PDA

Se full versjon : Etanec til Tyskland!

Bente & Etanec
26-02-2011, 09:05
De to siste årene har jeg drevet og kvalifisert meg og Etanec til å kunne starte på de større og mer prestisjefylte distanserittene rundt om, og ikke bare i Norge heller.
I fjor sommer ble vi ferdig kvalifisert, og nå er det blitt en realitet!,-
9.april starter vi vårt aller første FEI stevne i Gartow. Et CEI1* ritt på 90 km.
Dette er også et kvalifiseringsritt for vår del, ettersom vi trenger å ha dette godkjent ( på maks 15 km/t ) for å kunne starte FEI 120 km ritt senere i sommer.
Nærmere bestemt Nordisk Baltisk Mesterskap i DK i juni :)

Etanec er i god form, og vant nesten 1.plassen under Mare-rittet for 1 uke siden.
Selv mener jeg enda at vi faktisk var først over målstreken, men man diskuterer og klager ikke på dommers avgjørelse..
Men vi gleder oss over 2.plassen - vant faktisk over tre andre 160 km`s hester ( altså hester som er trent og klar for 160 km ritt ). Det er jo ikke verst :)
( dette er ikke målfoto )
http://i52.tinypic.com/2z6bjbp.jpg

Her er en video fra Gartow, ikke noe imponerende film akkurat. Men man får sett litt av Gartow og distanserittet der hvertfall :)

http://www.youtube.com/watch?v=FejE5RcLLCY&feature=player_embedded

Tvillingmamma
26-02-2011, 09:28
Oi. så morsomt. Håper det blir en givende og flott sesong. Både opplevelser og plasseringer :)

Bente & Etanec
26-02-2011, 10:04
Ja håper også på en spennende og fin distansesesong i år :) Blir nok ikke så mye plasseringer jeg kommer til å konsentrere meg om, siden det er kvalik.ritt, og jeg ikke kan forvente å plassere oss i 120 km riktig enda hehe. Men vi kommer der etterhvert, må bare få kjenne på hvordan det er å ri 120 km - så kommer farten like etter :)

Men kommer til å satse på gode plasseringer i de andre rittene vi skal starte i år.

Jorryt
26-02-2011, 10:17
Flott! Gratulerer med det! Jeg gikk på skole sammen med en av DKs beste distanseryttere, distanseritt er artig!
Veldig moro:) Lykke til!

Lopke
26-02-2011, 10:21
WOW Bente!!! det må jeg si!! Gratulerer så masse. Kjempe imponert over deg. Du har all grunn til å være stolt!
Og du er en sånn som gir meg "håp" om at man kan starte og satse på hest når man er blitt voksen og ferdig med unger og :D

Dette blir spennende å følge med på!
Har du flere bilder fra rittene dine????

Nina007
26-02-2011, 10:28
Så gøy!! Masse lykke til! :)

Har du sponsor til å reise så mye?

Wendy-J
26-02-2011, 10:55
Gratulerer så mye! Det høres så utrolig spennende ut:D!

Stine
26-02-2011, 10:59
Gratulerer så mye! Dette er utrolig bra jobba av deg, jeg er mektig imponert :D

Bente & Etanec
26-02-2011, 11:02
WOW Bente!!! det må jeg si!! Gratulerer så masse. Kjempe imponert over deg. Du har all grunn til å være stolt!
Og du er en sånn som gir meg "håp" om at man kan starte og satse på hest når man er blitt voksen og ferdig med unger og :D

Dette blir spennende å følge med på!
Har du flere bilder fra rittene dine????

Hihi, ja er jo 40 nå - gamle røya! :D
Jeg er så stolt, jeg har jo plukket ut Etanec selv, ridd ham inn og trent ham opp til der vi er i dag. For en uke siden startet vi 60 km sammen med godt trente hester som reiser mye og som er godt trente. Der kom vi inn på en 2.plass som sagt, og satte ny fartsrekord i Gyland på 60 km med hele 20.4 km/t! :)
Ja jeg har masse bilder fra rittet, her er noen av dem ( enda flere finner du inne på Facebook siden min i mappen " Mare-rittet " )

Men ikke bare vil jeg gi håp til dem som stifter familie i ung alder og som har lyst til å satse innen en gren senere når bebis er større.
Men siden jeg sliter stort med revmatisme og går på medisiner for dette, så ønsker jeg å gi håp til andre som også har kroniske smerter i kroppen.
For meg blir smertene mindre når jeg rir, det er nok en av grunnene til at jeg faktisk klarer å ri såpass langt som jeg gjør. Jeg er heldig slik :)

Varmer opp, var kaldt den dagen hehe
http://i53.tinypic.com/jt7w1t.jpg

http://i51.tinypic.com/28gxklc.jpg

http://i53.tinypic.com/14xdjyp.jpg

http://i51.tinypic.com/1z1zrj5.jpg

http://i55.tinypic.com/vzxzjt.jpg

http://i54.tinypic.com/wqq4b9.jpg
Premieutdelingen. Rosett og Hest.no grime
http://i51.tinypic.com/34pzame.jpg

Nina007, ja jeg har et par sponsorer til nå. Og avventer svar fra noen flere også :)
Uten sponsor kunne jeg ikke reist slik som vi skal gjøre i år.
Sponsorene setter jeg på forsiden av bloggen min, og håper det er god reklame for dem :)

Ja, Wendy - jeg tror dette skal bli et eventyr uten like for min del :) Et krevende, hardt og tøft eventyr hihi.
ALT skal dokumenteres med tusenvis av bilder og masse film, så jeg kommer til å skrive lange blogger med bilder og film på Hest.no om rittene og opplevelsene.

Filizity
26-02-2011, 11:04
Gratulerer :D

Fancypants
26-02-2011, 11:10
Jeg snek litt på maskinen ved siden av meg, og tenkte jeg måtte si det selv. Gratulerer, Bente! Du har virkelig stått på de to siste årene og jeg blir skikkelig glad inni meg når jeg ser at det har lønnet seg. :D *stoltav*

Wulfi
26-02-2011, 11:15
Så utrolig kult!!!

julnil
26-02-2011, 11:21
Du er virkelig et forbilde Bente! Gratulerer med alt du har oppnådd!!
hvor lang tid har du brukt på å komme dit du er nå?

Renate
26-02-2011, 11:31
Det er deg vel fortjent, Bente! Signerer alle de som har skrevet over. Og du er inspirerende for oss som har en kropp som ikke fungerer som den skal også.

Bente & Etanec
26-02-2011, 11:40
Du er virkelig et forbilde Bente! Gratulerer med alt du har oppnådd!!
hvor lang tid har du brukt på å komme dit du er nå?

Tusen tusen takk alle sammen, det varmer å høre! :)

Julnil, jeg har jobbet med kvalifiseringen til slikt ritt vi skal på i Gartow i halvannet år.
En må ha 2 x 60 km og 2 x 80 km godkjent under 16 km/t, for å kunne kvalifisere seg.
Må si det var HERLIG å bli ferdig med kvalifiseringene, slik at Etanec kunne begynne å få vise hva han duger til i løypene. Så etter kvaliken, gav vi gass og vant faktisk det første rittet etter at kvalifiseringene var gjennomført :)
En suveren 1.plass under Bjerkreimsrittet, deretter ble det Gull i Lag-NM 2010 som var vårt neste ritt ( og kom på 4.plass individuelt ), og nå 3.rittet etter at kvaliken er gjennomført så tar vi en suveren 2.plass ( som jeg mener egentlig var 1.plass da hehe ).

Jeg har brukt tre år på å bygge ham opp dit han er i dag. Jevn trening og målbevisst hele tiden på hva jeg har villet gjøre sammen med Etanec.
Men jeg må også nevne at jeg har en helt fantastisk trener også da. Som hjelper meg med ting jeg lurer på, og som kan gi meg tips og råd. uten henne hadde vi ikke vært der vi er i dag!

Renate, det er herlig å høre at jeg kan være til inspirasjon for andre som også sliter med kroniske smerter i kroppen.
Innen distanse føler jeg at det er en fordel å ha en slik sykdom. Vi er vandt til smerter og vondter i kroppen, det kommer aldri som noen overraskelse på meg og min kropp om der under et ritt oppstår andre vondter på kroppen min. Dem vet jeg å takle iom jeg er vandt til smerter.

