare hard utapå ;-) Hun tør bare ike innrømme det nå, etter all "mobbingen" at hun egentlig liker de ;-) Føler det er et nederlag å innrømme det nå ;-) hehe..

Har en unghingst her, han har veldig fin farge og er veldig lekker på håret ;-) Broren til Soley.. *rolling eyes* Du husker kanskje Soley, Cecilie? hihi..

Freyja er...Freyja.Jeg er hard! Så det så!

Hanna&Brá
01-02-2007, 23:22

Sær den og ja... Har den noe vilje? Eller bare motvilje? Som Starra.....

Shadowfax
02-02-2007, 00:43

Sær den og ja... Har den noe vilje? Eller bare motvilje? Som Starra.....

Den har vel rikelig med begge deler tenker jeg! hehe..

Nina: blautfisk...

Stalin
02-02-2007, 09:30
Er ikke så sikker om jeg husker Soley??? Har sånn gullfiskhukommelse jeg ----

He he Nina er jo skjønn da med alle sine argumenter om KG :-D

Shadowfax
02-02-2007, 16:35
Hehe, ja.. hun er jo det.. Man klarer ikke heeelt å ta henne alvorlig -*gjeipe til Nina enda en gang*

Elin rei henne på klubbmesterskapet.. 05 tror jeg.. det var morsomt for tilskuerne kan man si..

Kurre
02-02-2007, 21:52
Møtte KG-barn idag. Den var 7 mnd gammel og BET MEG I LÅRET!!!!!!! :evil:

Stalin
03-02-2007, 02:03
Hehe, ja.. hun er jo det.. Man klarer ikke heeelt å ta henne alvorlig -*gjeipe til Nina enda en gang*

Elin rei henne på klubbmesterskapet.. 05 tror jeg.. det var morsomt for tilskuerne kan man si..

He he, ja DA husker jeg! Skikkelig sjarmerende den der.....

Stalin
03-02-2007, 02:05

Å fojh å fojh :roll: Må bare sendes den der - rett til hestehimm..... eller kanskje det er nedover slike sendes?????????? Er jo litt søtt da med slike kjærlighetstegn :angel:

Kurre
03-02-2007, 02:27

Å fojh å fojh :roll: Må bare sendes den der - rett til hestehimm..... eller kanskje det er nedover slike sendes?????????? Er jo litt søtt da med slike kjærlighetstegn :angel:

Dritsøtt!

Shadowfax
03-02-2007, 13:29

Dritsøtt!

Du duftet sikkert så godt at den måte ha en smak ;-) :razz:
*hadde du dusja kanskje?* :twisted:

*latterkrampe*

VeronicaogFrida
04-02-2007, 01:19
Mitt Kolgrimurbarn biter ikke:)! Så det så!

Shadowfax
04-02-2007, 01:22
Ikke våre heller, Nina.. *strø salt på Nina* hihi.. strøyk han på halsen fra deg i går ;-) han ble kjempeglad for en hilsen fra en så stor fan ;-)

Ragnhild
04-02-2007, 02:20
Har akkurat lest igjennom tråden bare fordi..

Dere er morsomme! :mrgreen:

Shadowfax
04-02-2007, 02:29
:lol:

Hehe, ja det kan man si ;-)

Funa
04-02-2007, 12:30
:lol:
Artig lesning det her ;-)

Karen
04-02-2007, 12:31
hehe :lol:

Phaeton
04-02-2007, 12:33
Mitt Kolgrimurbarn er svært bedagelig og koselig. Det er på grensa til at jeg må sjekke om hun sover. Men jeg ser noe fandenivoldsk i blikket hennes til tider, så det spørs om ikke det kommer nye sider frem når hun blir lagt press på.

VeronicaogFrida
04-02-2007, 13:31
Eh...den siste kan jeg vel bare skrive under på...

Karen
04-02-2007, 15:36
på vei til å bli litt OT dette..

men mitt Sikillbarn, er sprøtt! :lol:

Karen
04-02-2007, 15:37
blir spennende med et trurbarn til sommeren :-D
*friste friste*

Kurre
04-02-2007, 22:24
Mitt Kolgrimurbarn er svært bedagelig og koselig. Det er på grensa til at jeg må sjekke om hun sover. Men jeg ser noe fandenivoldsk i blikket hennes til tider, så det spørs om ikke det kommer nye sider frem når hun blir lagt press på.

Sitat elev m KG datter:
Hun er SÅ snill og grei.Bare SÅ samarbeidsvillig og søt!

Instr.
Det var jo fint.Kan du skifte hånd og ri til høyre?

Elev: Eh...nei...eller...hun liker ikke det helt.

I. Åh? Men...hva gjør hun da?

E. Hun har liksom ikke lyst til det

I. Åh nei. Eh...kan du gå frem i tølt da?

E. Åh,vi tølter ikke enda.Vi traver mest vi.

I. Jammen det der er ikke trav skjønner du,det er grisepass det.Det er også totaktig.

E. Javel? Hvordan er sånn tølt da? Kan du vise?

I (Mot LANGT bedre vitende) setter seg på.
La oss si at ponnien kunne gå på to,hoppe både forlengs OG baklengs.Bukke,skjene hit OG dit.

