PDA

Se full versjon : Saksøker naboen fordi hunden blir møkkete under potene

Anniken B
15-04-2011, 01:14
Jeg vet ikke helt om jeg greier å ta denne saken seriøst, og jeg måtte nesten sjekke om den var skrevet 1. april! Her er det altså ei dame som saksøker naboen fordi hunden hennes tråkker i hestemøkk når de går tur (på naboens egen eiendom vel og merke). I tillegg så mekker de på biler der, og det BRÅKER faktisk! :D

Saksøker naboen fordi hunden blir møkkete under potene (http://tb.no/nyheter/saksoker-naboen-fordi-hunden-blir-mokkete-under-potene-1.6174114)

Skremmende hvor fjerne folk kan bli, og hvor skrudd syn enkelte har på "livet på landet". Skal man bo landlig får man jaggu tåle at det drives landbruk og andre landlige aktiviteter i nærheten! Ellers får man flytte tilbake til byen..

~Anniken

Brimstone
15-04-2011, 01:29
Erre mulig? Herregud :rolleyes:

IrisV
15-04-2011, 01:37
Leste artikkelen i sted.. Må bare; Hahahaha!! :rofl:
Fy fader så mange tåpelige folk det finnes uti verden... :rolleyes:

carambee
15-04-2011, 01:40
Helt utrolig! For ei snobbekjerring!

Men alt går an. Har vært flere anledninger av folk som har bosatt seg i leiligheter i sentrum, og senere rettet søksmål mot utesteder (som var der i utgangspunktet) fordi de spiller høy musikk :roll:

Brimstone
15-04-2011, 01:41
Og folk som kjøper hus rett ved en flyplass for så å klage på flystøy. Lenge leve galskapen :rolleyes:

Christina
15-04-2011, 01:51
Hahahahahaha!!

Renate
15-04-2011, 01:58
Likte spesielt godt denne:

En gang Tveter var på vei hjem møtte hun en annen bil på gårdsveien og det oppsto en situasjon som hun fant svært ubehagelig.

Det var ikke plass til at to biler kunne møtes og en måtte rygge. Tveter ringte politiet som ikke ville komme. Så ringte hun en bekjent som er politimann.

Politiet kom ikke???!! Selv om det var en annen bil på veien?? Skandale! :shock:

Anniken B
15-04-2011, 02:02
Jeg lurer også litt på hva for et brødhue den advokaten hennes er som faktisk går med på å lage en sak av dette? Det er jo helt vilt!

Renate: jeg lo også godt av den! :D Jeg bor også i et område med mange smale veier, neste gang jeg kommer i en situasjon der jeg eller motgående bil må rygge skal jaggu jeg også ringe politiet! :rofl:

~Anniken

Renate
15-04-2011, 02:09
Lurer også på hvem hun dama tenker å saksøke dersom bikkja hennes tråkker i elgemøkk i skogen. Dette er jo en sak på nivå med amerikanske tullesøksmål, jo! Hvordan i alle dager kom dette opp i rettssystemet??

*Gir opp og spiser sjokolade.*
Forresten så har jeg lest at sjokolade hjelper mot dementors.. Kanskje bonden burde prøve det?

carambee
15-04-2011, 02:21
Hadde vært fortjent at retten konkluderer med at hun ikke lenger får bruksrett på stien :D

T.B.
15-04-2011, 03:31
IQ på laaavmål - og "advokat-mat" - ja ja - hvor teit er det muulig å bli.......

smulemor
15-04-2011, 03:44
gleder meg til fortsettelsen på denne

Emma & Elana
15-04-2011, 08:15
Hahahaha :D

Er det dette som går under betegnelsen "blond"? :lol:

Hovslager
15-04-2011, 08:56
Av alle gærne...

tipsy
15-04-2011, 09:02
*dævver* Herregud for en idiot. Heia Bonden :p

Og ringe politiet fordi hun møtte en bil !? Noen burde kansje få inndratt førerkortet fordi hun ikke klarer å rygge!

