PDA

Se full versjon : hva skal jeg bli?!

ZK
14-01-2007, 20:54
Sitter langt inne i tenke boksen om dagen, ang hva jeg skal gjøre med livet mitt fremover..
Pr dags dato er jeg lærling i hestefaget, og har 1,5 år igjen, så har jo litt tid..
Men hva da etter disse 2 årene? Har lyst til å fortsette med hest, kan jo bare jobbe i en stall, men vil jo kanskje ha et lite yrke å da.. :roll:

hestemassør har slått meg, og da har jeg et yrke men ja..

Jeg er IKKE glad i masse folk ,unger, kjas og mas, så ridelærer og sånne ting er uaktuelt for min del..

Selv trives jeg her jeg er nå, men jeg kommer vel ikke til å stå å måke bæsj resten av livet kan jeg tenke meg..

Noen som har noen ideer å komme med til meg?

Kan legge ved at jeg ikke har tatt 3dje året vdg, altså jeg har ikke studie kompetanse, vurdert å ta den å om ikke så fryktelig lenge, men fysj er så skole lei, og har særdeles lite lyst til å sitte på skole benken nå, blir dårlig i bena av å sitte stille så lenge om dagen å :???:

|lisa|
19-01-2007, 15:24
Kan du ikke ta studiekompetansen som privatist da? Så slipper du å sitte på skolebenken, og du kan ha både studiekompetansen og være hestefaglært når du er ferdig med lærlingetiden ;-)

Ingvild
19-01-2007, 15:28
Kan du ikke ta studiekompetansen som privatist da? Så slipper du å sitte på skolebenken, og du kan ha både studiekompetansen og være hestefaglært når du er ferdig med lærlingetiden ;-)

Det kan vere smart - men å ta 10 veketimar med norsk som privatist vil eg tru er veldig vanskeleg..

Gjest-
19-01-2007, 15:35

Det kan vere smart - men å ta 10 veketimar med norsk som privatist vil eg tru er veldig vanskeleg..

tror det er 6 timer norsk. Du må ta seks fag, jeg gjorde dette fordelt på 4 dager i uken på bjørknes i Oslo... Koster 39 000 for en slik årspakke hos dem.

|lisa|
19-01-2007, 15:45
Vi har 10 timer norsk i uken, og jeg regner med du har gått det samme som meg siden du er lærling ;-) Hvis jeg hadde visst hvordan norsk skulle bli i år, så ville jeg tatt den som privatist. Vi har elendige lærere i norsk og lærer ingenting! Det er så frustrerende :sad: Å arbeide så mye med norsk, og ha så mange timer i uken, og at det fortsatt ikke funker, det er ikke så veldig motiverende. Men jeg vil ikke slutte etter et halvår. Men hadde ikke fristen vært ute for privatist så hadde jeg nok gjort det...