PDA

Se full versjon : HIT-AIR sikkerhetsvest

Tinemon
24-02-2011, 19:24
Er det noen som har erfaring med denne airbag-vesten? Den ser jo genial ut. Hvordan er størrelsene på disse?::\'):

Ajax
25-02-2011, 13:18
så på dem på AEG, og de virket jo mye behageligere enn vanlige vester da. jeg så til og med et par voksne sprangryttere på banen som brukte dem. men prisen var drøy da.

Tinemon
25-02-2011, 20:39
Det finnes jo flere typer/slag av disse har jeg funnet ut,og både som "hel vest" og en som ikke er tett som en vanlig vest. Det er stor forskjell på å kjøpe av forhandler her og på nettet fra utlandet. Men prisen spiller ikke så stor rolle,jeg må ha en vest jeg kommer til å bruke. Og en sånn klumpette vest kommer aldri til å bli brukt av meg,så det er bortkastede penger. De ser komfortable ut iallefall. Må ha meg en sånn,men hvilken?

Kakemonsteret
25-02-2011, 21:02
Kikket litt på de på aeg, hos ridesokker sin butikk, måtte jo spørre om den utløste seg når man traff bakken :D tenkte jeg var smart når jeg spurte, og de som solgte vesten kom til å føle seg sikkerlig dume , for det hjelper da ikke med airbag når du først har truffet bakken :p men var vist ikke helt sån det virket.. takk og pris!

Har veldig lyst på den selv, men er sikkert noe som jeg vil bruke de første 4 dagene, før den slenges på hylla sammen med det andre '' utrolig kule og smarte''-duppedittene jeg har.

Tinemon
25-02-2011, 21:13
Jeg fallt av på mandag og fikk et slikkelig kakk i hodet/nakken,så jeg kommer garantert til å bruke min HVER gang jeg er på ridetur. Er fortsatt svimmel og skikkelig mørbanket,,begynner å bli så lei av å slå meg-det gjør så innmari vondt...sukk.

Maria
25-02-2011, 23:01
Jeg er og litt nysgjerrig på disse etter å ha sett dem på OHS i fjor høst. Men hvordan virker de egentlig?

Kakemonsteret
25-02-2011, 23:05
du har en tråd fra vesten som er festet i salen, og om du faller av så ryker tråden og vesten blåser seg opp, skal vist skje rimelig raskt også. enkelt og greit forklart:)

Kakemonsteret
25-02-2011, 23:08
http://www.youtube.com/watch?v=-7oM9hOqjqM&feature=related

Hafslinger Energi
26-02-2011, 13:22
http://www.youtube.com/watch?v=-7oM9hOqjqM&feature=related

Ganske teit at når de reklamerer for en sikkerhetsvest, så har ikke rytteren hjelm... Tragisk

Emma & Elana
26-02-2011, 13:26
Syns de virker utrolig gode, men jeg syns jeg har hørt at de bare kan brukes èn gang? Og stiv pris, så er usikker på om jeg hadde giddi å betale så mye for hver gang jeg falt av :P

ekatrine
26-02-2011, 13:34
de kan vel brukes flere ganger ved å bytte ut en eller annen del? :P

goytil
26-02-2011, 13:41
Om man bytter ut gass beholderen så kan den brukes flere ganger ja..

Litt usikker på hva jeg syns om den, men sånn til vanlig ser den jo ut som en vanlig vest. Vil tro den er behagelig å ha på, men så surrete som jeg er ville jeg vel hoppet av å glemt å koble den fra. Så hadde jeg nok fått meg en overaskelse he he

Tinemon
26-02-2011, 19:05
Hehe,det la jeg faktisk ikke merke til...,at mannen ikke hadde hjelm allså;-). Ganske tåpelig,men vesten ser genial ut,og at man kan bytte patron så man kan bruke den mange ganger, er jo supert. Stiv pris ja,men er den behagelig og kan ta den verste støyten for nakken,er det grunn nok for at jeg investerer i en sånn. Koste hva det koste vil,bare man kan "redde" liv og lemmer.

Torhild
26-02-2011, 19:39
Ganske teit at når de reklamerer for en sikkerhetsvest, så har ikke rytteren hjelm... Tragisk

Det var det første jeg også tenkte når jeg såg filmen...

Torhild
26-02-2011, 19:40
Vil tro den er behagelig å ha på, men så surrete som jeg er ville jeg vel hoppet av å glemt å koble den fra. Så hadde jeg nok fått meg en overaskelse he he

Ler høyt!! Det hadde nok garantert jeg også gjort :-D

MarenD
07-03-2011, 13:56
Inne i vesten er det en liten patron. Det er denne som gjør at vesten blåser seg opp når man faller av. Patronen kan byttes så mange ganger du vil, så vesten er ikke "ubrukelig" etter at man har falt av.
Wiren som er festet i salen utløses kun ved kraftige rykk, som når man blir slengt av hesten. Det er mange som er redd vesten utløser seg om man glemmer å løsne vesten før man går av hesten, men det har visst ikke noe stort problem. Wiren tåler ganske mye så lenge det er et jevnt drag, som når man slipper seg ned fra hesten.

Tinemon
08-03-2011, 17:25
Jeg har bestillt meg vest nå og får den i slutten av uka. Mitt valg fallt på Hit-Air vesten modell Air Nest i sort. Kommer til å kjøpe med meg en ekstra patron med en gang,kjekt å ha. Blir kjempespennende å se hvordan den fungerer,sant jeg håper jeg slipper å teste den ut da. Har vært i kontakt med forskjellige forhandlere,og dette er ett produkt som det kommer mer og mer av i fremtiden. Har begynt å bli populært også blandt ryttere nå sier de. Dyr er den jo,men håper å slippe å slå meg så grundig,hvis jeg er så uheldig å falle av. Og da er det verdt hver eneste krone.

Liisa&Ulvar
08-03-2011, 19:24
Var på grønt kort kurs i helga, og da fortalte ho kursholderen at det var ei jente som hadde en slik vest.
Hesten hennes slo opp hode så ho krasja i nakken på den. Dette førte til at vesten blåste seg opp. Når den blåser seg opp så kommer det en ganske høy lyd som førte til at hesten klikka-ho datt av og siden vesten allerde hadde blåst seg opp så hjalp den ikke i det hele tatt.

Det var vist en vest som reagerte på trykk. Men uansett så kan nok den gass lyden gi hesten et lite ekstra utbrudd

Tinemon
09-03-2011, 23:00
Det skal vel ett trykk på ca 30 kilo til for at vesten skal blåse seg opp. Og det kommer vel en lyd har jeg lest. Men når man er i ferd med å falle av,så er det garantert en grunn til det,og da tror jeg ikke at hverken rytter eller hest merker det. Noe annet blir det jo om man har strammet den viren så den løser seg ut for tidlig.... Ikke godt å si. Men på den ene videoen på youtube jeg har sett, så skal man kunne lettri og bøye seg helt bakover mot hestens rumpe uten at den løser seg ut. Har hentet min i dag og den passer perfekt,så nå gjenstår det å "falle av" og se om den funker som den skal.