PDA

Se full versjon : Jobbe med hest i Danmark?

lillekira
22-01-2007, 22:48
Nå trenger jeg litt tips her.
Har jo en sønn på snart 18 år,som er lidenskapelig heste interressert. Dette året har han liksom vært "student" på Jønsberg Landbruksskole. Han har hatt en såkaldt "Ola-avtale" hvor han har hatt utplassering fem dager i uken på ett stort ridesenter . Dette har fungert helt utmerket,og det har ikke vært noe vansker med det.
Men når det gjelder det å gå på skolen funker ikke det i det hele tatt. Han har ADHD,og skole er ikke tingen for ham pr.i dag.

Så over til spørsmålet: han har stort ønske om å være i Danmark ett år eller to og bare jobbe med hest. Det er ikke det aller viktigste for ham å få ri dressur eller sprang,men generelt det å drive med hest. Han har nok lyst til å utdanne seg til noe innen hest,men vet ikke helt hva. Dyrlege på hest er ett ønske,men da er det mange år på skolen. Og som sagt,pr.i dag er ikke dte mulig å få til.
Men for å jobbe i Danmark på stall/stutteri.....hva må man gjøre og hvor henvender man seg? Får de betalt for å jobbe der,eller hvordan har dere andre gjort det? For jeg vet jo at det er mange som har vært ett år eller to i Danmark og jobbet der.

Råd og tips mottas med takk ;-)

Reaper
23-01-2007, 11:22
Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Hanne (vip:amillion, blogg: Amillion)
Hun er selv nede i Danmark nå, har jobbet hos Blue hors, og er etter hva jeg har forstått hos Hasse Hoffmann for øyeblikket.

Jeg vet ikke hvordan det er med internettilgangen hennes, men du får vel svar etterhvert:)

Lopke
23-01-2007, 11:57
Ellers så er Vilhelmsborg et flott sted å få seg jobb. De har egen nettside..

For jobb i DK med hest søk på www.heste-nettet.dk under jobb annonser med hest. Ellers så er www.AF.dk den største jobb siden.. Lingner litt på aetat.

lillekira
23-01-2007, 12:28
Tusen takk for svar.Da skal jeg sjekke der,og sende en mail eller tre ;-)
Men *snufs* mor vil jo ikke sende "lille skatten" sin så langt vekk da :cry:

Hvem skal da passe på ham,finne mat,vaske klær og slikt da???? Huff,det er ikke lett når barna ikke er "småbarna" lenger :cry:
Men man må jo bare slippe taket da..... hehe,ja mor altså ;-)

Lopke
23-01-2007, 12:31
bare vær glad du for at han omringer seg med hesteelskende jenter enn ryggmerker på harley :)

Håper mine kommende barn blir glad i hestesporten og. Han høres veldig fornuftig ut.. Og DK er jo ikke så langt vekk da. Han kommer til å storkose seg.

Jeg var i praksis på Vilhelmsborg i 9 klasse. koste meg enormt. Det er jo DKs største hestesenter hvor alle store arrangement blir avholdt.
Gjett om veninnene i stallen var grønne av missundelse :)

lillekira
23-01-2007, 12:54
Ja,for all del.....jeg er kjempeglad for at han er i "stallmiljøet" og trives der.
Hehe,han sier det sjøl da: mutter"n....dette er skikkelig dame-magnet da. ;-)
For jenter setter STOOOOR pris på gutter som driver med hest da. De blir liksom sett litt opp til de gutta,og ikke minst når de er flinke i tillegg. *stolt mor*

LilleLilli
28-01-2007, 19:09
Hei L..

Jeg kan høre med Lena der nede. hun kjenner jo alle på de store stallene og mulig hun kan trenge litt hjelp selv. om han kunne tenke seg det??

lillekira
01-02-2007, 10:50
Lillelilli: vi skal vel nedover på jobbinterjuv om en-to uker. Jeg sendte bare en tilfeldig mail og dermed ville de ha ham ned for å snakke med ham.Om kjemien stemte og de kom godt overens trodde de Øyvind var rette typen å ha på stallen der.
Hos hvem?????? Vet ikke helt om jeg tør si det,men det er Tina Lund :dusk:
Så nå er han i 100 da,og er superspent på hva som skjer.
Men kjenner du noen der nede så ta kontakt.Alt er av interesse sånn i utgangspunktet.

LilleLilli
01-02-2007, 12:46
å, så morro:)

lille gutt gir nok et bra inntrykk vet du :)