Ina91
26-02-2011, 11:44
Gratulerer! :-) Så utrolig artig og spennende, gleder meg til å følge med framover :-)

Nikita
26-02-2011, 11:47
Nei, dette var jo helt rått Bente :D

Gratulerer og gratulerer og GRATULERER!!!

Ja, hvordan er det med sponsorer, eller må du ut med alt av utgifter selv?

Du må ha masse lykke til! Det er moro at jeg "kjenner" ei om deltar i internasjonale konkurranser i distanseritt ;) Om jeg kan bruke ordet stolt, så er jeg stolt av deg! Vet ikke om jeg kjenner så godt at jeg kan skrive det, men jeg er i alle fall ekstremt imponert! (og stolt!)

Ja, håper på bilder og video! Har du noe video av dere på et ritt?

Nina
26-02-2011, 11:51
Gratulerer! Det er veldig imponerende,og ikke minst velfortjent!
Det sitter i hvert fall en stor gjeng her på FH og heier dere fram!:p

Anita&Svarten
26-02-2011, 12:06
Gratulerer:D Så spennende!
Ønsker deg masse lykke til!!:D

Bente & Etanec
26-02-2011, 12:09
Nei, dette var jo helt rått Bente :D

Gratulerer og gratulerer og GRATULERER!!!

Ja, hvordan er det med sponsorer, eller må du ut med alt av utgifter selv?

Du må ha masse lykke til! Det er moro at jeg "kjenner" ei om deltar i internasjonale konkurranser i distanseritt ;) Om jeg kan bruke ordet stolt, så er jeg stolt av deg! Vet ikke om jeg kjenner så godt at jeg kan skrive det, men jeg er i alle fall ekstremt imponert! (og stolt!)

Ja, håper på bilder og video! Har du noe video av dere på et ritt?

Blir jo så stolt selv, når jeg leser hva dere her inne på FH skriver.. :)

Ang. sponsorer så må man rundt og spørre selv. Jeg laget et skriv med tekst og bilder ++ som jeg gav på ark eller mail - alt ettersom.
Noen sponser med penger, mens andre sponser f.eks. med klær, fòr osv.
Jeg har foreløpig to pengesponsorer som gjør denne sesongen mulig. Men som sagt så avventer jeg svar fra flere :)

Jo jeg har film av oss. Har bl.a. en fra Lag-NM 2009 av meg og Etanec :

http://www.youtube.com/watch?v=kTZ8zgndwUQ

Nikita
26-02-2011, 12:27
Ser jo godt at dette er noe dere elsker begge to! Så deilig å være hest hos deg Bente :D

Lykke til!! Jeg følger med med støtte og heiarop fra sidelinja ;)

Nettan
26-02-2011, 19:59
Kult! Masse lykke til :)

JanneogTanha
26-02-2011, 20:16
er så gøy å se hvor langt dere har kommet bente:-) tenk dere skal til TYSKLAND:-D WEEE!!

idaoglinndi
26-02-2011, 20:47
Så gøy!! Masse gratulasjonar og lykke til!! :D Er veldig imponert!!

Bente & Etanec
26-02-2011, 21:24
er så gøy å se hvor langt dere har kommet bente:-) tenk dere skal til TYSKLAND:-D WEEE!!

Ja jeg kan egentlig ikke helt tro det selv :lol:
Men uten deg hadde vi nok ikke vært halvveis til der vi er i dag! :)

Ferrari & Miriam
26-02-2011, 21:37
blir nok gøy =) er vel en gjeng fra Norge som skal nedover

Bente & Etanec
26-02-2011, 22:22
Ja der er en god del som skal dit :) Vi skal reise sammen med Team Eiesland Holen, men skal møte en hel hestegjeng på båten over til DK.

Inguz
27-02-2011, 06:41
Herlig! :)

Jeg har fulgt med på dine bedrifter helt fra jeg begynte å henge her, og jeg digger dere!