Nå temmelig svett I.
Blir hun alltid så sint når du ber henne gå på høyre hånd?

E. Åh nei,men vi sluttet å gjøre sånn da hun gikk rundt med datteren min...Skulle du ikke tølte?

I. Joda,skal bare få henne til å gå bortover langsiden her.

I gir opp og vender ut på grusvei og tølter der på ILLSINT liten fet hest som sikkert vinner VM i grimaser og fakter.

Pillet den på nesen? Neida...Ikke hva jeg i normal forstand regner som å pille en hest på nesen ihvertfall.men jeg tok opp tøylen og trykket på den med begge bena mine.
*Grøsse*

men den var jo VELDIG snill så lenge den fikk gå på tur med lang tøyle i litt fredelig tempo og en annen hest,da...

Shadowfax
04-02-2007, 22:29
*ligger på ryggen i gjørma og ler så jeg griiiner!!*

*HEHEHE!!*

Karen
04-02-2007, 23:31
hahaha, Nina.
*ler høyt*

jaja, noen burde kanskje lære litt mer før man skaffer seg hest?

hehe..

Kurre
04-02-2007, 23:33
Heeelt enig!
MAN KJØPER IKKEIKKEIKKE KG barn som familiehest (eller annen hest :twisted: ) for eksempel.

Det var trivelige folk...

Hanna&Brá
05-02-2007, 00:32
Nei man kjøper IKKE KG barn som familiehester! Akkurat den er jeg enig i...

Shadowfax
05-02-2007, 00:35
*nikke*

De må brukes.. riktig og behandles med omtanke og respekt ;-) hehe.. *dukker for bananene til Nina*

Phaeton
05-02-2007, 12:45
Ja jeg må si dette skal bli spennende. Kombinasjon Thrøsturbarns egenvilje og Kolgrimur :razz: På med sikkerhetssele og tannbeskytter.

Tine!!! Vet du hvordan det går med helsøstra til Salka? Tror de kalte henne Osp eller noe. Hun som stod hos meg som føll.

Kurre
05-02-2007, 14:31
Trøsturbarn er morsomme de.
Egenvilje og sans for humor.De blir ikke sinte på samme måten....
men du har rett,de to linjene sammen kan bli...underholdende

Shadowfax
05-02-2007, 17:13
Ja jeg må si dette skal bli spennende. Kombinasjon Thrøsturbarns egenvilje og Kolgrimur :razz: På med sikkerhetssele og tannbeskytter.

Tine!!! Vet du hvordan det går med helsøstra til Salka? Tror de kalte henne Osp eller noe. Hun som stod hos meg som føll.

Tror det går fint med henne ;-) Står vel i kjelleren på Teland tror jeg :-D
Litt bedre temperament enn Starri-broren sin, bare.. hihi..
Neida, Tine liker Øsp ;-)

Hah.. Tine liker ikke Thrøstur barn så godt.. Thrøsturs sistefødte.. ( :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )

Knurr... den hadde viiiiirkelig en spesiell sans for humor må jeg si... kjerring og meeeget lett i bakdelen..

Phaeton
05-02-2007, 20:06
Ja jeg hørte det. At de bare gav opp å temme henne skikkelig og satt føll på henne. Hun er veldig lik Bjørk av type! Den er sikkert knallgod :mrgreen:
Hi hi...

Men tilbake til Øsp, Osp eller hva pokker hun heter. Hvordan ser`a ut nå? Hun var MYE mer typete enn Salka som føll. Virker det til å være en dritthest eller ser hun ut å bli bra?

Shadowfax
05-02-2007, 22:54
Bah... den er ikke spesielt god nei.. i hvertfll ikke i huet....Veldig kompakt, bygd for bukking, djelvelblikk og djevelører. Fy flate for et dyr..
Men føllet ble flott da.. Bare best for det om det ikke bukker...
*hate*

Hmm... Har ike sett henne på en stund.. eller ikke sett på henne... Men.. hun er vel ikke av de største akkurat.. eller var.. skal ta en kikk neste gang jeg ;-) Men er jo stilige bevegelser i dyret..

VeronicaogFrida
05-02-2007, 23:33
*ler så jeg dauer av Nina´s undervisningstime!!*

Men...jeg ble jo nesten litt bekymret nå, for frøkna mi etter Kolgrimur har faktisk..eh..Thröstur til morfar...*grøsser og hakker tenner etter en titt her inne*
Det som er bra da er at moren til Frída er visst en veldig snill og grei hest. Håper hun har sterke gener;)!
*sender ned til Tine for innridning hvis jeg blir rik*

Shadowfax
05-02-2007, 23:33
Bare litt back to topic her...

http://stutterilegind.dk/trur1.htm

saedis
07-02-2007, 23:09
:mose:

den vej er ikke so længe til mig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Shadowfax
08-02-2007, 00:59
:mose:

den vej er ikke so længe til mig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Da er det bare å bestille plass ;-)

saedis
08-02-2007, 09:38
jeg sender DIRECT i går en mail til den ;)

mange mange takk for hælpen!!!

Shadowfax
08-02-2007, 16:20
Bare hyggelig det ;-)

Furia
02-03-2007, 14:18
Trur SKAL på Kvistli...står på nettsiden dems!