PDA

Se full versjon : Kjøpe sjabrak fra privatperson i Danmark? Håpløst prosjekt?

C'est La Vie
29-03-2011, 19:40
Hallo i luken alle sammen!

Jeg har funnet meg en sjabrak på en slik type som side som finn.no i Danmark.
Jeg har ønsket meg sjabraken kjempe lenge og den har aldri fantes i norge, og den gikk ut av produksjon i 2007 eller noe så jeg ble kjempe glad når jeg fant den, og prisen
stakkarslige 50 kr!

Men så var det det å få den hit da. Hvordan gjøres det på enklest mulig måte? Noen som vet? Må jeg føre over penger til selger bank konto?

Tusen takk for svar!

missy_vikky
29-03-2011, 19:45
Er vel lettest å bruke det som heter Paypal vil jeg tro!:) Søk på det du!

flaana
29-03-2011, 21:16
Det som sikkert koster er vel portoen hit?
Også må jeg bare spørre hehe (har jo samlemani) link til den??

Lopke
29-03-2011, 22:49
Når det er snakk om såpass lite vil det ikke lønne seg å overføre til DK bank, jeg tror en del banker tar et tilsvarende gebyr bare for å overføre til utlandet.
Hvis du stoler på vedkommende så send pengene i sedler i en konvolutt.. værre er det jo ikke. Hvis personen ikke sender så har du ikke tapt noe særlig likevel.
Selgeren skal skrive "Gave" på pakken, ellers kan det bli trøbbel i tollen.

tigergutt
30-03-2011, 01:27
Anbefaler helt klart betaling via Paypal.

Selgeren skal skrive "Gave" på pakken, ellers kan det bli trøbbel i tollen.

Er strengt tatt ikke nødvendig når prisen på varen er under NOK 200.

Mirabell
05-04-2011, 00:19
Jeg handler stadig vekk fra privatpersoner i bl.a Danmark. Ikke koster det voldsomt mye i porto, ihvertfall ikke for relativt små ting, og ikke tar forsendelsen spes lang tid heller. Jeg har både sendt kr i konvolutt (dette er vel strengt tatt ikke tillatt i Norge), og overført pr nettbank. Koster litt i gebyr med nettbank, men da har du kvittering. Er ikke toll på varer med verdi på under kr 200.-så vidt jeg vet.
Jeg vil også gjerne ha link til den danske annonse-siden!