Engla
15-04-2011, 09:14
:lol: Tilstandær!

skjell
15-04-2011, 09:53
Haka mi slapp lengre og lengre ned etterhver som jeg leste den artikkelen. Er det virkelig mulig????:lol: Og det med politiet, endelig er rett prioritering fra deres side om å ikke hjelpe til.

daim
15-04-2011, 10:16
Er det mulig, dette kvinnemennesket bør jo snarest flytte til Majorstuen.. Ups nei det går jo ikke der er det andre biler.. Kanskje vurdere å bruke pengene sine på sykolog og huundetrener så blir nok livet lettere for begge.

Azawakh
15-04-2011, 10:50
Det burde innføres "common sense"-filter i hva slags saker som har lov til føre videre til seriøs saksøking... Erre mulig... XD

Timmyjenta
15-04-2011, 11:20
Vi har en lignende situasjon her, tilflyttede folk i området rundt stallen klager på hestelukt og at vi kjører/rir i boligfeltet. Vi bruker veien når folk er på arbeid når vi har sjansen til det og tar vekk evt møkk i veien.

For elleve år siden var det svært hestebeite der som det nå er hus, altså visste de om stallen som lå der da de flyttet inn. Vi har vært plaget med mye reking i stallen og at unger går inn til hestene i luftegården, og fikk satt opp skilt med "ingen gjennomgang" akkurat forbi luftegård og stall. Det skal nevnes at flesteparten av folkene er positive til hestene og bare syns det er koselig.

Stallen står nå i fare for å bli revet i nær fremtid, og det er veldig synd. Jeg har en rimelig nær slektning i spissen for rivingen, det artige er at han var en av dem som bygget hus på det nevnte beitet for elleve år siden.. :p

Men hun damen i artikkelen syns jeg går altfor langt, skjønner heller ikke advokaten som er med på sirkuset.

Hestedritt lukter da mye bedre enn katte og hundedritt i min nese, men det er kanskje bare meg..

Edit for å legge til at hunden min tråkker i hestemøkk hver eneste dag og jeg merker ikke at hun blir møkkete av den grunn..

Nina
15-04-2011, 20:41
Jeg blir helt matt jeg! Og dette brukes det faktisk ressurser på..helt utrolig. Slike folk bør vel strengt tatt bo et sted der de ikke er hverken folk eller dyr på noen mils avstand. Særlig når bikkja hennes ikke tåler billykter..:roll:

Kaktusen
15-04-2011, 22:22
Herrefred og fader !
Stakkars Geir, no kjenner eg han ikkje så godt akkurat at eg veit noko om hans forhold til naboer, men han er ein knalltrivelig fyr å vere på kurs med ihvertfall.

Ho dama der burde skamme seg langt inn i evigheten, snakk om å skape dårleg stemning og bruke unødvendige resurser på ting som aldri nokonsinne burde ha vore eit problem for normale folk!

nanoq
15-04-2011, 22:43
kan ikke annet en å så at det er fantastisk jeg altså.
hun må ha lite å bry seg med.. el derimot lite å bruke penger på.

Liisa&Ulvar
16-04-2011, 00:56
omg..
Og jeg trodde vi hadde dritt folk rundt stallen..

Blir snart ikke overrasket lengre over hva folk gjør og sier

Amanthea
16-04-2011, 01:08
:rofl: His karma will run over her dogma!

Janei, slike folk burde jo egentlig bare flytte ut på pittesmå øyer hvor de kun kan saksøke staten for å ikke skyte alle landets fugler.. eller noe. Noen folk altså. :lol:

Ada-Marlene
16-04-2011, 12:16
Haha, jeg leste denne saken og fikk helt hakeslepp. Kjenner Geir da jeg har jobbet hos han og her i Stokke har vi flere sånne damer!

