PDA

Se full versjon : Vi som skal søke på vgs.

Ina
14-01-2007, 14:19
Ja, hvordan står det til? Begynt å bestemt deg? Kanskje du er helt sikker også?

Ina er nysgjerrig vettu.

Vi fikk utdelt passord og brukernavn på vigo.no i forrige uke, så er egentlig bare å sette igang. Men jeg tror jeg tar det sammen med rådgiver for å få det helt riktig.

Men lista mi ser slik ut akkurat nå:

(1) Meråker vgs - idrettsfag - rifleskyting.

(2) -Heimdal vgs - studiespesialiserende
-Byåsen vgs - studiespesialiserende

(3) Skjetlein vgs - naturbruk.

Mari
14-01-2007, 14:22
Vi må søke i år igjen (for å komme inn i 2.klasse)

1. Nord-Gudbrandsdal vgs avd. Lom - stusp.
2. Nord-Gudbrandsdal vgs avd. Otta - stusp.

Jeg er rimelig sikker på å komme inn på nr. 1, da vi er 21 i klassen nå, og det skal noe til at det kommer 9 stk. hit, slik at det blir konkurranse som plassene.

OT: Har hørt masse skryt om Meråker! De har visstnok veldig gode lærere og veldig godt miljø.

Ina
14-01-2007, 14:27
Hørt kjempemye fint om Meråker jeg og. Det gjør det jo enda lettere. Er jo ikke bare bare å flytte på hybel vil jeg tro. Vi får satse på at jeg kommer inn :-D

Mari
14-01-2007, 14:29
En kamerat går der, og iflg. han får du god oppfølging fra lærere / veiledere, noe som gjør det å flytte på hybel veldig trygt :-) Veldig greit å ha en trygg ramme hvis noe skulle gå galt, hehe. (Slik som da tv'n hans streiket, stakkar, hehe)

Andrea & Bajas
14-01-2007, 14:37
Sitter å ser på videregående skoler nå:)
Førstevalget mitt blir nok Idrettslinja på Melhus. Hestelinje. De tar bare inn 8 ryttere i året så er vel liten sjangse for at jeg kommer inn, men søke skal jeg! :-D
Er ikke sikker på andre- og tredjevalget enda.
Plutselig ble det så morsomt å se litt.
Hadde blitt så glad om jeg kom inn på førstevalget. :shock:

Ingvild
14-01-2007, 14:40
Ja, eg skal då som sagt søke andre året om igjen, eg held på å ta studieretningsfaga til vg1 naturbruk som privatist.

Eg skal søkje to skular, men må søkje uavhengig av kvarandre sidan den eine skulen ligg i Sogn og Fjordane (Mo vidaregåande skule). Den andre er Gjermundnes vidaregåande skule. Vil helst inn på Mo, då :)

KatrineL
14-01-2007, 21:20
1 valget blir nok søve vgs - naturbruk tenker jeg...
Og så har jeg veldig lyst å inn på mo, siden faren jmin bor like ved... men får nok ikke lov...
resten vet jeg ikke... kanskje det blir skien vgs studiespesialisering...

Frida&Jameel
14-01-2007, 21:29
Jeg anbefaler naturbruk :-D Gikk selv villmarksturisme da jeg gikk på videregående :-D

Anne-Lise
14-01-2007, 21:45
Jeg anbefaler naturbruk :-D ..

Jeg også ;)

Wenche
15-01-2007, 16:18
Puh, er ferdig med mitt tredje år på vdg til sommeren, men skal gå som privatist kommende år for å få generell studiekompetanse. Mangler bare noen timer i 3 fag (Utgjør 14 timer i uka til sammen) og da syns jeg det er like greit å lese på egenhånd, og heller jobbe, istedet for å bruke 14 timer på dkolen. (Hadde vært greit om det var fast timeplan på skolen vår, men den skifter fra uke til uke, så blir vanskelig å ha fast jobb i tillegg da..)

Lykke til til dere som søker på vdg for første gang, det er spennende å se resultatet! :)

Malinas
15-01-2007, 18:41
Førstevalget mitt blir nok Idrettslinja på Melhus. Hestelinje. De tar bare inn 8 ryttere i året så er vel liten sjangse for at jeg kommer inn, men søke skal jeg! :-D

Idrettslinja på Melhus er ei rytterlinje, ikke hestelinje. Det er to forskjellige ting. På Melhus fokuserer de mest på sprang og ridning, men går du på en landbrukskole på hestelinje blir det mer forskjellig innenfor hest, f.eks. kjøring, ridning, stallpraksis og hestekunnskap.

Kjenner selv ei som går på Melhus. Hun jobbet skikkelig godt det siste året for å få gode karakterer, men det som avgjorde om hun kom inn eller ikke var ridningen. For å komme inn MÅ man ha egen hest, og man må ville satse på sprang.

Skrev dette sånn i tilfelle du ikke visste det...

Må søke på 2. år jeg da, men er ikke helt sikker på hva det blir enda. Mest sannsynlig hest på 1.-valg, deretter vet jeg ikke...

Andrea & Bajas
15-01-2007, 20:05

Idrettslinja på Melhus er ei rytterlinje, ikke hestelinje. Det er to forskjellige ting. På Melhus fokuserer de mest på sprang og ridning, men går du på en landbrukskole på hestelinje blir det mer forskjellig innenfor hest, f.eks. kjøring, ridning, stallpraksis og hestekunnskap.

Kjenner selv ei som går på Melhus. Hun jobbet skikkelig godt det siste året for å få gode karakterer, men det som avgjorde om hun kom inn eller ikke var ridningen. For å komme inn MÅ man ha egen hest, og man må ville satse på sprang.

Må søke på 2. år jeg da, men er ikke helt sikker på hva det blir enda. Mest sannsynlig hest på 1.-valg, deretter vet jeg ikke...

Ja jeg er klar over dette. Skrev feil. Mente rytterlinje. ;-)
Ser ikke ut til at jeg søker likevell. :neutral:
Pengemangelen er stoor... :neutral:

Malinas
15-01-2007, 20:17

Ja jeg er klar over dette. Skrev feil. Mente rytterlinje. ;-)
Ser ikke ut til at jeg søker likevell. :neutral:
Pengemangelen er stoor... :neutral:

Det er ikke akkurat billig å gå der nei :???:

Marte+Quicky
15-01-2007, 22:41
Vi fikk også passord og sånt på vigo.no i forrige uke... Har ennå ikke bestemt meg, men vil gjerne gå Naturbruk på Melsom vgs (heste-/hovslagerfag). Skal dit på åpen dag i neste uke, så får se ;-)