Bente & Etanec
27-02-2011, 08:54
Så koselig å høre at du har fulgt med på oss, Ingus :)
Jeg kan nesten ikke tro dette enda, at vi faktisk skal til TYSKLAND!.. Håper bare ikke jeg rir meg vill i løypene, det ville jo vært flaut hihi :lol:
( Bente ønsker seg GPS klokke, som også viser km-tid )

Moonlight
28-02-2011, 14:37
Du er tøff Bente! Kjempe morro og lese om rittene og hvordan det går.
Lykke til i Tyskland!

Anne&gneistene
28-02-2011, 15:23
Så spennende!!! masse lykke til!! :D

Mathea
28-02-2011, 16:51
Så moro, er skikkelig glad på deres vegne :D Ønsker dere masse, masse lykke til!!

Bente & Etanec
28-02-2011, 16:54
Tusen takk, Moonlight og Anne :)
Ja det skal bli sykt spennende! Gleder meg noe helt utrolig, og føler tiden flyr. Er jo en del som skal ordnes ang. papirer og veterinær, før vi kan dra avsted - og når veterinærer og mattilsyn er litt uenige om hvordan prosedyren er så tar det litt ekstra tid å ordne opp :)
Eller,- vi er to stk som får forskjellig informasjon om hvordan noe papirarbeid skal utføres.
Men men, det er jo bare peanuts i forhold til de 90 km vi skal kose oss gjennom om 5 1/2 uke :D
Fy flaaate så jeg gleder meg!!!
Må huske å shoppe inn flere videokasetter, lade batterier og ha kameraene klar for fotografering, filmsnurring og full dokumentasjon til lange og mange blogger på Hest.no bloggen min! :D ( og litt bilde/filmskryt her inne også da, hihi )

Bente & Etanec
28-02-2011, 16:55
Så moro, er skikkelig glad på deres vegne :D Ønsker dere masse, masse lykke til!!

Tusen tusen takk, Mathea :)

CatharinaB
28-02-2011, 17:22
Kjempe glad på deres vegne! :) Masse lykke til videre!!:D

Liisa&Ulvar
28-02-2011, 22:01
Så gøy! Masse lykke til! :D
All grunn til og være stolt av både deg selv og etanec! :)

Bente & Etanec
24-03-2011, 17:44
Nå er det offisielt,- startlistene ligger ute og jeg/Etanec er står oppført sammen med 9 andre norske ekvipasjer fordelt på de respektable klassene! :)
Jeg og Etanec Starter i BAHLMANN KONCEPT CEI* 90 KM (http://www.reitzentrum-gartow.de/html/starterlisten.html), hvor der er 36 startende - hvorav 4 norske.
Her (http://www.psvhan.de/index.php?option=com_content&view=article&id=1124%3A2-internationaler-distanzritt-in-gartow-am-9-april-2011-stoesst-auf-reges-interesse&catid=55%3Adistanz&Itemid=32) kan en lese mer om rittet i Gartow for dem som ønsker ( og liker/kan man ikke tysk - slik som meg hihi, så er det lett å oversette alt i Google translate (http://translate.google.com/#) )

Jeg skal ha med meg speilrefleks, videokamera og det lille kompaktkameraet - så det blir full utrustning hehe. Må jo dokumentere vårt første utenlandsritt så godt som mulig hehe :) Og denne tråden kommer jeg til å hente frem og vise dere bilder og evnt. noe film fra reisen og rittet.
Reisen vår starter om 13 dager, og jeg og Etanec føler oss klar! ( Så snart jeg har bare har tatt jomfrukjøreturen med henger til equiterapeuten på søndag, så Etanec får bli litt trykket på først ).
Så får dere alle sammen heie på oss og krysse fingre! Målet er å ikke komme inn sist hehe, og å få rittet godkjent. Blir rittet godkjent, så står vårt store mål for denne sesongen som neste store ritt for tur : Nordisk Baltisk Mesterskap CEI**2 120 km i DK i juni :)

Og det beste av det beste til slutt :
Verdens aller beste venninne og hestepasser, Janne ( Janne og Tanha tror jeg hun heter her inne ) har valgt å bli med på reisen, sammen med mannen sin!
Så nå vet jeg at både Etanec og jeg er i de tryggeste hender!! :D
For det er jo ikke en hemmelighet at jeg har pådratt meg en betennelse i begge knærne mine, og har fått forbud mot å gjøre noe som helst frem til reisen.. Jeg får lov til å ri Etanec, that`s it..
Så betennelsen i tillegg til de kjipe patellofemorale smertene, så er knærne et mess. Men men, det gjør godt å tine deler av middagen på dem haha - da roer smertene seg noe :lol:

Stine
24-03-2011, 17:55
Det står respekt av måten du står på på, selv med smerter og fysiske utfordringer! Ønsker deg all lykke på reisen!

