PDA

Se full versjon : Liten klapp på skulderen fra en utenforstående

ellbell
13-01-2007, 00:05
Var innom ridesenteret under Ann Cathrin - treningen idag og ble ståendes å se på hun som red. Hesten gikk flott på tøylen på storvolte, fint i bøy i rolig, balansert trav. I skritt gikk han enda flottere og galoppen var rund og jevn. Overgangene mellom trav og galopp var dog et stort rom fylt av bånn-gass-øka trav og stegene til hesten var mindre...svevende enn det man ser til vanelig.

Jeg tenkte for meg selv at dette var en virkelig flott ridehest, dog en smule trippete kanskje? Jeg trodde virkelig det var en eller annen ridehest - kanskje med litt kaldt blod bakover. Så snakket hun jeg var med til meg og nevnte noe om at den var blitt så fin den traveren. Traver?! Sa du traver?!

Jeg har aldri vært av typen som har rakket ned på xtravere og mener de kan bli helt fine ridehester, men dæven døtte om jeg viste at de kunne gå så fint! Tanken slo meg ikke en gang at dette var en xtraver som faktisk hadde gått løp for ikke lenge siden.
Imponert over allsidigheten til hestene deres folkens! Imponert! :thumpsup:

Elisabeth j
13-01-2007, 13:06
Ja,,,travhestene er veldig fine og allside! :lol:

Finnes f.eks en del ex varmlodstravere som går Grand Prix klasser i srpang.

Og så er det en del kaldblodstravere som går bra innen både dressur og barokk ridning.

Selvfølgelig kan de brukes til hva som helst. Dressur, barokk, sprang, kjøring, feltritt, trav, western, turhest, dra tømmer.. u name it!

Marte+Quicky
13-01-2007, 19:00
Bra flere begynner å se det! :-D For de er virkelig fine!

Tone
13-01-2007, 23:53
Er da en kaldblodshest med traveraner(far og mor) som har vunnet nnm i dressur noen ganger :lol: Har aldri vært trenet eller startet som traver men likevel...

LisaFi
14-01-2007, 01:01
Knappast noen nyhet... ;)

Har en "gammel sliterske" myself, jeg, som har blitt klassifisert som det meste- utenom kaldblodstraver i diverse sammenhenger. Knallponni!

|lisa|
20-01-2007, 19:45
De fleste raser kan brukes til det meste så lenge til blir trent til det. Mener nå jeg da! ;-)

Marte+Quicky
20-01-2007, 21:53
De fleste raser kan brukes til det meste så lenge til blir trent til det. Mener nå jeg da! ;-)
Helt enig. Men det er nok det mange ikke skjønner. "Nei, det er en travhest, den kan ikke annet enn å trave!" Tror mange tenker sånn. Blir noe av det samme som denne tråden om den fjordingen til 100 000kr.

absinthe
20-01-2007, 22:30
Bra flere begynner å se det! :-D For de er virkelig fine!

*nikker veldig enig* :smile:

JiviDream
21-01-2007, 23:10
Travere er jo avlet til å løpe fort.. i Trav.. så er ikke rart egentlig at folk tror de ikke kan noe annet. Men det er rart at de virkelig går inn for at travhestene ikke kan noe! De og kan bli riktig fine ridehester, med riktig trening.. :-)

Maria
21-01-2007, 23:14
Leste i Hesteliv for litt siden, en artikkel om noen som omskolerte travere. Mest varmblodser tror jeg det var. Men iværtfall, det stod at de lærte dem og tølte :O Syns det ser kjempestygt ut når varmere raser tølter jeg ;)

JiviDream
21-01-2007, 23:28
ISLANDSHESTER skal tølte. Ingen andre, for svarte:-p

Maria
21-01-2007, 23:34
HELT enig ;D

Lenech
22-01-2007, 20:30
Sikker på at det ikke er Pass du mener? Det kan nemlig mange travere :shock: