PDA

Se full versjon : Forsikringer hos Agria og Gjensidige

Inguz
08-07-2011, 23:51
Noen som har forsikringer der som kan si noe om hva de erfarer dekkes, og ikke dekkes?
Felleshestene jeg er deleier i er alle i Agria, fordi hun som står som forsikrer selv har egne dyr der og vi fikk noe rabatter for både mange hester og medlemsskap i NV.

Jeg har Havannah, to år gammel shirehoppe, hos Gjensidige fordi jeg overtok forsikring fra hun jeg kjøpte hesten hos i fjor. Har forsikret med bare standard "Hest" og ikke "Hest pluss". Sitter og vurderer om jeg må oppgradere til plussvarianten, men nøktern sett skal det holde i massevis med den ordinære når jeg har medisindekning i tillegg.
Hesten vil ikke bli særlig mye trent dette året fra 2 til 3 år, for jeg er gravid og skal ha nummer tre i november, og skjønner jo at mesteparten av påbegynt trening og bruk vil måtte vente til neste vår/sommer. Derfor vil hesten egentlig gå som fri og ung enda et år, og farene hun er utsatt for er vel egentlig spark, skader om hun bøfler seg gjennom gjerdet, stall-/boksskader og i verste fall brann, i tillegg til sykdommer som kolikk ol.
Noen tips om hva jeg vil slite uten å ha dekning for, eller argumenter for hvorfor jeg ikke trenger å oppgradere?

Føllungen som er født i juni, også shire og hoppe, har jeg nå tegnet inn hos Agria siden de for tida har kampanje på føllforsikring og gir 20% rabatt på den. Kom ut med rundt samme pris i året som Gjensidige ville gi, men fikk en myyyye større "pakke" av dekninger.
Holder meg derfor med føllet hos dem et år i allefall.

Noen gode råd, tips, argumenter eller hva som helst for
-å samle begge hestene i samme selskap?
-hvorfor det ene er "bedre" enn det andre selskapet?
-hvorfor det lønner seg med den ene eller andre typen dekning? (begrenset/utvidet el.)