Tvillingmamma
24-03-2011, 18:02
Oioi. For en herlig følelse. Nå blir ting virkelig asså. Og det er jo ikke lenge til heller. Reisefeber?

Håper smertene er overkommerlig og at rittet tross alt kan gjennomføres bra!

Anne&gneistene
24-03-2011, 18:09
syns du er tøff jeg bente! og det gir litt håp for meg som har noen i familien med lignende lidelse, det viser at er man sterk nok og har viljen, så klarer man det meste, selv om helsa skranter! :)

Bente & Etanec
24-03-2011, 18:16
Smerter lever jeg med hver dag 24/7 anyway.. All over, så noen annerledes smerter i knærne skal ikke stoppe meg. Det gjelder å holde det rette fokuset ( selv om det IKKE er like lett alltid.. Men men, det er dette som holder liv i meg.. )
Jeg har planer om å ta med meg noen isposer ( slike man dunker litt med, og så iser de ) som jeg kan tape fast rundt knærne mine under etappemålene. For det er utrolig vondt nå i knærne når jeg trener intervaller der hesten skal skritte til han når en viss puls - og så på`n igjen med tempo.
Da "skriker" formelig knærne mine i smerter. Så tenker etappemålene blir en utfordring, men med å ise ned knærne så har hvertfall smertene/betennelsen roet seg sånn noenlunde en liten stund :)

Nei jeg har ikke reisefeber, pleier ikke ha det før reiser jeg hihi :)

Bente & Etanec
11-04-2011, 12:18
Jeppjepp, da er vi kommet oss vel hjem igjen. Var hjemme klokken 04 i natt, etter en 18 timer lang reise fra Gartow og hjem.
Det har vært en stor opplevelse og vi har vel alle sammen blitt en masse erfaringer rikere. Vi har hvertfall fått bekreftet nok en gang at tyskere liker aller best sitt eget språk og kan best "øøøh, what`s the word... " i sitt engelske vokabular!
Så etter ryttermøtet var jeg enda mer forvirret enn før møtet om hvor løypene gikk hehe. Men men, det gikk bra - de var lette å finne og løypene var nydelige :)
Uheldigvis tok kompaktkameraet mitt natta i den enorme vinden og virvaret av syyykt masse sand som fløy over alt, dagen før rittet. Så ingen filmsnutter eller bilder fra løypene. Men jeg kunne nok ikke tatt noe uansett, for jeg satt gjennom hele rittet vårt og holdt igjen en ivrig Etanec som ville vise muskler mot motstanderne!
Det fikk han lov til også, men på mine primisser hehe. Vi ledet de 4 første milene med 10 minutters ledelse. Deretter roet vi helt ned og trodde vi hadde sååå god tid.
Men det hadde vi ikke, for plutselig var vi blitt tatt i igjen og forbiløpt.
Da vi lå halvannet minutt bak en liten gjeng, fant jeg ut at vi skulle øke opp tempoet litt igjen og la Etanec få vise hva han duger til likevel. Så på no time tok vi dem igjen og forbi ( tipper vi lå i rundt 18-20 km/t ), ooooog ifra :lol:
" I think it`s your horse ", sa en belgier (?) til Janne ( Janne&Tanha ) da jeg plutselig dukket opp til etappemål. Gjett om Janne plutselig fikk fart på seg? :D
Men,- lang historie kort ( for jeg skal jo seff skrive blogg om det hele.. ) så røk vi ut på dehydrering på resjekken under siste etappemål..
Overraskende iom vet.skrev A/B ( der A er best og E er elim. ), men slik ble det nå.
Vi ledet hvertfall da vi kun hadde en siste løype på bare 15 km igjen.
Bedre lykke neste gang! Og planene er visst blitt lagt på vei hjem.
Her er bittelitt bilder, Janne har masse mer bilder og film så om hun dukker opp her inne så får dere sikkert se noen fra henne også. Om ikke så kommer der nok mer bilder på Facebook :)

Oppvarming ( 15 startende land under hele rittet ) :
http://i53.tinypic.com/27yvhiq.jpg

Ut fra start :
http://i55.tinypic.com/2sbwd1f.jpg

( Trenger vel ikke nevne at gullgutten er han i midten hehe )
http://i51.tinypic.com/2uoowb6.jpg

Første checkpoint ute i løypene, enda tidlig på morgenen.
http://i56.tinypic.com/2rpu1dg.jpg

Inn til vet.gate etter første etappe på 35 km,- Etanec Janne og my self.
http://i56.tinypic.com/jiz9dc.jpg

Anne&gneistene
11-04-2011, 13:27
så spennende! :) bra jobba, fine bilder fra stevnet :)

Nikita
11-04-2011, 13:37
Å, det var trist at dere røk ut, men det må jo ha vært en skikkelig kul opplevelse!

Fine bilder, dere er så både fine og flinke :D

Er det slik at hestene kapper med hverandre hele tiden? Hvilken gangart går det mest i?

Tvillingmamma
11-04-2011, 14:55
For en opplevelser! Det er jo supert. Selv om det er surt å ryke så sent. men det gir jo i det misnte masse erfaringer og vil sikkert gå bedre neste gang :)

tipsy
11-04-2011, 15:00
Synd at dere røyk ut, men dette viser jo bare at dere er i toppklassen :) Gleder meg til bloggen!

JanneogTanha
11-04-2011, 21:39
Etanec var strååålende under rittet. Var rett og slett bare litt uflaks. Enda god du har en frisk og fin hest hjem uansett, og ikke en hest som er stiv og støl eller halt:) var en fryd å jobbe med Etanec. Bente har virkelig jobbet GODT med ham i alle små detaljer som kan jobbes med:)

Bente & Etanec
12-04-2011, 00:24
Etanec var strååålende under rittet. Var rett og slett bare litt uflaks. Enda god du har en frisk og fin hest hjem uansett, og ikke en hest som er stiv og støl eller halt:) var en fryd å jobbe med Etanec. Bente har virkelig jobbet GODT med ham i alle små detaljer som kan jobbes med:)

Du får meg til å grine nå, Janne mi ::\'):
Ja det stemmer at han var stråååålende, han olmet av overfylt iver etter å få vise muskler under siste etappe også. Det var bare den lange reisen og varme vinden som "tok" ham. Nå har jeg lært, og vet hva som skal gjøres under slike reiser og ritt :)
Et meget meget lærerikt og flott ritt og reise, og jeg var så heldig å få med meg VERDENS aller aller besteste groomer,- Janne mi!! :ilu:
Og ja, jeg er strålende happy for å få med meg hjem en Etanec som funker superdupert på alle mulige måter - ikke halt eller noen ting som trenger tid for å heles :)
Nå venter det ham en liten ferie som takk for strålende innsats i løypene fra hans side, og så er det å jobbe videre med treningen frem til neste FEI stevne på Molds i DK om 2 mnd.
Alt er klart nå, Janne - vi skal til Moldsrittet!! Blir du og mams også med?

Janne og Etanec i front - får strekke litt på bena etter en lang reise fra DK til Gartow :
http://i53.tinypic.com/azdnqx.jpg

Snart klar for avreise etter en lang pause på vei hjem, i DK :
http://i54.tinypic.com/s27bly.jpg

Lovely ass :lol:
http://i51.tinypic.com/213gbcp.jpg

Klargjør for den videre hjemreisen, flotte fantastiske hesten min :)
http://i52.tinypic.com/2mxfxo5.jpg

Bente & Etanec
12-04-2011, 00:28
Å, det var trist at dere røk ut, men det må jo ha vært en skikkelig kul opplevelse!

Fine bilder, dere er så både fine og flinke :D

Er det slik at hestene kapper med hverandre hele tiden? Hvilken gangart går det mest i?

