PDA

Se full versjon : Ellen Oftsad videoer

Anette
28-01-2007, 00:15
Ble litt inspirert av å se filmene til Ellen Ofstad på hest.no... jeg har lest en haug med bøker, men synes ikke jeg får helt taket på ting. Så nå bestilte jeg filmen "motiver din hest" og "hester med problemer" :)

Andre her som har filmene? Noen tips og råd til meg før jeg setter meg til å se dem..?

Sofie & Suzett
28-01-2007, 00:37
Jeg har sett alle filmene to ganger:) Jeg synes de var veldig bra, og man lærer igrunnen mye uten at man nødvendigvis trenger å kunne mye om emnet på forhånd.

Therese
28-01-2007, 01:14
Synes det er fine filmer, har alle selv :smile:

Viser hvor effektiv metodene hennes er mens man samtidig kan ha en glad og fornøyd hest! Det er fint..

Tone
28-01-2007, 01:43
Jeg har filmene saltilpassing og hester med problemer del 1 og 2. Veldig brae filmer og lærerike :lol:

Wulfi
28-01-2007, 09:43
Jeg har filmene på vhs. (Motiver din hest, og hester med problemer 1&2)
Har sett de EN gang, men nå har vi ikke videospiller, så nå bare står de her.

Sol
28-01-2007, 12:18
Filmene er utmerkede de, når det gjelder hester med problemer som ikke er stressa og utagerende. De hestene som blir adrenalinspekka av situasjoner de ikke fikser syns jeg derimot at damen også girer seg litt mye opp!
Ellen er en fantastisk flink heste-leser, og motivator for unge hester under utdanning!

Karen
30-01-2007, 20:13
har alle filmene av Ellen Ofstad! :-D
har sett dem tuuuusen ganger, tror jeg kan ramse opp hvert et ord av det hun sier. likevell er jeg ikke lei av filmene, sitter med like store øyner hver gang!

synes filmen "saltilpassning" er mest "nyttig" jeg da, har sjekket alle salene her og der, kom fram til at veldig mange av salene faktisk ikke passet.
den er absolutt verd å se!

"hester med problemer 1 og 2" "handler" om mye om hengerlastning, å få hesten til å stole på deg rett å slett. absolutt verd å se!
uansett hvor flink hest du har!!!

"motiver din hest" er noe av det samme som "hester med problemer" ;-)

vil absolutt anbefale de filmene!!!

Anette
30-01-2007, 22:28
SÅ bra! Håper ikke det tar lang tid før de kommer...gleder meg! :D

Tone Kristin
30-01-2007, 22:55
Nå har jeg bestilt 'Lange Tøyler' videoen, og gleder meg som en hund til den kommer! Har HTAB fra før, og har sett de resterende flere ganger.

absinthe
31-01-2007, 17:02
finnes de på dvd? link? :D

Sol
31-01-2007, 18:09
www.ellenoffstad.com

Anette
31-01-2007, 20:37
www.ellenofstad.com

AvitasOleo
31-01-2007, 21:27
Har alle filmene hun har laget, nå også snart Lange tøyler... Gleder meg ja.. Om Ellen hade vært Jesus så ville jeg vært kristen ;-)

Therese
31-01-2007, 21:44
Siden jeg ikke har hatt mulighet til å dra på de lange tøyler kursene som har vært har jeg aldri fått instruksjon, men har lest mye (om grunnleggende ting) og har fått mange tips fra folk som har vært på de kursene her.

Har prøvd oss litt helt enkelt, bare for å trene fra bakken men fortsatt med hodelag og bitt. Som et steg mellom leiing, tømmekjøring og ridning. Og for å få en oppfatning, for det om det kanskje ikke blir riktig når vi ikke har fått instruksjon direkte. Har øvd på helt enkle ting som skritte, stoppe, stå (uten å snu oss osv.), flytte oss sidelengs fra pisken og litt trav. Eikdokka har til og med jobbet ganske bra i skritt på den måten at hun har begynt å tråkke skikkelig under seg, heve ryggen og søke ned på bittet uten å bli hengende.

Er lange tøyler videoen å anbefale? (såklart er den å anbefale, og jeg vil nok kjøpe den uansett) Vil man kunne få noe lærdom av den slik at man kan prøve litt på egenhånd uten å ha vært på kurs først?

Så fort tjukka får skviset ut bebisen og vi er sånn pass i form vil vi hive oss på første kurs på NNHS uansett.

Tone Kristin
31-01-2007, 23:34
Jeg tror videoen er lagt opp slik at man får et innsyn i alle stadier. Det står så på siden iallefall. Den ene hesten som står på stallen her ble 'kjørt inn' i den videoen iallefall, da var han helt fresh.

Silje og Tindra
01-02-2007, 07:19
Har den filmen der alle hestefolka møtes. Liiiker Josefine Schact, ja.

Natalie_s
19-02-2007, 20:54
Er lange tøyler videoen å anbefale? (såklart er den å anbefale, og jeg vil nok kjøpe den uansett) Vil man kunne få noe lærdom av den slik at man kan prøve litt på egenhånd uten å ha vært på kurs først?

Ja, så absolutt...løp og kjøp:D Det er en introvideo, hvor de tar alt steg for steg, hvordan og hvorfor, og viser typiske "nybegynner" feil, og hvordanman løser disse:)

Natalie_s
19-02-2007, 20:55
Har den filmen der alle hestefolka møtes. Liiiker Josefine Schact, ja.

*Natalie er i flisespikkerhumør*, men hun heter vel Jasmin, gjør hun ikke?;)

AvitasOleo
19-02-2007, 22:27
Filmen er kanon bra, som alle Ellen sine videoer... Den bør prioriteres:D