PDA

Se full versjon : Høyde på jockeyer?

missy_vikky
23-04-2011, 23:30
Sitter å har en diskusjon her med mine "svigeronkler", de sier at alle jockyer er nermest dverger, etter litt info her fant jeg ut at det fantes noen i danmark som var 180 høye, da lo de bare og spurte hvor gode disse var.

Så, jeg lurer på, hva er høyden til de som virkelig er dyktige og som rir inn mye penger? Har lest masse på øvrevoll sine sier, men, er ikke noe de skriker ut om akuratt,hihi.

MonaB
23-04-2011, 23:35
Det er ikke treningsryttere de som er så høye da?

missy_vikky
23-04-2011, 23:45
I en tråd her sto det at hun rei profesosjonelt.

Torhild
23-04-2011, 23:52
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?11320-Jeg-vil-bli-jockey/page2 litt om kg iallefall

xmiriam
24-04-2011, 01:18
Har vært en del på øvrevoll tidligere, og de fleste der er mellom 1.55-1.70 grovt regnet. Det var flere der som var høyere, men de fleste var amatører pga for høy vekt. :) Men de er små, helt klart! Og spretne! :D

Musical Missile
25-04-2011, 00:29
Louise Møller fra Danmark er den høyeste jockeyen jeg vet om, hun er over 180 cm. Red 50 kg på sitt letteste så sier vel litt om hvor tynn og lett hun var. Yvonne Durant var Skandinavias beste kvinnelige jockey i sine dager (kanskje også den aller beste uavhengig kjønn) Hun er litt over 170 cm høy. Men det sier seg jo selv at jo høyere man er jo mer sliter man med ridevekten. Så jo lavere jo bedre. Men de aller færreste av jockeyene er så små som dverger!

dorab01
07-05-2011, 20:10
Hvordan skall jeg si det. Ingen jockeyer er dverger. Dvergayndrom er en sykdom. Det gjør at de aldri kommer til å nå den kraften som trengs for å bli jockeyer samt at de har mange andre lidelser som gjør det helt uaktulet å bli en toppidrets utøver. Alle jockeyer er naturlig små det vil si de har små foreldre som også hadde små foreldre osv. Derfor går ofte jockey karrieren i arv. Veldig få kommer "utenifra". De mennene som er der er altså naturlig små. Min mann er 153 cm hans far er 160 og moren hans er 145. Alle sunne og friske med naturlig anntall veksthormoner. Og ja han er liten men jeg kjenner jeg blir veldig provosert av folk som kaller han eller andre av hans yrke for dverg! Det er en sykdom en blir født med og har ingenting med det faktumet å gjøre at han er liten. Og man må ikke glemme at veldig veldig få jockeyer er fra norge. De fleste er fra land hvor folk er generelt mye mindre. Feks england, sør amerika, øst europa osv

missy_vikky
07-05-2011, 20:49
Forstår at det er et sårt område dorab01, men, det var litt en måte å si det på og ikke alvorlig ment!:)

Gunslinger
16-06-2011, 23:02
Sånn jeg har forstått det er det kun vekta som tels. Selv om man jo kanskje får problemer med å holde vekta nede hvis man er 190 cm høy C:
Uh, jeg er 164 nå, NÅ KAN JEG SLUTTE Å VOKSE, TAKK. Grwggfgs.

Shenzi
17-06-2011, 00:28
Hinderjockeyer er vel gjerne av de litt høyere. De skal heller ikke være like lette, så de har "lov" til å være høyere.