Det er jo strategier og slikt man må lage seg, og så finne ut hvordan man vil legge opp løpet under rittet. Noen løp er kvalifiseringsritt og med maks km-tid og slikt.
Så alt faller på hva planer man har for fremtiden :)
Noen er galoppsterke og noen travsterke, så det er viktig å finne det tempoet som passer best til sin hest over lange distanser. Etanec er galoppsterk og slapper av når han får ligge i galopp :)
Ja, lærte kjempemasse på denne turen - så jeg ville ikke vært den foruten. Og det viser litt av hva som bor i Etanec, når han kan gjøre løpet slik som han gjorde på lørdag. Og det er herlig å vite at han hadde så mye mer å gi, og at han ikke følte seg sliten og ferdig med løpet.

Nina007
12-04-2011, 02:30
Så bra det gikk tross at dere måtte bryte i slutten. Og for en fantastisk erfaring det må ha vært :)

Ble det Atec henger på deg? Synes jeg så en på bildene.

Bente & Etanec
12-04-2011, 08:55
Ja det var dumt vi måtte bryte, men der var mange som fikk dehydrerte hester under dette rittet og måtte inn til drypp med dem.
Det er en Ate henger ja, men ikke vår. Etanec og vi reiste sammen med noen andre som eier Atec :) Det var en superherlig henger, men ingenting er avgjort enda om hva type vi kjøper. Jeg likte denne hengeren, men jeg og min mann må være enige... Argh,- kvinnelist kom til meg, så skal du motstand finne hos min mann!

Men uansett skal det gå mye bedre når vi reiser til DK i juni! Nå har jeg lært hva folk gjør i forkant av slike ritt.
Neste gang er jeg forberedt, og ingenting skal få stoppe meg og Etanec da! :)

JanneogTanha
12-04-2011, 17:29
JAJAJAJA!! jeg vil svææært gjerne være med til Molds:-D Så skal jeg selvsagt høre med mamma:)

Bente & Etanec
12-04-2011, 17:40
JAJAJAJA!! jeg vil svææært gjerne være med til Molds:-D Så skal jeg selvsagt høre med mamma:)

Wiiiii http://cheesebuerger.de/images/smilie/froehlich/n020.gif Nå ble jeg glad!!!
Det var Kari som sa at mansen din hadde såååå lyst til å bli med, så derfor jeg nevnte henne også her hihi :)
Har ikke spurt Jarle enda, men rekner med at han blir med - han syntes jo dette er veldig spennende nå da http://cheesebuerger.de/images/smilie/froehlich/g015.gif

Gleder meg masse allerede, og kan ikke vente til Etanec er klar med den lille ferien sin nå så jeg kan begynne å trene ham for Molds igjen.. Det er sååå kjedelig med disse feriene ( som hestene trenger da hihi ).
Skal bli godt når galne Macao er innridd og klar for turer, så jeg kan ri selv om Etanec ikke skal rides :)

JanneogTanha
12-04-2011, 21:42
hihi,ja er noe "kjedelig" mer feriene, men så er det så deilig å få startet igjen:) om vi ikke bare tar en jente tur da?!:-p (så kan jarle være hjemme å passe macao. vi pratet lett om det i helga)

Lopke
12-04-2011, 23:08
Så utrolig flott Bente. Du er virkelig et forbilde for meg!! Man kan se på deg og Etanec at er det noe man vil, selv om man er syk, når man er ferdig med barn og med little help from your friends er alt mulig!
Synes det er utrolig tøft gjort å reise til Tyskland og delta på noe så stort. Knall prestasjon. Er sikker på det var lærerikt og du har noe ekstra kunnskap med i bagasjen på vei hjem. Og du er heldig som har så gode venner som hjelper deg. Sånne venner er gull værdt når det gjelder!

Neste løp i DK, Molds? eller Mols? kjenner nemlig kun til det siste stedet. http://da.wikipedia.org/wiki/Mols
Vet du datoen? Hadde vært gøy om vi var der samtidig og Mols er ikke sååå langt fra Randers.

