PDA

Se full versjon : Stallplass/utegang i Fet

Skjóna
19-12-2010, 20:36
Noen som vet om noe? Bør være islandshester der, men trenger ikke være bare islandshester. Må ha ridebane og gode tur/treningsmuligheter og ikke være for dyrt.
Helst et voksent miljø. (20 pluss)
Helst utegang, men stallplass går også bra så lenge de er mye ute.
Må også gå buss eller tog dit. Max 15 min å gå fra buss/tog.

Noen som vet om det fins staller i Falldalen?

Anananas
19-12-2010, 20:41
Veldig masse staller rundt om. Er en i falldalen men veit ikke om det er oppstallinger der lengre, holdt til der før (de har heller ikke ridebane foresten og noe redusert med turmuligheter), den ligger ca 15 minutters gange unna toget, går ikke buss dit.

Er noen mot Trøgstad i Dalen, veit om hvertfall 1 der, noe dårlig med buss opp dit. Er også utegang oppe ved Garderåsen - ridebane men dårlige turmuligheter. Går en del busser dit, er også bare 15 minutters gange fra toget. Vi har også en på Roven men akkurat nå er det ikke ledige plasser der, er på en ganske usentral plass da den ligger 30 minutters gange fra toget og ingen busser utenom skolebuss om morgenen som går forbi.

Jølsen Gård finnes jo også, men der er man ganske avhengig av bil om man ikke er sprek til beins, ligger et stykke unna nermeste busstopp og et stykke unna toget. Veit også om en til som ligger rett ved Garderåsen ikke så langt fra et busstopp men kjenner desverre ingen der så har ikke noe informasjon eller navn om stedet, ser ganske fint ut da.

Ønsker du mer informasjon kan vi ta det over PM :)

Anananas
19-12-2010, 20:57
Når du tenker innover mot falldalsveien, tenker du da på Håpets Dør? Den er lagt ned og lagt ut for salg så der finnes det ingenting lengre.
Kom foresten på at det er noen flere staller innover der. Er jo et ganske lite område dette :p Men igjen, ønsker du noe mer informasjon så er det bare å kontakte på PM, det er ikke så vanskelig og "finne noen som kjenner noen som kjenner noen" osv så nummer og slikt er ikke så vanskelig og få tak i :lol:

LeneHenriksen
19-12-2010, 22:00
Veit også om en til som ligger rett ved Garderåsen ikke så langt fra et busstopp men kjenner desverre ingen der så har ikke noe informasjon eller navn om stedet, ser ganske fint ut da.

Om du tenker der jeg stod med hesta er det relativt fult der.. De har fylt opp etter at jeg flytta og har egentlig tatt inn en for mye enn planlagt så der finnes det ikke noe plass for øyeblikket, og blir vel heller ikke det med det første..

LeneHenriksen
19-12-2010, 22:03
Det ligger et par innover Falldalen tror jeg, men ikke som passer kriteriene dine på gangavstand.. Kanskje den ene, men om de leier der aner jeg ikke.. Den andre jeg har sett må man ha bil på for den ligger LANGT inn der.. Og det er garanter fler som ligger innover, men som sakt, da er man avhengig av en bil..

Men veit om stallplass på/like ved Garderåsen, men hvordan det er der aner jeg ikke.. Har i alle fall sett hest der og veit de leier ut.. Men jeg har ingen kontakt info der, men det kan vel alltids skaffes..

Anananas
19-12-2010, 22:31
Det ligger et par innover Falldalen tror jeg, men ikke som passer kriteriene dine på gangavstand.. Kanskje den ene, men om de leier der aner jeg ikke.. Den andre jeg har sett må man ha bil på for den ligger LANGT inn der.. Og det er garanter fler som ligger innover, men som sakt, da er man avhengig av en bil..

Men veit om stallplass på/like ved Garderåsen, men hvordan det er der aner jeg ikke.. Har i alle fall sett hest der og veit de leier ut.. Men jeg har ingen kontakt info der, men det kan vel alltids skaffes..
Det finnes ingen inn der lengre. Det var to som leide ut, Stall Faller og Håpets Dør (Håpets dør leide forøvrig ikke ut noen plasser da det var en avrusningsklinikk og et rehabiliteringssenter) og Stall Faller tar ikke imot fler som jeg veit om.