PDA

Se full versjon : Stallplass på karmøy???

elinzen
06-01-2011, 20:48
Er det noen fine staller på Karmøy som har både ridehus, bane og turterreng til en ikke altfor høy pris? Jeg flytter mest sannsynlig dit høsten 2011, og prøver å komme fram til en god løsning. Jeg blir student, men har 2 hester og veldig lyst til å ha dem begge med... Ikke over 2000 pr. hest, og isåfall helst med grovfor inkludert. Gjerne at man heller kan gjøre litt småjobber innimellom for å gjøre leia litt billigere...

Silje
06-01-2011, 20:52
Tror det skal godt gjøres å finne en stallplass ut i fra de kriteriene til den prisen...

Silje
06-01-2011, 20:58
I denne (http://www.hestene.no/forum/showthread.php?8655-Stalloversikt-Rogaland) tråden finner du en oversikt.

Torhild
06-01-2011, 21:11
Nope! Du kommer nok ikke under 2500,- på noen av stedene om det er vanlig hest.
Både Ferkingstad (Karmøy Rideklubb) og Vikshåland (Nord Karmøy) har ventelister, det er de to fineste stedene om du tenker utseendemessig. Vi (Stall Frisk) har ikke så fine staller (flere små staller på stedet, istedenfor en stor) men jeg synes det er bra iallefall og trives godt :) Vi har heller ikke venteliste.

Boksplassen og annleggsleige (ridebane, ridehall, spylehall osv) koster 1200,- og så kommer grovfor utenom. Høyet koster 4,20 kr + moms pr kg, rundball 2,20 kr + moms pr kg, så er det bare å regne ut hvor mye du bruker :)

Silje
06-01-2011, 21:16
Kommer kraftfor også utenom, Torhild?

Torhild
06-01-2011, 21:20
Jupp. Vi har komplett, havre og bygg, vil oppstallørene ha noe annet må dette kjøpes og fores på egenhånd

Torhild
06-01-2011, 21:24
Men til trådstarter; eier er grei med å jobbe for stall-leiga. Jeg har den ene min gratis (selvsagt Valeska siden hun spiser mest :D Hun står på maaaasse grovfor og ville kostet meg 3675,- i mnd) mot at jeg forer middag de 5 hverdagene. En annen forer frokost for en av sine hester.

Silje
06-01-2011, 21:26
Ok, men komplett, havre og bygg er inkludert i de 1200? Det er ganske bra pris, altså!!!

Gudhild
06-01-2011, 22:06
Jeg ville bare anbefale Stall Frisk.Har hatt hesten min der noen netter nå og da(for lenge siden),å det var veldig godt miljø i stallen da i hvert fall:)
Var aldri noe tull eller ting man gikk å irriterte seg over.Eneste var en ridelærer som ikke var der til vanlig hadde litt drastiske metoder,men ellers helt supert:D

jeg vet forresten ikke om noen stall i hele Norge med de kriteriene til den prisen.Karmøy eller ei;)

Torhild
06-01-2011, 22:09
Ok, men komplett, havre og bygg er inkludert i de 1200? Det er ganske bra pris, altså!!!

*host* skulle jeg skrevet nope? Nei du spurte om det kom utenom, og da svarte jeg jupp ;-)
Men det blir jo bare en hundrelapp eller to da, alt etter hvor mye du gir.

Torhild
06-01-2011, 22:11
Jeg ville bare anbefale Stall Frisk.Har hatt hesten min der noen netter nå og da(for lenge siden),å det var veldig godt miljø i stallen da i hvert fall:)
Var aldri noe tull eller ting man gikk å irriterte seg over.Eneste var en ridelærer som ikke var der til vanlig hadde litt drastiske metoder,men ellers helt supert:D

jeg vet forresten ikke om noen stall i hele Norge med de kriteriene til den prisen.Karmøy eller ei;)

Hmmm.... hvem er du og hvorfor har du hatt hesten hos oss?? Reiser liksom ikke på stevne/trening fra Toten til Karmøy :)
Og så ble jeg nyskjerrig på denne ridelærer, pm takk :D

Silje
06-01-2011, 22:19
Allikevel er det bra pris, Torhild! :D

Lopke
06-01-2011, 22:30

Det var sikkert deg :lol:

Torhild
06-01-2011, 22:45

Å nei du!!! Sitat; "Eneste var en ridelærer som ikke var der til vanlig hadde litt drastiske metoder". Og jeg VAR der til vanlig!! Jeg BOR jo nærmest i stallen!!! :D
Men jeg troooor jeg vet hvem hun tenker på.

Lopke
06-01-2011, 22:55
Det var bare noe hun skrev sånn at du ikke skulle tro det var deg :lol:

Gudhild
06-01-2011, 22:56
Hmmm.... hvem er du og hvorfor har du hatt hesten hos oss?? Reiser liksom ikke på stevne/trening fra Toten til Karmøy :)

Hehe.Jeg bodde på Kvitsøy da jeg var 13,å hesten min var naturlig nok litt ensom der som den eneste hesten.Så da dro vi inn til Karmøy inn i mellom for at vi skulle få selskap på ridetur(rei med ei jente jeg ikke husker navnet på,men fjordingen het Thomas) og jeg rideundervisning.Å for å slippe å dra gampelure på ferje frem og tilbake flere dager i strekk så sto han der litt.Etter hvert flyttet han til Randaberg på fast basis inntil hestepopulasjonen på Kvitsøy gikk opp med 50 prosent.Det kom en hest til:)

Gudhild
06-01-2011, 23:02

Da må Thorhild ha vært mann tidligere:D

Lopke
06-01-2011, 23:04
Da må Thorhild ha vært mann tidligere:D

Ja nå vet ALLE det... Det var liksom en hemmelighet da..

Hun het Thor før :lol:

Gudhild
06-01-2011, 23:07
:rofl:

Torhild
06-01-2011, 23:08
9 år siden ja :) Og Fjordingen Thomas husker jeg godt. Var ei som hadde han på halvfor på den tiden, het hun Silje hun du red med og var på din alder, eller et år yngre eller noe?

elinzen
06-01-2011, 23:19
Takk for alle svar! Nei, det er nettopp det jeg vet er ganske nytteløst- å finne en stall til den prisen. Greia er at jeg har en fjording som er mitt alt - og en super allrounder - spesielt god i feltritt. Men siden jeg vil satse kommer jeg til å prioritere min store brune først... Med en hest kan jeg gå opp i 2500, men da må jeg sette bort gulingen et sted, og har ikke lyst til å ha han så langt unna. Ingen som er interessert vel? :D Er jo litt skummelt å sette bort hesten, man vet jo aldri hva man får igjen... Men stall frisk hørtes jo fint ut! :-)

Torhild
06-01-2011, 23:23
Ja nå vet ALLE det... Det var liksom en hemmelighet da..

Hun het Thor før :lol:

Moroklatter!!! Godt jeg har rygg til å bære det :D

Gudhild
06-01-2011, 23:25
9 år siden ja :) Og Fjordingen Thomas husker jeg godt. Var ei som hadde han på halvfor på den tiden, het hun Silje hun du red med og var på din alder, eller et år yngre eller noe?

Det kan stemme.Tror hun var like gammel som meg.Han var den eneste fjordingen som like min hest.De andre fjordingene synes han var litt bøllete.Men jeg ble en jævel på sårstell:D

elinzen
06-01-2011, 23:40
Nope! Du kommer nok ikke under 2500,- på noen av stedene om det er vanlig hest.
Både Ferkingstad (Karmøy Rideklubb) og Vikshåland (Nord Karmøy) har ventelister, det er de to fineste stedene om du tenker utseendemessig. Vi (Stall Frisk) har ikke så fine staller (flere små staller på stedet, istedenfor en stor) men jeg synes det er bra iallefall og trives godt :) Vi har heller ikke venteliste.

Boksplassen og annleggsleige (ridebane, ridehall, spylehall osv) koster 1200,- og så kommer grovfor utenom. Høyet koster 4,20 kr + moms pr kg, rundball 2,20 kr + moms pr kg, så er det bare å regne ut hvor mye du bruker :)

Jeg syntes det høres supert ut! Ingen venteliste, og i tillegg ridehus? Alt er bedre enn slik det er her hjemme iallefall, har egen stall med 2 bokser. Stallen er superfin den (bygd av pappa, med litt hjelp fra meg - hehe ), men nærmeste ridehus er 40 minutters biltur unna, hvor jeg tar timer. (Ridesenteret i Rauland). I tillegg har jeg nærmest blitt boikotta av hun jeg hadde hesten hos før. Fikk låne banen så mye jeg ville(bitteliten elendig greie, men bedre enn ingenting), men nå har hun plassert all slags mulig dritt rundt om så den er umulig å bruke, og jeg kun får ri tur. Får ikke trent ordentlig, og dermed blir det lite motivasjon til stevner... Endelig kjøpt meg større hest, og så får jeg jo aldri somla meg på stevner liksom. Men nå må jeg jo uansett vekk på skole da så. :-) Hvordan er miljøet på Stall Frisk? Ikke ekstremister i noen grad i håper jeg? Jeg vil si jeg er ganske midt på treet... Hvem kan jeg forhøre meg med om stallplass i tilfelle? :-)

MEN - det ser ut som det er et stykke fra kopervik, der er skolen og internatet... og jeg vet ikke om jeg kommer til å ha tilgang på bil, og da blir det dyrt i lengden... hvor langt er det?

Muzikaa
07-01-2011, 01:40
Det var billig ja!!!! :o
Går helt fint å busse fra Kopervik til Stall Frisk:D Jeg tok bussen dit alle de årene jeg holdt til der:p

elinzen
07-01-2011, 08:40
Det var billig ja!!!! :o
Går helt fint å busse fra Kopervik til Stall Frisk:D Jeg tok bussen dit alle de årene jeg holdt til der:p

Hvor lang tid tar deet med buss? :-)

Torhild
07-01-2011, 18:02
Hvor lang tid tar deet med buss? :-)

Ca 20 minutter om den går innom Vedavågen, 10 minutter om den går direkte.

Torhild
07-01-2011, 18:13
Hvordan er miljøet på Stall Frisk? Ikke ekstremister i noen grad i håper jeg? Jeg vil si jeg er ganske midt på treet... Hvem kan jeg forhøre meg med om stallplass i tilfelle? :-)?

Tja, vil si det er som de fleste ridesenter, verken bedre eller værre. Og det varierer jo, alt etter hvem som er oppstallet. Ingen ekstremister nei :)
Både sprang og dressurfolk, og veldig mange som gjør begge deler.

Ville ventet til det nærmer seg, så slipper du å betale leige før du må :)

elinzen
11-01-2011, 11:58
Aha, mange takk! :-)