JanneogTanha
12-04-2011, 23:44
mols er fra 11-13 juni:) åh,som jeg gleder meg. kan tiden gå bittelitt fortere nå!? så hadde det jo vært super kjekt om du var der marianne

Lopke
13-04-2011, 00:02
Man vet aldri, men om jeg er, så skal jeg prøve å ta turen hvertfall!! :)

Bente & Etanec
13-04-2011, 09:05
hihi,ja er noe "kjedelig" mer feriene, men så er det så deilig å få startet igjen:) om vi ikke bare tar en jente tur da?!:-p (så kan jarle være hjemme å passe macao. vi pratet lett om det i helga)

Gjorde dere? Når jeg hadde tatt natta i bilen/hytta?
Jeg får se, kommer ikke til å nekte ham i å bli med om han har lyst til å være med. Jeg er jo så glad for hver tur han vil ha sammen med meg og Etanec på slike arrangement. Mistet ham på hundeutstillinger da jeg og Mich begynte å reise ltit alene, og har ikke "råd" til å miste ham innen distanse også - så jeg vet ikke om det er så smart å bare ta en jentetur.
Husker Kari sa det da hun kjørte meg til hytta, at vi skulle ta en jentetur men jeg svarte ikke på det. Feil tidspunkt for meg å si noe som helst på hehe.

Tusen tusen takk, Lopke - jeg er rørt til tårer...
Ja alt er mulig, bare en setter seg delmål og jobber målbevisst med sine ønsker. Da kan man oppnå akkurat hva man ønsker seg. Men alt koster, også helsemessig - men det er noe jeg har valgt selv likevel. Og jeg kjenner jeg trenger dette for å kunne leve videre, distanseridningen og hestene altså.
En må bare ikke gi opp de ønskene man har, føles de uoppnåelige må man bare finne andre veier og nå dem på.
Det heter nok Mols ja, ikke vet jeg - noen skriver Molds og noen skriver Mols :)
Hadde vært supergøy om du var i DK på den tiden du også, og kom på rittet og hilste på oss! :)

Bente & Etanec
13-04-2011, 11:25
SB : Bente & Etanec goes International! (http://hest.no/blogg/?bid=8422&blid=793140)

" Etanec la meter for meter mellom oss og de andre, og etter en stund var de ikke å se bak oss lenger! "

KatrineB
18-04-2011, 04:06
Gratulerer med å ha startet internasjonalt Bente. Traff på Michelle på puben sist helg, og som jeg sa til henne, opplevelsen om å få ri sin egen hest i et annet land må være så stor i seg selv, om du gjennomfører eller ikke, så jeg regner med det var vell verdt det, og at du er en god erfaring rikere tenker jeg. Tenk at dere har startet internasjonalt i Tyskland, det er jo en seier i seg selv.

Bente & Etanec
18-04-2011, 09:15
Gratulerer med å ha startet internasjonalt Bente. Traff på Michelle på puben sist helg, og som jeg sa til henne, opplevelsen om å få ri sin egen hest i et annet land må være så stor i seg selv, om du gjennomfører eller ikke, så jeg regner med det var vell verdt det, og at du er en god erfaring rikere tenker jeg. Tenk at dere har startet internasjonalt i Tyskland, det er jo en seier i seg selv.

Tusen takk, Katrine :) Ja det var en helt utrolig stor opplevelse å få reise til Tyskland - min kusine Anettes hjemland nå - og starte med min helt egen araberhest som er født og oppvokst i den lille bygden vår og innridd helt av meg selv :)
Alt som er gjort med Etanec er det jeg som har gjort, og så er vi plutselig kvalifisert og klar for Gartow! Det var stort ja. Men jeg har et sykt konkurranseinstinkt da.. hehe :lol:

Jeg har to videoer nå som ligger ute på facebooksiden min..
Del 1 :

https://www.facebook.com/video/video.php?v=214908755202553&saved#!/video/video.php?v=214908755202553
Del 2 :

https://www.facebook.com/video/video.php?v=214908755202553&saved#!/video/video.php?v=215073038519458

Hafslinger Energi
18-04-2011, 11:26
Syntes dere er kjempeflinke jeg! Morro å få reise til det store utland og konkurrere og at det går så bra som det faktisk gjorde helt til dere måtte bryte! Klappe deg på skulderen og vær stolt og fornøyd med deg selv og hesten :)

Tvillingmamma
18-04-2011, 22:22
Tusen takk for filmtitten! Flink du er :)