En dag Danica, Steinar, Svarten og jeg var på tur langs veien, stoppet det en dame midt på hovedveien å begynte å skjelle oss ut. Hun mente vi skulle plukke opp hestelorten etter oss (ja, greit at vi kan skyfle det ned i veikanten hvis det ligger midt på fortauet) jeg ble ganske irritert og svarte henne ganske krast, det grunnet at jeg er lei av sånne folk. Jeg sa at vi pleide å skyfle det vekk eller styre hestene inn i kanten hvis de måtte på do. Hun sa da bare at "ja det sier dere alle!" jeg ble enda mer irritert og hun mente jeg var frekk og alt.

Hvor lett er det å føre en samtale med en kjærring i en bil som står flere meter unna når det i tillegg blåser? Ikke lett.
To min etter hun hadde kjørt, så kjørte purken forbi og vi banna stygt fordi han ikke hadde sett hu dama.. grr..

Altså, bor du på landet må du takle litt hestedritt. Om ikke så får du flytte til byen eller på en øde øy.
Vestfold er proppfullt av hest, og man kan rett og slett ikke ri rundt med søplesekker og spader på ryggen :rofl:

Nei, jeg heier på Geir, han er en rar skrue, men damen her må ha et par skruer løse oppi der. Ikke rart bikkja er nevrotisk..

MiaM
11-05-2011, 16:31
Ada-Marlene; vi bor ikke så grusomt langt unna hverandre, etter det jeg forsto, og jeg har faktisk fått akkurat like mye kjeft opptil flere ganger, enda hesten jeg red ikke bæsjet på tur (xtraver som ikke bæsjet annet enn i boksen og på beitet) så fikk jeg masse kjeft, gjerne hver gang vi var på tur.

Jeg vet også sånn halvveis hvem denne damen er, og det er helt utrolig latterlig. Heldige advokater som tjener fett på å jobbe med en så utrolig latterlig sak.

Ada-Marlene
11-05-2011, 16:41
Ada-Marlene; vi bor ikke så grusomt langt unna hverandre, etter det jeg forsto, og jeg har faktisk fått akkurat like mye kjeft opptil flere ganger, enda hesten jeg red ikke bæsjet på tur (xtraver som ikke bæsjet annet enn i boksen og på beitet) så fikk jeg masse kjeft, gjerne hver gang vi var på tur.

Jeg vet også sånn halvveis hvem denne damen er, og det er helt utrolig latterlig. Heldige advokater som tjener fett på å jobbe med en så utrolig latterlig sak.

Blir så oppgitt. Kanskje vi skal kjefte på hver bidige hundeeier fordi ingen av dem plukker opp etter seg. Noe mange gjør, men om de sier at de plukker opp så kan vi bare si "Det sier alle sammen" nei huff.
Dumme mennesker. Vi må bare respektere hverandre og også prøve å gjøre det beste ut av det. Vi burde bli flinkere til å skyfle møkka i grøfta, men mer enn det kan vi ikke gjøre syns jeg. Dessuten er det jo fin gjødsel de kan bruke, haha.

Issa
11-05-2011, 17:00
Klarer ikke helt le av saken. For stakkars bonde!! Han måtte så gar ta ut hesten og leie den forbi, for hun nekta å rygge? Hvor dum er man? Og hallo? "hunden hennes blir stresset når hun går tur i mørket og det kommer billys imot." For et nek!

Muzikaa
11-05-2011, 17:36
Hahahahahaha jeg ler meg skakk! Dette er jo virkelig ikke mulig!!! :rofl:

MBK
11-05-2011, 17:52
Jeg lurer også litt på hva for et brødhue den advokaten hennes er som faktisk går med på å lage en sak av dette? Det er jo helt vilt!

Han tjener jo penger på det.

Jeg er ikke overrasket. I Konfliktrådet behandles alskens merkelige saker, som for noen virker helt ufattelig rare, men som er ramme alvor for den det gjelder, så man skal ikke le for mye av sånne saker.

zeldis
13-05-2011, 23:38
Nå er han vel ikke kjent for å ha den reneste/ryddigste eiendommen eller være verdens mest diplomatiske, og har han valgt å plassere en møkkahaug akkurat der stien naboer har krav på å bruke ligger skjønner jeg jo hun reagerer.

Det høres jo i utgangspunktet helt tullete ut, men det kan være det er fremstilt litt ensidig? Det er alltid minst tre versjoner av en sak, min versjon, din versjon, og selve sannheten (fritt og dårlig oversatt etter hukommelsen en trøtt fredagskveld :p ).

Ada-Marlene
14-05-2011, 01:53
Nå er han vel ikke kjent for å ha den reneste/ryddigste eiendommen eller være verdens mest diplomatiske, og har han valgt å plassere en møkkahaug akkurat der stien naboer har krav på å bruke ligger skjønner jeg jo hun reagerer.

Det høres jo i utgangspunktet helt tullete ut, men det kan være det er fremstilt litt ensidig? Det er alltid minst tre versjoner av en sak, min versjon, din versjon, og selve sannheten (fritt og dårlig oversatt etter hukommelsen en trøtt fredagskveld :p ).

Har selv tømt møkk på den haugen noen "få" ganger da jeg jobbet der.. Og den ligger litt fra stien :p En meter eller to. Nei den mest ryddige eiendommen har han nok ikke.. *grøss*
Men men, godt at ikke damen fikk noen erstatning for å være tåpelig.

Kjersti&Cha
14-05-2011, 12:03
http://tb.no/nyheter/uavgjort-om-mokk-og-mekking-1.6229313

Ser nå ut som det ordna seg greit da, i det minste :)

Ada-Marlene
01-12-2011, 13:30
http://tb.no/nyheter/jeg-tenker-at-na-kommer-de-og-henger-meg-1.6640042

Jeg veit ikke om jeg skal le eller grine! For ei dame.

Hovslager
01-12-2011, 13:40
Aldri en kjedelig dag...

Neigu ikke lett.

smulemor
01-12-2011, 18:12
men i jøsse navn

Engla
01-12-2011, 18:58
o.0 Hadde jeg hatt det så fælt tror jeg at jeg hadde flyttet.. Men er vel noe i den tryggheten av å være et offer...

MBK
01-12-2011, 20:14
Igjen repeterer jeg det jeg har skrevet før. Jeg jobber som megler, og må ofte le for meg selv leeenge når jeg leser sakspapirenei forkant. Men under meglingen er det alltid dødsens alvor, og det viser bare hvor viktig ting er for folk, selv om det virker helt hårreisende for andre. Og er man REDD i tillegg, så blir en liten fjær til ti høns på to sekunder, og man tror det verste om alt. Når det er sagt - sær sak.

Lopke
01-12-2011, 20:22
"at hunden hennes blir stresset når hun går tur i mørket og det kommer billys imot."

HAHAHHAHAHAHAHA!!!!!!!

Frida&Jameel
01-12-2011, 22:12
Da må hun jobbe mer med hunden sin.... Herrregud :/

Hovslager
02-12-2011, 00:31
Igjen repeterer jeg det jeg har skrevet før. Jeg jobber som megler, og må ofte le for meg selv leeenge når jeg leser sakspapirenei forkant. Men under meglingen er det alltid dødsens alvor, og det viser bare hvor viktig ting er for folk, selv om det virker helt hårreisende for andre. Og er man REDD i tillegg, så blir en liten fjær til ti høns på to sekunder, og man tror det verste om alt. Når det er sagt - sær sak.

Det er klart at det man selv står oppi med begge beina er viktige for oss. Men da er det noen viktig at advokater eller meglere, prøver å bruke dette sunne bondevettet.
Og kanskje i noen tilfeller en avtale med en psykolog kunne vært vel så riktig.